Na skróty
Money.plArchiwumMoim zdaniemSkładkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet
2004-09-06 09:25
Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Autor: Andrzej Malinowski

Poleć artykuł:
Business Centre Club - Związek Pracodawców, Konfederacja Pracodawców Polskich, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych oraz Związek Rzemiosła Polskiego - ustawowo reprezentatywne organizacje pracodawców - członkowie Trójstronnej Komisji ds. Społeczno - Gospodarczych - wyrażają swoje zaniepokojenie i sprzeciw wobec próby jednostronnego podwyższenia składek na ubezpieczenie społeczne, jakie mieliby od przyszłego roku płacić przedsiębiorcy.

Projekt zmian kłóci się z dotychczasową polityką gospodarczą rządu. W toku wielomiesięcznych debat i wzajemnego przedstawiania argumentów wypracowano podstawy porozumienia, które skutkować ma ożywieniem gospodarki. Projekt podwyższenia składki na ubezpieczenie społeczne jest zaprzeczeniem tego kruchego, żmudnie wypracowanego porozumienia - podraża koszty pracy i działa przeciwrozwojowo. Uderza najsilniej w grupę przedsiębiorców o średnich dochodach, w tych, którzy zwykle są motorem rozwoju i przemian. Pośrednio uderzyć może także w grupę pracowników - gdy część spośród przedsiębiorców, zniechęcona wyższymi składkami ZUS - zrezygnuje z działalności gospodarczej i podejmie pracę najemną, stając się trudną konkurencją dla dotychczas zatrudnionych - wypychając ich z rynku pracy. Może to wręcz prowadzić do wzrostu bezrobocia - gdyż pracownicy, którzy w ten sposób utracą pracę raczej nie podejmą własnej działalności gospodarczej.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że próba podniesienia składek na ubezpieczenie społeczne od przedsiębiorców jest powodowana doraźną potrzebą "domknięcia" budżetu. Skutki mogą być jednak odwrotne od zamierzonych a straty trudne do oszacowania. Budżet, jak wielokrotnie podkreślaliśmy, należy "domykać" poprzez szukanie oszczędności tam, gdzie marnotrawione są pieniądze podatników. Na przykład poprzez dogłębną reformę administracji, szeregu agend rządowych czy funduszy.

Racjonalizowanie bilansu państwa powinno polegać przede wszystkim na optymalizacji wydatków a nie poszukiwaniu za wszelką cenę dodatkowych wpływów.
Wnosimy o pilną dyskusję z udziałem naszego środowiska na temat omawianych wyżej propozycji zmian oraz o wstrzymanie (do czasu zakończenia tej dyskusji) dalszych prac nad ustawą.

Wyrażamy jednocześnie żal i sprzeciw wobec formy działań rządowych w tej sprawie. Jako członkowie Trójstronnej Komisji i równoprawni partnerzy - o takich inicjatywach powinniśmy dowiadywać się na bieżąco od ich autorów - a nie z informacji w massmediach. Rodzi to uzasadnione podejrzenie, że istotne zmiany chce się wprowadzić "tylnymi drzwiami", stawiając przedsiębiorców wobec faktów dokonanych. Takie działanie sprzeczne jest z duchem dialogu, jaki prowadzimy w Trójstronnej Komisji.

Zaprotestuj! Weź udział w akcji ZUS daj nam LUZ

Autor jest prezydentem Konfederacji Pracodawców Polskich
Tagi:zus, podatki

Powyższy felieton nie przedstawia stanowiska redakcji Money.pl - jest wyrazem osobistych opinii autora. 




Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Lopez / .* / 2005-03-14 12:06
Mam pytanko. Mam zawieszoną działalność ale szyld informujący o usługach przeze mnie wykonywanych nadal sobie wisi i ściąga klientów .Czy przy jakiejś kontroli z US czy ZUSu mogą się przyczepić do tegoż szyldu ???. Czy jest jakieś prawo nakazujące ściągnięcie go w trakcie zawieszenia działalności ???
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-08 23:36
PAMIETAJ,Z U S MOZE WSZYSTKO,TO JEWISHE-SCIAGNIJ SZYLD I UCIEKAJ Z JUDEOPOLONII.
/ 83.14.131.* / 2006-11-30 11:49

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

wambrez / .* / 2005-03-12 11:50
I właśnie szukam pracy w Kuj.-Pom. na czarno przepracowałem 34 lata, potem byłem na rencie 2 lata, a teraz znakomici lekarze ZUSu wyleczyli mi rozedmę płóc i uszkodzony kręgosłup i skierowali mnie na powolną eutanazję, aby jak najszybciej zmarł, bo to oszczędność dla ZUSu.w sprawie pracy informację na glomar@vp.pl
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-08 23:40
UMIERAJ JAK NAJSZYBCIEJ-IM O TO CHODZI WLASNIE.AMEN.
() / .* / 2005-03-12 17:21
Czegoś tu nie rozumiem, jak można pracować 34 lata na czarno tj. nie opłacać składek na ZUS, a potem żądać wypłaty renty?

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

INTI / .* / 2004-10-18 20:05
Panie Pater myśmy nieokradali Państwa, ani nikomu nie kazali zapożyczać się ponad miarę, żebyśmy teraz łatali dziurę budżetową. Przede wszystkim trzeba dobrać się do tyłka urzędnikom-złodziejom i malwersantom, a nie pchać wszystkiego na barki uczciwym i pracowitym ludziom.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

jn / .* / 2004-10-15 12:11
radzoiłbym zapoznać się z wypowiedziami Pana Marka Belki w programie Linia specjalna a zrozumiemy o co mu chodzi

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Optymista / .* / 2004-10-08 20:37
Zauważcie Państwo, że ZUS już nas oszukuje ponieważ płacimy 60% od "średniej krajowej". która jest mocno przesadzona. Może i ona statystycznie się zgadza , ale jest nieuczciwie wyliczona. Około 85% społeczeństwa zarabia poniżej 1000 zl miesięcznie, ale za to PANOWIE PREZESI zarabiają zawrotne sumy (na odszkodowanie pana prezesa ktory pracował w pewnej firmie 3 tygodnie ja musiałbym ciężko pracować 600 lat ). I stąd bierze się ta średnia krajowa I jeszcze mało jest tym krwiopijcom ?. Chcą nas wykończyć.Obiecuja nam wyższą emeryturę, której niedoczekamy, bo praktycznie nie ma służby zdrowia. Zeby się leczyć muszę płacić ciężkie pieniadze za siebie i rodzinę. Sprawdza się scenariusz i przestroga Pana Korwina Mikke. GŁOSUJMY więc za UPR .Tylko UPR może nas uchronić. Nie jestem członkiem UPR , jestem wykorzystywanym głupcem,który pracuje za te marne grosze 18 godzin na dobę świątek, piątek i niedziele , bez żadnych urlopów od 15 lat . Na dodatek pracuję z lękiem , że niespodobam się jakiemuś panu urzędnikowi z Urzędu Skarbowego i zostanę ukarany chodżby za nadmierną uczciwość. i pracowitość, bo tak niestety w Polsce się dzieje. Głosujmy na UNIĘ POLITYKI REALNEJ. To jest nasza partia.W Nej cała nasza nadzieja.
O-a / .* / 2004-10-09 22:02
Dodam: Zrobię wszystko, aby nie płacić składek na ZUZ

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Dojna krowa z małopolski / .* / 2004-10-04 18:09
Obecnie spłacam za pośrednictwem komornika, niezapłacone składki za kilkanaście miesięcy wstecz.Mieli "bur...el"w papierach (czytaj w systemie komputerowym) więc się jakoś ciągneło tę działalność - traktując niezapłacone składki jako średniooprocentowany kredyt.Ale teraz jeżeli spłacam po 15000 - 20000 zł miesięcznie komornikowi - zaczyna brakować na podatki, w tym ten najwspanialszy VAT.Przez cały czas przerzucam środki to z VAT-u na ZUS, to z ZUS-U na podatek dochodowy :-(Jeżeli jeszcze teraz przejdzie ustawa, poprostu zwalniam ludzi (7 osób), likwiduje Firmę i zamiast wielkiej kasy z nowelizacji będą mieć wielkie gówno z pazerności.Tak radzę zrobić na szerszą skalę to Ci kretyni" może się zastanowąnad dojeniem ledwo krowy...........która lada chwila padnie..........
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-08 23:42
TO JEST WLASNIE WIELKI JANOSIK-NA HAK Z NIM
BYRO / .* / 2004-10-06 08:12
czy ktoś z zabierających tu głos może mi poradzić jakie są przepisy np. na Litwie i co trzeba zrobić, żeby tam zarejestrować dział.gosp. proszę o pilną odpowiedź, bo zostały tylko dwa miesiące do zagłady miś w Polsce!!!
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-08 23:48
NIE SZUKAJ LITWY,PATRZ GRECJA LUB ANDORA ALBO -DOBRY JEST TEZ CYPR ,MONAKO,LICHTENSTEIN.
Aleksander / .* / 2005-03-09 19:21
Proszę o telefon może będę w stanie coś doradzić

Re: zus juz mnie udupił

ZBYNEK / .* / 2004-09-26 09:34
4 lata temu zawieszałem działalność gospodarczą, przez okres 2 lat.Teraz Zusisko domaga się odemnie należnych składek za tamten okres{30.tyś}....ludzie czas zrobić r*********** z tym pedalskim systemem!!!!
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-08 23:54
NIE PRZEJMUJ SIE ,NIECH SOBIE LICZA,TO TYLKO CCCCYYYYFFFFRRRRYYYY-PRZYJDZIE CZAS ZE ICH ROZPI.......Y.BARDZO WAZNE !!!!-NIC NIE PLAC !. I WEZ SOBIE DO SERCA TAKIE ZDANIE ; TY MOZESZ ZYC BEZ URZEDNIKOW ALE ONI BEZ CIEBIE NIE. WEZ NA LUZ I ZYYYJ !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

jurek / .* / 2004-09-15 06:59
Dodatek do poprzedniego komentarza.W pkt 2 dotyczy to emerytów ,którzy przekroczyli tzw.ustawowy wiek emerytalny tj 65 lat mężczyźni, 60 lat kobiety Ci emeryci mogą dorabiać bez ograniczeń

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

jurek / .* / 2004-09-15 06:46
W związku z wprowadzeniem wysokich składek ZUS proponuję poniższe rozwiązanie:1.Wyrejestrować działalność2.Zarejestrować działalność na emeryta mającego ustalone prawo do emerytury. ( nie musi płacić składek ZUS od dodatkowych dochodów)3. Brać zasiłek dla bezrobotnych4. Pracować u emeryta na umowę o dzieło. ( nie obowiązuje ZUS i składki pozostałe)4. Płacić dobrowolne ubezpieczenie chorobowe i zdrowotne( po wygaśnięciu zasiłku)5. Koszty ładować w działalność emerytaProszę o ewentualną odpowiedź czy w moim sposobie na prowadzenie działalności nie ma jakiegoś błędu i niezgodności z przepisami.Złodziejskiemu Państwu nie dam więcej ani grosza.
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-09 00:20
WIECIE CO ?-JAK JA KUU- -WA NIE NAWIDZE POLSKI !!!!?-ZA CO ?- ANO WLASNIE ZA TO-ZA NISZCZENIE WLASNYCH DZIECI-ZA 4 MILIONY UCHODZCOW W CIAGU OSTATNICH 5 LAT,,ZA TO,ZE JEST DLA NAS MACOCHA,ZA ROZLAKE Z RODZINAMI,ZA TO ZE RZADZA POLSKA JEWISHE[NIECH BOG DODA IM TO I TAMTO JEZELI MOWIE NIEPRAWDE],ZA BEZNADZIEJNOSC ! ZYCZE POLSCE,JA POLAK NA EMIGRACJII Z PRZYMUSU, V ROZBIORU-NIECH TEN KRAJ PRZESTANIE ISTNIEC BO NA TO NIE ZASLUGUJE-PODOBNIE JAK IZRAEL-MUSI ZGINAC PLEMIE PRZEWROTNE I BYC WYMAZANE Z PAMIECI SWIATA-WTEDY ZAPANUJE POKOJ.ZAL,ACH ZAL-ZYCIE MIJA.
benek / .* / 2004-10-06 13:38
Likwiduję firmę, zwalniam pracowników.pójdę na zasiłek, a złodziejom nie dam nic
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-09 00:28
MASZ RACJE-JESTES MADRY,DASZ SOBIE RADE-CZY TAK DUZO TRZEBA DO PRZEZYCIA ?-DASZ RADE,A OOONNNIII NIECH GLOWKOJA SKAD ZNALEZC NASTEPNEGO OSLA NA KTORYM MOGLIBY USIASC,-A POTEM...A POTEM NIECH OTWIERAJA WLASNE FIRMY ....HAHAHAHAHAHA !!!!!!!!! [LEWUSY !!!!!]
Kate / .* / 2004-09-21 08:19
niezły pomysł, wart rozważenia... na serio
Kate / .* / 2004-09-21 08:19
niezły pomysł, wart rozważenia... na serio

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:27
niech mi ktos wytłumaczy dlaczego moja zona pracujac w budzetówce płaci 400zł ZUS a ja prawadzac działalnosc płace 700zł i bede miał najnizsza emeryture ? To kpina i drwina !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:16
mam sklep otwarty 12 godzin pracuje sam, pomaga mi w tym zona, ktora pracuje w budżetówce. Nie stac mnie na pracownika, poniewaz ledwo zarabiam juz na ZUS. Jesli zbankrutuje to tylko przez ZUS !! chociaz juz teraz ledwo to wszystko ciagne.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:16
mam sklep otwarty 12 godzin pracuje sam, pomaga mi w tym zona, ktora pracuje w budżetówce. Nie stac mnie na pracownika, poniewaz ledwo zarabiam juz na ZUS. Jesli zbankrutuje to tylko przez ZUS !! chociaz juz teraz ledwo to wszystko ciagne.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:16
mam sklep otwarty 12 godzin pracuje sam, pomaga mi w tym zona, ktora pracuje w budżetówce. Nie stac mnie na pracownika, poniewaz ledwo zarabiam juz na ZUS. Jesli zbankrutuje to tylko przez ZUS !! chociaz juz teraz ledwo to wszystko ciagne.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:16
mam sklep otwarty 12 godzin pracuje sam, pomaga mi w tym zona, ktora pracuje w budżetówce. Nie stac mnie na pracownika, poniewaz ledwo zarabiam juz na ZUS. Jesli zbankrutuje to tylko przez ZUS !! chociaz juz teraz ledwo to wszystko ciagne.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:15
mam sklep otwarty 12 godzin pracuje sam, pomaga mi w tym zona, ktora pracuje w budżetówce. Nie stac mnie na pracownika, poniewaz ledwo zarabiam juz na ZUS. Jesli zbankrutuje to tylko przez ZUS !! chociaz juz teraz ledwo to wszystko ciagne.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

białostoczanin / .* / 2004-09-13 21:15
mam sklep otwarty 12 godzin pracuje sam, pomaga mi w tym zona, ktora pracuje w budżetówce. Nie stac mnie na pracownika, poniewaz ledwo zarabiam juz na ZUS. Jesli zbankrutuje to tylko przez ZUS !! chociaz juz teraz ledwo to wszystko ciagne.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

George / .* / 2004-09-13 13:43
Wszystko fajnie, Konfederacja Pracodawców Polskich skupia przezde wszystkim wielkie, państwowe firmy, które ZUS mają w d***. Może więc tak zajęli by się najpierw kopalniami, hutami, PKP itd. a małych przedsiębiorców zostawili w spokoju?

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

... / .* / 2004-09-13 12:28
Efekt będzie odwrotny – wszyscy się pozatrudniają na minimum i będą w sumie płacić 1/3 tego co teraz...

ja mam taki pomysl

pozostac na KRUSIE / .* / 2004-09-12 16:48
Mam sklep otwarty 18 gdzin dziennie, 7 dni w tygodniu. Zatrudniam jednego pracownika na caly etat (czlonek rodziny), jego brata na 1/4 etatu choć on i tak pracuje jak na 1/2 etatu i sam pracuje tam ok 5 godzina dziennie placąc za siebie krus. Nie bede czekal az mi zabiora krus i pozniej podniosa zus. Postanowilem zamknac interes, ktory to ponownie otworzy zona mojego pracownika (jest pracownikiem budzetówki i ma oplacony zus). Ja bede zatrudniony na 1/2 etatu, bede mail oplacany zus, a krus mi nie przepadnie....mam nadzieje ze sie nie myle...

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

wojtek / .* / 2004-09-12 14:42
W ciągu 5 lat przelałem na ZUS 75 tysięcy złotych! Mieszkam w wynajętym mieszkaniu bo o własnym przy takich dochodach strach pomyśleć. Otworzyłem stronę www.antyzus.e-warszawa.net i wkrótce przestanę w ogóle płacić bo przy 5000 obrotu miesięcznie mnie na to nie stać. Najem biura, telefony,...Postuluję za obniżeniem składki do 150 PLN dla przedsiebiorców którzy robią do 10 000 PLB brutto obrotu miesięcznie

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

racjonalizator / .* / 2004-09-11 15:18
niech zatrudnia ludzi do lustrowania firm tzw kontrolerow to wyjdzie ile osob pracuje na czarno nie placac zus-u , w taki sposob powinni szukac pieniedzy!!!
MAŁY / .* / 2004-09-11 20:25
Sami oszczedzajmy nie Placac Zus-u , a ubezpieczenie nazwijmy to zdrowotne i emerytalne niech bedzie oplacane w jednej skladce(opłacie) dowolnej taka na kogo jest stac!!! >>>"ZUS POD GRUZ"
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-09 00:06
VERY GOOD-MADRE !

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

miniek / .* / 2004-09-11 11:50
Popieram i przyłączam się " Grudzień bez Zus-u". G-wno dostaną nie moje pieniądze!
MAŁY / .* / 2004-09-11 20:19
Gridzień? Po co? Wogle nie powinnismy NIC płacić Sqrwysynom , Jaki qrwa ZUS, Co to jest? Serce Mi sie Kraje jak widzę NA CO SIĘ WYDAJE NASZE PIENIĄDZE. P.S. Byłem zatrudniony przez dwa lata u pracodawcy, opłacał skl-ki Zus i, jak mialem wypadek, 3 miesiace reka w gipsie. Uszczerbek na zdrowiu 3%-jest papier wydany przez lekarza. W zusie na komisji , która skladala sie z Jednej , powtarzam 1-osoba pijaca wrednie kawę widząc mnie powiedziala: Panu nie nalezy sie Żadne odszkodowanie !!!To pytam po Co pracodawca opłacał składki?Powiem jeszcze tylko ze dziś posiadam własny biznes i opłacałem wszystkie składki ! Ale nie widze w tym żadnego sensu i"Grudzień Bez Składek w Zus-ie" i Styczeń , Luty, Marzec i tak do końca Roku!!! Hehe. Właśnie rozważyłem możliwość zarejestrowania Firmy w INNYM NORMALNYM KRAJU.
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-08 23:58
ANDORRA,CYPR.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

właściciel firmy jednoosobowej / .* / 2004-09-11 11:28
banda gnoi i złodziei. jak podniosą składkę to ja sp........ do szarej strefy.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

hary / .* / 2004-09-10 16:19
Tak czytam i czytam i wiecie co biedacy? Ulżyło Wam? Z pewnością nie, ponieważ płacić trzeba. A g_wno! Propozycja "Grudzień bez ZUS-u" jest godna zastosowania. Trzeba tylko ostro rozpropagować tę ideę. Pieprznięcie w urzędasów i frajerów pOLITYKÓW może tylko im zrobić dobrze. Już dawno powińniśmy roz___rdolić ten komunistyczny finansowy gnój. Dziwię się że "świetlane umysły" poprzednich dekad nie widziały nic zdrożnego w DANDSTERSTWIE PAŃSTWOWYM, bo tylko tak można nazwać ten bezmiar bezprawia, braku szacunku do człowieka, pogardy do ludzkiej pracy i zachłanności łajz które nigdy nie pracowały a chcą mieć więcej i więcej. I mają! A może definitywnie ukrócić to? Ponawiam apel: Grudzień bez ZUS-U. Nie mamy pieniążków panowie pOLITYCY i durni urzędnicy nieroby!

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Maurycy / .* / 2004-09-10 11:02
Dwa lata temu, po pięciu latach działalności moja pierwsza firma zbankrutowała. Zatrudniałem ok 15 osób, płaciłem PEŁNE składki ZUS (max. ok. 4000 zł/m-c). Po bankructwie, bez środków do życia poprosiłem o zasiłek dla bezrobotnych. Sęk w tym, że ZUS nic o mnie nie wiedział! Tak jakbym w ogóle nikogo nie zatrudniał, nic nie płacił. Więc półtora roku dziadowałem. Stanąłem już na nogi, rozkręciłem drugą firmę, dużo mądrzej. I wiecie co... ZUS sobie o mnie przypomniał! Chce ode mnie zaległych składek za jakieś ostatnie 3 miesiące działania poprzedniej firmy, i to z odsetkami.Nie mogę KUR_A na to patrzeć. Rodacy - jasna dupa - zróbmy ten grudzień miesiącem bez ZUSU!Pozdrawiam.
MIREKUSA / 70.110.192.* / 2009-11-09 00:03
ALBO ALBO-ALBO BOMBA ALBO UCIEKAJ Z TEGO P****......O KRAJU

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

A / .* / 2004-09-08 17:06
uwaga!!! niejaki BOMBI usiłuje rozsyłac wirusy
basia / .* / 2004-09-09 08:49
Od nas biorą pieniądze, nie ma na wypłatę rent i emerytur a budują sobie oszklone drapacze chmur,czy rząd tego nie widzi...brak mi słów :((((

Chore panstwo chore prawo

Kuwaka / .* / 2004-09-08 15:55
Moim zdaniem prowadzacy dzialalnosc na wlasny rachunek powinni placic skladki na takich samych zasadach jak pracownicy najemni czyli swiadczacy prace na podstawie umowy o prace. Kazdy inny sposob jest niesprawiedliwy, szkodliwy spolecznie i prowadzacy do patologii.Nie ma zadnego uzadnienia, aby osoba ktora prowadzi dzialalnosc gospodarcza, a nie uzyskala w danym miesiacu zadnych przychodow netto (a w czasach kryzysowych bywaja miesiace lepsze i gorsze) placila skladke, ktora juz rujnuje jednoosobowe firmy. Jej podniesienie to jedynie kolejny "wyprysk" w ramach gangreny, ktora toczy nasze panstwo i nasze prawo.
Zbig / .* / 2004-09-10 13:35
Jestem za. Jeżeli jest minimalna opłata na ZUS, to niech państwo nam zagwarantuje minimalną pensję (może być 824 zł), jeżeli w danym miesiącu mamy stratę.
baba / .* / 2004-09-10 19:29
z czego 700 od razu na ZUS?
FK / .* / 2004-10-08 17:37
Nawet gdyby , ale musisz wtedy dokładać - nie wiadomo skąd!

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Zbig / .* / 2004-09-08 09:14
Platforma traci poparcie i słusznie. Gdyby się nie upierali, żeby popierać Hausnera, to nie mielibyśmy teraz takich idiotyzmów. Chyba na UPR albo Unię Wolności trzeba się przerzucić?
George / .* / 2004-09-13 13:40
Na Unię Wolności? Litości! Toż to krypto - komuna w najczystszej postaci: Mazowiecki, Geremek...Brrrrr. Ohyda.
R-2oor! / .* / 2004-09-08 16:08
... Szkoda jednak, że tak mało ludzi zna program UPR. Tak przy okazji to oni są za całkowtym zlikwidowaniem ZUS i wielu durnych urzędów. Proponuję przed wyborami przemyśleć swój wybór. TAKA MAŁA PROPAGANDA Z MOJEJ STRONY ale w stranę rozsądku :)))

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

oburzona!!! / .* / 2004-09-08 08:47
To jedno wielkie oszustwo! Ten ZUS! Biora bez pytania nasze pieniadze! Moim zdaniem juz teraz owiele za duzo! I marnotrawia je! na gmach ZUS, armi urzedników i diabli wiedza co jeszcze! A my nie dosc ze nic z tych pieniedzy nie mamy (rownie dobrze moglabym je wyrzucic oknem!!!) to jeszcze nikt nas nie pyta o zdanie! 5 ró|nych podatkow, od kazdego swistka oplata i jeszcze na ZUS! I zwróccie uwage jak bardzo sie staraja zeby jaknajmniej osób tej emerytury doczekalo! Do lekarza kolejki po kilka miesiecy, nawet do ogólnego nie mozna sie tak od razu dostac,(zeszlej zimy zostalam odeslana zprzychodni z goraczka i ledwozywa bo pani doktor uznala ze wiecej pacjentów tego dnia nie przyjmie, nawiasem mowiac tylko trzy osoby byly w poczekalni!), jak kto chory niech zdycha! wiek emerytalny i liczba przepracowanych lat koniecznych do otrzymania emerytury zawyzaja niebotycznie! Licza chyba ze poumieramy przy stanowiskach pracy (albo w kolejkach do PUP) i kasy która im wplacilismy nigdy nam nie beda musieli wyplacac! Nie gode na taki zlodiejski system! Chce miec swoje pieniadze wplacane na wsoje konto! na odpowiedni procent! I zeby zaden urzedas nie mial prawa ich palcem tknac! A jak bede chora lub uznam ze nie mam juz sily pracowac to wiem ile mam pieniedzy i nikt mi laski nie robi wyplacajac jakas jalumuzne! Uwazam ze podatki sa wystarczajaco wysokie zeby przy racjonalnej(!!!!!!) gospodarce uzyskiwanymi pieniedzmi Panstwu starczylo na system opieki spolecznej dla najbiedniejszych, tych ktorym sie w zyciu nie powiedzie! Wystarczy tylko przestac marnowac nasze pieniadze na glupoty jak np wtracanie sie do wojny w Iarku, sluzbowe samochody dla urzednikow ( niech sobie kupi swoje beda wiedziec ile to kosztuje, mnie nikt do pracy nie dowozi!)!, ogromne odprawy dla odchodzacych prezesow i wiele wiele innych bzdurnych wydatkow! A na co naprawde potrzebne pienedzy im brakuje i chca nam z kieszeni wyjac! Skandal!

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

zdegustowany / .* / 2004-09-07 23:06
Mam własną malutką firemkę (3 osoby). Tak sobie myślę, że już najwyższa pora zwinąć interes i przenieść się do innego, normalnego kraju. Już teraz nie starcza mi od 1go do 1go, a jak wprowadzą swój kolejny "genialny" pomysł to zjedzą mnie opłaty. Rozumiem, liczą się z przegraną walką o PZU i szukają 1 mld, ale w mojej kieszeni go nie znajdą. Może znajdę jakiś kraj, który mnie przygarnie ...

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Aluś / .* / 2004-09-07 22:11
I ja się dołączę do świadectw. Z powodu bezrobocia zmuszony byłem zamiast pracować na etacie, przejść na działalność gospodarczą. I chyba to był błąd. Teraz nie dość, że muszę płacić VAT, PIT, ZUS, pilnować wszelkich terminów, pracować od rana do nocy to jeszcze nie przysługuje mi nic co pracownicy etatowi mają. Żadnych płatnych urlopów, żadnych wakacji, dodatków, możliwości zarejestrowania się jako bezrobotny, do tego nie wiem czy w danym miesiącu będę miał jakiekolwiek dochody. W jakim kraju ma miejsce ściąganie haraczu - tak haraczu bo inaczej nie można tego nazwać, niezależnie od tego czy się zarobiło coś czy nie. Nie znam takiego. Za to mogę podać parę przykładów takiego stanu w..... średniowieczu. Np. Normanowie stosowali taką metodę w Anglii aby zgnębić miejscową ludność. To samo Anglicy potem robili Irlandczykom... Komu zależy aby Polacy byli zawsze żebrakami?

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

bulwers / .* / 2004-09-07 21:23
Mam pytanie , czy z tytułu przeniesienia f-my do Czech czyna Slowację, też będzie wiązało się z płaceniem ZUS-u w Polsce. Tam sobie zarobię na dobrą emeryturę, w Polsce pójdę do lekarza prywatnie stać mnie będzie (bo ostatnio byłam 10 lat temu) i w dupie z tymi złodziejami.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

JOASEM / .* / 2004-09-07 21:11
MNIE TA "S P R A W A" NIE DOTYCZY, ale jestem bezsilna na wyłudzanie przez naszych ......."mądrych" pieniędzy od ludzi, którzy mają ochotę popracować. W takim momencie należy olać pracę, a zacząć myśleć jak tu się ukryć w szarej strefie przed podatkami i innymi haraczmi.Przykład mojej rodziny jest dobry, po 15 latach małżeństwa mam męża, dwoje wspaniałych dzieci i 18-letni samochód (który zaczyna się sypać). Pracowałam kiedyś w państwowej f-mie w sekretariacie, ale nie mogąc patrzyć na to wszystko postanowiliśmy z mężem działać na własną rękę (taki sobie malutki sklepik)i jest fajnie dochody na przeżycie, chociaż na początku było nieżle, ale coraz większe podatki ZUS-y i inne ukryte haracze doprowadziły do zwolnienia pracownika i marnej egzystenci. A powinno być tak jak jest z moimi koleżankami, ktore pracują 8-godzin w urzędzie -mają czas wolny po pracy, duże mieszkanie, samochod z salonu nie byle jaki, dobre wakacje i wiele innych dobrodziejstw za nasze pieniądze.Żałuję jednego, że mój tata Ś.P., który płacił przez 40 lat na ZUS nie doczekał emerytury(zabrakło mu 2 miesiące). Dzięki naszej polityce, służbie zdrowia - n i e na u c z y ł m n i e k r a ś ć. Jeszcze raz zaznaczm, że nasze dochody nie załapią się na taką złodziejską stawkę, ale popieram tych, ktorzy są przeciwni.Pier....olić emerytury (na co powołuje się ten dziad w okularach) i tak jej niedożyjemy. No chyba, że nakręcimy tyle aby wystarczyło nam na sklonowanie siebie.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

dyzio / .* / 2004-09-07 15:28
wspaniale najbardziej rozwinie się działalność gospodarcza pt .dam koszty widywałem już takie ogłoszenia w prasie. A organizowanie protestu powinno wyglądać tak: solidarne zawieszenie działalności gosp. w ustalony miesiąc ,bo inaczej nic dobrego nas nie czeka . Banda tych nierobów nie zwróci uwagi na nasze maile. Wtedy może przypomnieli by sobie za czyje pieniądze siedzą i kto im opłaca składki.
wertykalny / .* / 2004-09-07 16:09
P_ERDOLIĆ CH_JOWĄ POLSKĘ I JEJ P_ERROLONYCH MINISTRÓW, PREMIERÓW I CAŁĄ TĘ KUPĘ DEBILI, NIEUKÓW I ZASRAŃCÓW . WYNOCHA Z MOJEJ POLSKI WY ZASRANE S_URWYSYNY
RADIOMARYJA.COM / .* / 2004-09-07 16:20
ja go zaje_ie mi dajcie tego belkę i hausnera, nic z nich nie zostani GORZEJ BĘDĄ MIĘLI NIŻ CI Z BESŁANIA
er / .* / 2004-09-07 16:13
co prawda to prawda. ja mogę z*****ć hausnera - jak dobrze zapłacicie - do wyborów ten Wielki Ekonomista może jeszcze sporo napsuć....... nie tylko naszej polskiej krwi....
siekierajuzczeka / .* / 2004-09-11 15:29
dokladnie ....POLACY POWSTANMY..I WEZMY SIE ZA RZAD.... porabac ich w kawalki to malo !!!!

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

darek / .* / 2004-09-07 15:12
jest jeszcze jeden sposób na ZUS wzajemnie się zatrudniać - ja daję etet koledze on daje mi, płacę za niego składki od minimum ( teraz chyba wystarcza połowa minimalnej), on płaci za mnie do tego dochodzi tylko zdrowotne z firmy czyli jakieś 200 - 300 zł w kieszeni już wg dzisiejszych przepisów, a jako mało zarabiający można się starać o dodatki socjalne itp czyli nawet więcej dostać od państwa niż do niego włożyć, w końcu jeśli nas tak traktują to trzeba im pokazać ską mają pieniądzew na siedzienie na wiejskiej i ciągłe kopanie swoich jak by7 nie było dobroczyńców
M / .* / 2004-09-07 20:06
Z tego co czytałem t chyba o tym pomyśleli. Zwolnienie z płacenia od działalności składki zus będzie możliwe jeżeli z umowy o prace osiągnie sie dochód w wysokości średniej czyli 100 % podstawy i to razy dwa.
wertykalny / .* / 2004-09-07 16:11
BELKA I HAUSNER POD SĄD ZA NISZCZENIE POLSKI !!!!!!!!! PRZED TS Z NIMI!!!!!!!!! P_ERDOLIĆ CH_JOWĄ POLSKĘ I JEJ P_ERROLONYCH MINISTRÓW, PREMIERÓW I CAŁĄ TĘ KUPĘ DEBILI, NIEUKÓW I ZASRAŃCÓW . WYNOCHA Z MOJEJ POLSKI WY ZASRANE S_URWYSYNY

Zero wyobraźni, zero wiedzy - głupoty za to na potęge

R-2oor / .* / 2004-09-07 14:39
Mam mały sklepik spożywczy, który wziąłem na swoje barki po to, by dać pracę jego byłej właścicielce (ciotce mojej dziewczyny lat 53 - zbankrutowała) oraz bratu mojej dziewczyny. Jako absolwent Zarządzania wziąłem się gruntownie za rozruszanie interesu po realistycznie skrojonym biznes planie. Wynik wyliczeń był taki, że ja z tego sklepu będę miał całe zero dochodu, ale oni będą mieli pracę (ona do emerytury, on ma roczne dziecko). Przystosowanie sklepu spożywczo-mięsnego do wymagań unijnych kosztowało mnie około 10 000 zł mała promocja, modernizacja wyposażenia, szyldy itp. kolejne kilkanaście tysięcy. Zaciągnąłem na ten cel kredyt gdzie rata wynosi 600 zł. Bisnes plan zamykał się na styk w pierwszym roku działania sklepu (jeden pracownik na czarno). Wg prognoz makroekonomicznych w przyszłym roku miałem odczuć ożywienie :) gospodarcze, co pozwoliłoby zatrudnić pracownika legalnie, a nawet zapłacić podatek dochodowy abym w banku nabrał wiarygodności. Po tej ustawie efekt będzie następujący: 1) ciotka z długami za stary sklep 2) ciotka bez środków do życia (kuroń nie przysługuje jeszcze jej) w wieku lat 53 i wykształceniu zawodowym zero szans na pracę w mieście Inowrocław - około 30% bezrobocia 3) brat dziewczyny i jego rodzina bez środków do życia 4) zamknięcie sklepu ze względu na wysokie koszty (nie mogę podnieść cen ze względu na konkurencję 2 supermarketów w odległości 500 m i 6 sklepów o podobnym profilu działania) 5) ja pozostane z dodatkowymi 600 złotych opłat w miesiącuSkutek dla budżetu: 1) nie ma wpływów z podatków - w tym wspaniałego dla budżetu VAT 2) nie będzie odprowadzonych składek na ZUS za pracowników 3) dwie osoby bez środków do życia - wiele społecznych anomalii i dramatów rodzinnych 4) jeden kontrachent mniej dla moich zaopatrzeniowców a więc i mniej podatków i innych danin od nich (Supermarkety zaopatrza tylko jeden z około 35 producentów zaopatrzających mnie) 5) kolejna pusta mała nieruchomość w mieście powoduje kolejny spadek dochodów wynajmującej osoby a więc i jej podatków Więcej takich przypadków w gospodarce to: 1) wzrost zasiłków z opieki społecznej dla osób bez żadnych dochodów 2) spadek wpływów do budżetu 3) wzrost tzw. złych kredytów w portfelu kredytów banku - nie wszyscy będą mieli z czego je spłacać, czyli droższe i trudniejsze do pozyskania kredyty dla innych - jeszcze wierzących 4) ograniczone dochody (zwolnieni pracownicy) powodują ograniczony obrót pieniądza w gospodarce, który generuje bezrobocie itd itd, aż do głębokiego kryzysu w gospodarce. 5) klientów przejmą super i hipermarkety z kapitałem zagranicznym transferujące zyski za granicę, obniżające zyski producentów do minimum jednocześnie przy zmniejszaniu ich ilości na rynku oraz jakości towarów, dające śmieszne pensje w stosunku do obrotu (np. jeden z Kauflandów generujący 4 000 000 zł obrotu miesięcznie + szereg warunków dla producentów podnoszących zyski, płacący 600 zł miesięcznie około 50 pracownikom - wyliczcie sobie procent jaki idzie na koszty pensji przy marży na poziomie około 7.5%) 6) Ludzie tacy jak ja - młodzi (mam 26 lat) i wykształceni, chcący coś dobrego zrobić i pracować dla tego kraju pokażą mu gołą dupę i pojadą w świat gdzie przynajmniej znajdą stabilność dla prowadzenia swoich firm lub po prostu dla realizacji swoich planów i marzeń. Wniosek:Wszystkie te barany siedzące w sejmie i rządzie nie rozumiejące zależności w gospodarce i podstaw ekonomii powinni siedzieć z dupami w ciemnych norach i nie wypowiadać się publicznie ani broń nas Panie Boże decydować o naszej przyszłości. AMEN.
agnieszka / .* / 2004-09-07 21:27
gratuluję mądrego i rzeczowego wywodu.obawiam się jednak, że tamci tego wszystkiego nie zrozumieją. Po pierwsze: zbyt rzeczowe, po drugie:czy oni rozumieją, co to znaczy mieć , czy nie mieć 600zł do zapłacenia.dlatego tak łatwo jest im ustalić:1700.Mieszkam na Śląsku w dzielnicy górniczej i scyzoryk mi się w kieszeni otwiera, ze płacę na wiecznie pijanych "emerytów" górniczych (wiek ok 40 lat) i ich niepracujące żony, wygrzewające ławki pod domem. Kto płaci za to? Kopalnie?a przywileje nauczycielskie?byłam naucz. i po przeczytaniu Karty"zdębiałam z ilości przywilejów.Cóż-płać i płacz
omega999 / .* / 2004-09-07 16:54
Spokojnie, panowie (P)osły i tak nie potrafią liczyć a z logiką mają niewiele wspólnego więc prosty bilans jest nie do przyjęcia. Zakład Utylizacji Starószków sam się zutylizuje ale przedtem mógłby zrobić utylizację naszych przestarzałych, zniedołężniałych i niesprawnych (P)osłów z Wiejskiej.
ANTY - POLAK / .* / 2004-09-07 16:07
facet co sie przejmujesz, olej to i s********* z tego kraju, on takich nie potrzebuje, potrzebują cię stany, anglia, holandia, tam zrób biznes i powiąksz ich pkb. P*******Ć POLSKĘ I JEJ CH********** MINISTRÓW, PREMIERÓW I URZĘDASÓW ITD.........

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Zbig / .* / 2004-09-07 13:56
I jeszcze ci idioci chcą wprowadzić nierówność wobec prawa, tj. nowe firmy będą płacić tylko 50% na ZUS (oczywiście naszym kosztem). Róbmy wszystko aby ten rząd nie dotrwał do wyborów!

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

mk / .* / 2004-09-07 13:53
Myślę, że sytuację budżetu uratowałoby proste wyegzekwowanie składek na ZUS np. od kopalń, które notorycznie ich nie płacą
Revolutionar / .* / 2004-09-10 01:50
nie tylko od kopalń. PKP i inne rozkradane przez Polaków molochy też mają umarzany ZUS.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

jacek / .* / 2004-09-07 13:51
Po co przedsiębiorcy składka na coś czego on tak naprawdę nie potrzebuje. Przecież takie drobne działalności to się prowadzi praktycznie do "wyjechania" a nie przechodzi się na jakieś emerytury.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

dd / .* / 2004-09-07 13:41
Rachunek budżetu-było: składka na zus za dwie osoby 2x500zł i 2x150zł zdrowotne.Ja zamykam, otwiera żona:będzie: 1x400zł na zus żony (z ulgą) i 1x150 zdrowotne.Ja rejestruje się w UP i przez pół roku biorę zasiłek(nikt mnie nie zatrudni - mam za dobre kwalifikacje)Jaki jest bilans tego zabiegu łatwo policzyć.Ogólnie zamiast wpływu 1000zł kasa dopłaca ok 400zł przez pół roku, a potem ma tylko 800zł (żona mnie przyjmie na os. wspolpracujaca)O stratach NFZ nie wspomne.Brawo panowie posłowie.
omega999 / .* / 2004-09-07 16:49
Spokojnie, panowie (P)osły i tak nie potrafią liczyć a z logiką mają niewiele wspólnego więc prosty bilans jest nie do przyjęcia. Zakład Utylizacji Starószków sam się zutylizuje ale przedtem mógłby zrobić utylizację naszych przestarzałych, zniedołężniałych i niesprawnych (P)osłów z Wiejskiej.

Re: Składkami na ZUS chcą tylko poprawić budżet

Warszawiak / .* / 2004-09-07 13:09
Prowadzac dzialalnosc "gospodarcza" od lat zastanawiam sie jak obejsc te chore przepisy. Nasuwa sie tylko jeden wniosek: SZARA STREFA.Wiekszosc z nas facetow i tak nie dozyje emerytury. Jak czlowiek uczciwy w Polsce moze byc uczciwy?

Podobne artykuły
Najnowsze w Money.pl