Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Znacznie większy mały Ford

2016-06-08 11:00

Znacznie większy mały Ford

Wprawdzie Ford Ka+ jest już oferowany od pewnego czasu czy to w Indiach, jako model o nazwie Figo, czy też w Brazylii, to jednak dopiero teraz debiutuje na europejskim rynku. Przy tej okazji mały Ford został odpowiednio dostosowany do potrzeb europejskiego rynku. Nadwozie wraz z zawieszeniem zostały nieco obniżone, inne są nastawy zawieszenia, układ kierowniczy, a także silniki. Poza tym zmieniono również przednią część nadwozia.

W efekcie nowe wcielenie Forda Ka znacznie urosło i z nadwoziem o długości prawie 4 metrów jest niewiele krótsze od większej Fiesty, przy okazji będąc o 29 mm wyższe. Jak zapewnia Ford wewnątrz modelu zmieści się pięć dorosłych osób. Ka+ ma 270-litrowy bagażnik, który można powiększyć dzięki dzielonej w proporcji 60:40 i składanej tylnej kanapie, a do tego w kabinie znalazło się miejsce aż na 21 schowków czy uchwytów.

Na europejski rynek Ford przygotował 1,2-litrową jednostkę benzynową w dwóch wariantach mocy - 70 i 85 KM. Bazuje ona na znanym z Fiesty silniku 1.25 Duratec. Napęd na koła przedniej osi trafiają za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni mechanicznej. Średnie spalanie obu wersji silnikowych ma być zbliżone i oscylować wokół 5 l/100 km.

W celu jak największego obniżenia spalania w aucie zastosowano opony o niższych oporach toczenia, zoptymalizowano położenie przedniego spojlera czy otwieranie przedniego grilla.

Wszystkie wersje Forda Ka+ mają oferować w standardzie m.in. sześć poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system Ford SYNC, centralny zamek, elektryczną regulację szyb w przednich drzwiach, ogranicznik prędkości oraz systemy ESP z asystentem ruszania pod górę.

W przypadku wyboru mocniejszej wersji silnikowej przed nabywcą otwiera się możliwość skorzystania z opcjonalnego wyposażenia. Na dodatkowo płatnej liście znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat, skórzaną kierownicę, podgrzewane przednie fotele, radio cyfrowe DAB, tylne czujniki parkowania, elektrycznie regulowane tylne szyby oraz 15-calowe felgi.

Wprawdzie Forda Ka+ na pierwszych europejskich rynkach będzie można zamawiać już w czerwcu, to jednak fizycznie pierwsze egzemplarze pojawią się nieco później. Najprawdopodobniej po wakacjach. Na rynku niemieckim ceny będą startować od 9.990 euro.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne