Niewłaściwe oznakowanie i wprowadzanie konsumentów w błąd - to główne zarzuty Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych pod adresem firm.
Ojciec Janusz Sok został w czwartek wybrany na przełożonego Prowincji Warszawskiej Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela (redemptorystów); tego samego dnia objął urząd - poinformowała w komunikacie prowincja.
Wypijanie pół litra soku z buraków co dnia poprawia krążenie krwi w mózgu, przez co może hamować rozwój demencji w starszym wieku - informuje specjalistyczne pismo "Nitric Oxide: Biology and Chemistry".
Prawie 3/4 partii soków zbadanych przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych miało złe oznakowania - wynika z informacji o wynikach kontroli, przekazanej w poniedziałek PAP.
Zakaz dodawania cukru do soków owocowych - to najważniejsza zmiana zaproponowana w środę przez Komisję Europejską do unijnej dyrektywy o sokach z 2001 r. W ten sposób KE realizuje swoją politykę promocji zdrowej, zrównoważonej diety.
Codzienne picie soku z wiśni pomaga na bezsenność i przyspiesza zasypianie - wynika z badań opublikowanych przez "Journal of Medicinal Food".
Polacy piją coraz więcej soków, napojów owocowych i warzywnych. W ubiegłym roku statystyczny obywatel naszego kraju wypił ich ponad 38 litrów. Najchętniej sięgamy po sok pomarańczowy i jabłkowy oraz pomidorowy. Lubiane są też soki i nektary marchwiowe.
Sok z buraków pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze - potwierdzili naukowcy, których badania opublikowało pismo "Hypertension". Działanie to jest zasługą zawartych w soku azotanów.
# dochodzą informacje o obecnych zadaniach policji w zakresie ochrony kolei #
Od 1 stycznia 2012 roku za bezpieczeństwo na dworcach i peronach ma odpowiadać policja kolejowa. Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym przewidujący likwidację Straży Ochrony Kolei.
Amerykański gigant chce przejąć największą, chińską firmę produkującą soki.