Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska wesprze cyfryzację państwa. Kolejki w urzędach będą krótsze?

5
Podziel się:

Umowa dotyczy integracji systemów informatycznych administracji, z których korzystają obywatele, z pocztową platformą Envelo, za pomocą której można m.in. wysyłać elektroniczne kartki i listy, które Poczta doręcza potem w tradycyjnej formie.

Poczta Polska wesprze cyfryzację państwa. Kolejki w urzędach będą krótsze?
(PAP/Jacek Turczyk)

Szybsze załatwianie spraw urzędowych i sprawniejszy obieg dokumentów w instytucjach państwowych, to korzyści współpracy administracji z Pocztą Polską. W środę MIB i MAC podpisały porozumienie z Pocztą o współpracy w obszarze cyfryzacji państwa.

W środę w centrali Poczty Polskiej w Warszawie minister cyfryzacji Anna Streżyńska oraz minister budownictwa i infrastruktury Andrzej Adamczyk, podpisali porozumienie z prezesem Poczty Polskiej Przemysławem Sypniewskim i prezesem spółki PP Usługi Cyfrowe Pawłem Usidusem.

Umowa dotyczy integracji systemów informatycznych administracji, z których korzystają obywatele, z pocztową platformą Envelo, za pomocą której można m.in. wysyłać elektroniczne kartki i listy, które Poczta doręcza potem w tradycyjnej formie.

Kluczową rolę w nowym systemie wymiany informacji odegra tzw. Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna (RPE), która ma identyczną rangę - pod względem skutków prawnych - jak list polecony.

- Porozumienie jakie dzisiaj podpisujemy jest krokiem w stronę sprawnego działania administracji, krótszych kolejek w urzędach i bardziej przyjaznych procedur - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Minister podkreślił, że dzięki dużej ilości placówek pocztowych oraz dostępowi do baz i systemów państwa, PP może też wesprzeć administrację w obsłudze spraw, takich jak wydanie wyciągu z KRS czy przyjęcia wniosku o dowód osobisty. - Jest to szczególnie ważne w małych miejscowościach, z których dojazd do większego ośrodka jest utrudnieniem - dodał szef MIB.

Prezes PP Przemysław Sypniewski zwrócił uwagę, że spółka obsługuje dwie grupy klientów - nowoczesnych, korzystających z Internetu i tradycyjnych, którzy korzystają z niego rzadko bądź wcale.

Właśnie z myślą o takich klientach rozwijane są dwie usługi - tzw. przesyłka hybrydowa (list wysyłany elektronicznie, a dostarczany w formie tradycyjnej) i przesyłka proceduralna (umożliwiająca dostawę do adresata dokumentów np. dowodów osobistych, paszportów i praw jazdy).

- Obywatel powinien mieć dostęp do urzędu na okrągło - online. Jesteśmy gotowi do kompleksowego wsparcia administracji w procesie wdrażania e-usług - zadeklarował prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe Paweł Usidus.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(5)
pp
8 lat temu
Zapomnieli dodac ,że na poczcie już są kolejki a jak zaczniemy przyjmować wnioski o dowody osobiste ,wydawac wyciągi KRS rejestrowac karty pre-paid (to już jest) to napewno zmniejszą się kolejki.Piszą duża ilość placówek pocztowych-tylko ile osób pracuje na tej placówce, najpierw redukują etaty a teraz chca zatrudniac za najniższą krajową plus premia(dla zainteresowanych premia nigdy).Młody jak przyjdzie popracuje tydzień i dziękuję.Jak odejdą starzy pracowanicy to czarno widzę losy PP.
Oli
8 lat temu
Poczta jest git. Znaczek zwykły za 2 zł- można już płacić kartą- ale prowizja 1 zł.
hh
8 lat temu
Ale jedno trzeba docenic,-wole PP niź c hamskich kurierow dostarczających paczki wczesnie rano/tylko/.Mieszkam w Kaliszu i nigdy nie moge sie doprosic dostawy po 16ej! A PP moze!
nadmiar info ...
8 lat temu
Nie wiem, czemu na myśl przyszło mi określenie talmudyzmu biurokratycznego użytego świetnie przez G.B. :))))
Papiet
8 lat temu
Nie mam zaufania, do takich rozwiązań, szczególnie po ostatniej aferze z danymi pesel. Jasne???