Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Łukasz Pałka
|

Znana sieć restauracji zapowiada nową strategię. Wyniki "nie odzwierciedlają jeszcze pełnych efektów działań"

7
Podziel się:

Sieć restauracji Sfinks zarobiła 4,67 mln zł netto w okresie od grudnia 2015 do listopada 2016 r.

Sylwester Cacek, prezes Sfinksa
Sylwester Cacek, prezes Sfinksa (Newseria)

Spółka zapowiada nową strategię rozwoju.

Wynik netto jest wyraźnie gorszy od 7,38 mln zł osiągniętych przez spółkę rok wcześniej. Jednocześnie jednak skonsolidowane przychody wyniosły w tym czasie 192,01 mln zł wobec 179,65 mln rok wcześniej. Wynik EBITDA ukształtował się z kolei na poziomie 16,17 mln zł wobec 19,45 mln zł.

"W świetle zmian w otoczeniu gospodarczym spółki najważniejsze jest odpowiednie dostosowanie się do aktualnej sytuacji rynkowej, by skutecznie równoważyć wpływ presji kosztowej na wyniki Sfinksa. W drugiej połowie roku zapoczątkowaliśmy działania, które miały tej presji przeciwdziałać, wprowadziliśmy między innymi działania intensyfikujące sprzedaż jak program lojalnościowy Aperitif" - podaje Sfinks.

Sfinks systematycznie otwiera nowe lokale. Od grudnia 2015 r. do listopada 2016 r. spółka uruchomiła 19 restauracji, z czego 12 to nowe inwestycje, zaś siedem to lokale po generalnych remontach. W samym czwartym kwartale do sieci dołączyły dwa Chłopskie Jadła - w Bydgoszczy i Wrocławiu, a także dwie restauracje Sphinx - w centrum handlowym Poznania oraz przy warszawskim hotelu Marriott.

"Prezentowane wyniki za okres od grudnia 2015 do końca listopada 2016 nie odzwierciedlają jeszcze pełnych efektów działań zrealizowanych w czwartym kwartale. Wydatki na nie zostały już poniesione, ale wyniki będą zauważalne w perspektywie następnych kwartałów. Zamierzamy dalej zwiększać skalę działalności otwierając nowe lokale naszych sieci. Jednocześnie zgodnie z podpisaną już po okresie obrachunkowym umową inwestycyjną z Fabryką Pizzy będziemy rozwijać sieć również pod tym szyldem" - informuje spółka.

Kurs akcji Sfinksa od początku 2016 roku

Spółka zapowiedziała także, że w pierwszym kwartale 2017 roku zamierza opublikować nową strategię rozwoju.

Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie. Spółka zarządza sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w ramach których w Polsce działa 113 restauracji. Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(7)
Bywalec
7 lat temu
Jedna wielka lipa a nie dobre jak na początku jedzenie.
olekk
7 lat temu
dawno tam nie jadłem, kiedyś było tam super jedzenie ale się strasznie popsuli i przestałem chodzić
keks
7 lat temu
na reklamacje 4 rodzin (wspólna wizyta 16 osób na wyjeździe) w gdańsku... otrzymaliśmy stek bzdur i frazesów... sfinx kiedyś był super... ale to historia ;-( dlatego chce pościć te papiery tylko nie ze stratą... czekam
nick
7 lat temu
zdecydowanie spadla jakosc oferowanych posilkow w Sfinx ie , z roku na rok jest gorzej . Dotyczy to Poznania i Lubonia .
MAła Mi
7 lat temu
Ja w sfinksie dostałam jedzenie z mikrofalówki, na rozgrzanym talerzu a po kilku minutach błlo zimne. zwróciłam uwagę, kenler zabrał aby po chwili przynieść znów danie z mikrofali