Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Holding Wirtualna Polska zwiększa sprzedaż i zysk

0
Podziel się:

145 mln zł przychodów zanotowała Wirtualna Polska Holding w pierwszej połowie 2015 roku. To wzrost rok do roku o 66 mln. Zysk na działalności operacyjnej wzrósł o blisko 20 mln zł i wyniósł 27 mln zł.

Holding Wirtualna Polska zwiększa sprzedaż i zysk

145 mln zł przychodów zanotowała Wirtualna Polska w pierwszej połowie 2015 roku. To wzrost rok do roku o 66 mln. Zysk na działalności operacyjnej wzrósł w tym okresie o blisko 20 mln zł i wyniósł 27 mln zł. W planach są kolejne przejęcia, a firma zastanawia się także nad wystartowaniem w przetargu na miejsce na multipleksie i otwarciem stacji telewizyjnej. - Decyzja zapadnie w połowie września - zaznacza prezes Jacek Świderski.

Jak wynika ze sprawozdania finansowego Wirtualna Polska Holding, firma utrzymuje stałe wzrosty sprzedaży. W II kwartale tego roku spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych zanotowała przychody na poziomie 77,78 mln zł. Z czego sprzedaż gotówkowa wyniosła 68,37 mln zł. Oznacza to wzrosty rok do roku odpowiednio o 27,3 mln zł i 24,5 mln zł.

- Rynek reklamy rozwija się w tempie 10 proc. rocznie, a my rozwijamy się w tempie trzykrotnie wyższym – mówi Jacek Świderski, prezes spółki. Jak zaznaczył największe wzrosty zanotowano w sprzedaży reklamy displayowej, a w szczególności w kategorii wizerunkowych kampanii reklamowych.

O 10 mln zł wzrosły przychody ze sprzedaży kwartał do kwartału. A sprzedaż gotówkowa o 8,7 mln zł.

- Przychody ze sprzedaży usług wzrosły w pierwszym półroczu 2015 roku o 29,84 proc. w porównaniu do przychodów ze sprzedaży pro forma pierwszego półrocza roku poprzedniego, przy czym analogiczny wzrost przychodów gotówkowych wyniósł 29,07 proc. - podano w raporcie giełdowym.

Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 27,07 mln zł, z czego na II kwartał przypada 16,4 mln zł. Zysk netto sięgnął z kolei w I półroczu 9,6 mln zł. WPH zaznacza, że trudno porównywać jednak dane z I półrocza tego roku z zeszłym. Powodem jest to, że część spółek wchodzących w skład firmy nie była wtedy jeszcze z nią skonsolidowana.

Mimo wszystko zanotowano spory wzrost EBITDA. Za pierwsze półrocze wskaźnik ten wyniósł 41,6 mln zł, a EBITDA skorygowana 49,3 mln zł. Natomiast EBITDA proforma za ostatnie 12 miesięcy sięgnęła 70,8 mln zł.

- W pierwszym półroczu 2015 roku skorygowana EBITDA wzrosła o 36 proc. w porównaniu do wartości pro forma tego wskaźnika w pierwszym półroczu roku poprzedniego, wzrost tego wskaźnika w samym drugim kwartale 2015 roku wyniósł 32,76 proc. – podano w raporcie.

Jak dodano, wzrost ten możliwy był do osiągnięcia dzięki połączeniu wzrostu przychodów z relatywnie stałą bazą kosztową, co pozwoliło na wykorzystanie efektu skali oraz dźwigni operacyjnej.

Jak zaznaczał Świderski na konferencji prasowej, zmienił się wizerunek Wirtualnej Polski jako marki. Złożyło się na to m.in. ustalenie konstytucji wydawniczej, rebranding marki, postawienie na treści premium i opiniotwórcze.

- Ważnym dla nas obszarem jest big data. Już dziś możemy się pochwalić 15-procentowym wzrostem efektywności, a my dopiero zaczynamy nad tym prace - mówił prezes. Dodał, że innym motorem wzrostu powinien być e-commerce oraz reklama wideo.

Spółka przypomina też, że w czerwcu 2015 roku odzyskała pozycję lidera polskiego internetu. Według danych Megapanel PBI/Gemius była największym portalem z zasięgiem 74 proc. w liczbie użytkowników (real users). Średnia dla pierwszego półrocza to 7,7 mln użytkowników dziennie. W skład grupy wchodzą m.in. Wirtualna Polska, o2, Domodi, Sportowe Fakty, Biztok, Dobreprogramy.pl. W pierwszej połowie 2015 spółka nabyła także serwisy ABCzdrowie, Parenting.pl oraz internetowe stacje radiowe OpenFM i PolskaStacja.

- Na akwizycję wydaliśmy w I półroczu 24 mln zł - przypomniała Elżbieta Bujniewicz, wiceprezes Wirtualnej Polski. - Mamy jeszcze około 80 mln zł z przeznaczeniem na zakupy i dalszy rozwój - dodała. Jacek Świderski dodał, że trwają rozmowy z kolejnymi potencjalnymi podmiotami, które spółka chce przejąć.

- Rynek telewizyjny jest dużym wyzwaniem - mówił odpowiadając na pytanie, czy spółka zamierza wystartować w przetargu na koncesję na kanał w naziemnej telewizji cyfrowej. Decyzja o tym ma zapaść do połowy września. Trwają jednocześnie prace nad "długimi formami wideo", ale ich produkcja ma być tworzona z koproducentami.

Holding Wirtualna Polska jest właścicielem portalu Money.pl.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)