Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Mercedes AMG GT R już oficjalnie

2016-06-25 00:09

Mercedes AMG GT R już oficjalnie

Uspokajamy na wstępie fanów sportowych Mercedesów, czy generalnie sportowych modeli. Słówko "zielony", jakie się pojawiło w odniesieniu do tej wersji modelu GT, nie oznacza wariantu ekologicznego (choć może nie każdemu by to przeszkadzało), a kolor lakieru nadwozia, w jaki został ten model pomalowany.

GT R będzie najmocniejszą, produkcyjną odmianą modelu GT, w której, jak zapewnia Mercedes, pojawiło się tak wiele sportowej technologii, jak w żadnym innym modelu przeznaczonym do otwartej sprzedaży. W modelu tym pojawiło się jeszcze bardziej sportowo zestrojone zawieszenie oraz bardziej bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy. Aby móc ujarzmić niemiecką bestię zastosowano bardziej wydajne hamulce.

Jednak większości bardziej dobitnie przemówi fakt, iż wzmocniono centralnie umieszczoną jednostkę napędową. Pod maską znajdziemy tę samą co w standardowej odmianie podwójnie doładowaną jednostkę V8, ale, jak już wcześniej informowaliśmy, w tym przypadku zwiększono jej moc z 510 KM w odmianie GT S do 585 KM (6250 obr/min), zaś maksymalny moment obrotowy z 650 do 700 Nm (1900-5500 obr/min). Za ulepszonymi parametrami poszły lepsze osiągi. Sprint do pierwszej "setki" w topowej odmianie Mercedesa AMG GT będzie teraz o 0,2 s krótszy i wyniesie 3,6 s. Z kolei maksymalna prędkość wzrosła z 310 do 318 km/h.

Zmiany objęły również stylistykę nadwozia. Jak możemy zaobserwować na zdjęciach model ten upodobnił się do sportowej odmiany AMG GT3. W porównaniu do standardowych wariantów inny jest kształt zderzaków, szersze są nadkola, na tylnej klapie mamy regulowane skrzydło aerodynamiczne, pojawiły się również nowe felgi.

Podczas konstruowania Mercedesa AMG GT R zastosowano lżejsze komponenty i maksymalnie odchudzono nadwozie. W efekcie masa auta, w porównaniu do wersji GT S, jest lżejsza o 90 kg i wynosi 1554 kg.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne