Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Cadillac chce odbić się od europejskiego dna

2016-07-19 08:08

Cadillac chce odbić się od europejskiego dna

Cadillac jest obecny na europejskim rynku już od dłuższego czasu, ale jak dotąd ta marka z segmentu premium nie miała żadnych szans w rywalizacji z wielką trójką segmentu premium, czyli markami Audi, BMW i Mercedes. Wydaje się, iż władze amerykańskiej marki zdają sobie sprawę z własnych słabości i wcale nie oczekują, iż w niedługim czasie będą w stanie nawiązać skuteczną walkę o klienta z niemieckimi markami.

Dla lepszego uzmysłowienia tego problemu Amerykanów wystarczy przyjrzeć się wielkości sprzedaży marki Cadillac w Europie. Gdy w 2006 r. GM postawił sobie za cel, by do końca pierwszej dekady XXI w. sprzedaż Cadillaca urosła do 20 tys. egzemplarzy rocznie, amerykańska marka startowała z poziomu 2.019 sztuk sprzedanych w 2005 r. Zamierzonego celu nigdy nie udało się osiągnąć, a mający służyć za "lokomotywę sprzedaży" Cadillac BLS, zbudowany na bazie Saaba 9-3, okazał się niewypałem.

Obecna sytuacja wygląda jeszcze gorzej. W ubiegłym roku sprzedaż Cadillaca razem z modelami Corvette i Camaro, które są sprzedawane w tych samych punktach dealerskich, wyniosła nieco ponad 1,7 tys. aut, z czego udało się sprzedać zaledwie 579 Cadillaców. Dlatego też władze europejskiego oddziału General Motors są bardzo ostrożne w prognozowaniu przyszłych wyników sprzedaży, szacując, iż na koniec obecnej dekady uda się sprzedawać rocznie 5 tys. egzemplarzy marki Cadillac.

Do osiągnięcia tego celu mają przyczynić się dwa nowe modele na europejskim rynku - duży sedan CT6 oraz średniej wielkości SUV XT5, następca modelu SRX. Jednak nie ma co chyba liczyć na jakiś boom sprzedażowy, gdyż oba te modele nie będą miały w swojej ofercie jednostki wysokoprężnej, nie będzie też wersji przystosowanej do ruchu lewostronnego. Nie ma też raczej planów na wprowadzenie silnika benzynowego V6 w obu nowych modelach. Najprawdopodobniej w obu pojawi się dwulitrowy silnik benzynowy znany z takich modeli jak ATS czy CTS.

Sprzedaż CT6 i XT5 ruszy od 5 września. Ceny limuzyny na niemieckim rynku będą oscylować od 73.500 do 94.500 euro, zaś SUV-a od 48.800 do 66.800 euro.

General Motors chce również powiększyć liczbę punktów sprzedaży marki Cadillac. Obecnie marka ta dostępna jest w zaledwie 12 europejskich krajach, z czego w kilku jest dostępny tylko jeden salon sprzedaży.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne