Toyota Aygo - nowy obiekt pożądania
Samochód, który debiutował podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie, już w połowie roku będzie dostępny w Polsce. Ceny - podobnie jak najważniejszych konkurentów - będą zaczynały się od około 30 tys. zł. Toyota ocenia, że najwięcej chętnych będzie na wersje za około 35-40 tys. zł.
Patrząc na nowe Aygo aż trudno uwierzyć, że auto ma niemal identyczne wymiary jak model dotychczasowy. Nadwozie urosło na długość o jedynie 2,5 cm, wysokość zmniejszyła się o zaledwie 5 mm. Rozstaw osi pozostał niezmieniony. O 8 mm powiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu. Mimo tak nieznacznych zmian w wielkości, we wnętrzu udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów i zwiększyła się pojemność bagażnika.
Element w kształcie litry X, wkomponowany w przód auta - bardzo charakterystyczny detal stylizacji nadwozia Aygo - to jedna z pakietu 10 części, którą klienci będą mogli wymienić, gdy samochód im się opatrzy i zechcą odświeżyć jego wygląd. Nieograniczona możliwość indywidualizacji nadwozia i wnętrza za przystępne pieniądze ma być jednym z magnesów, przyciągających klientów do salonów Toyoty.
Oprócz wielkiego iksa na zewnątrz pakiet elementów, które będzie można wymienić obejmuje m.in. środkową część tylnego zderzaka, górny fragment przednich błotników, obręcze kół z lekkich stopów, obudowę konsoli centralnej i zestawu wskaźników.
Toyota Aygo będzie oferowana w 3 wersjach wyposażenia (x-cite z pomarańczowym lakierem, czarnymi detalami nadwozia wykończonymi na wysoki połysk oraz z 15-calowymi, dwukolorowymi obręczami kół z lekkich stopów, x-clusiv w czarnym kolorze i z chromowanymi dodatkami i x-pure z białym nadwoziem i również z dodatkami w kolorze chromu) oraz w 2 pakietach stylizacyjnych nadwozia i wnętrza. Przedstawiciel Toyoty w Polsce zapowiada również 3 edycje specjalne, przeznaczone wyłącznie na polski rynek.
Wersja podstawowa seryjnie będzie wyposażona w sprzęt audio ze złączami USB i AUX, światła LED do jazdy dziennej, kurtynowe poduszki powietrzne, system stabilizacji toru jazdy wraz z asystentem ruszania na wzniesieniu oraz w system kontroli ciśnienia w oponach. We wnętrzu dominuje 7-calowy ekran dotykowy, ułatwiający obsługę multimediów. Na ekranie można nawet wyświetlić pulpit smartfona. Aygo, jako pierwszy mały samochód na świecie, już w podstawowej wersji będzie seryjnie wyposażony w kamerę cofania.
Do napędu nowej małej Toyoty służy sprawdzony i gruntownie zmodyfikowany silnik znany z dotychczasowej generacji Aygo. 3-cylindrowy, 1-litrowy silnik made in Poland pochodzi z wałbrzyskiej fabryki Toyota Motor Manufacturing Poland. Jednostka napędowa osiąga moc 69 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 95 Nm przy 4300 obr/min. Prędkość maksymalna Aygo wynosi 160 km/h, więc małą Toyotą bez problemu można wypuścić się autostradą za miasto. Średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 4,1 l/100 km.
Re: Toyota Aygo - nowy obiekt pożądania
Re: Toyota Aygo - nowy obiekt pożądania
Re: Toyota Aygo - nowy obiekt pożądania