Jak wylicza Fundacja im. Heinricha Bölla, 50 koncernów generuje 50 proc. obrotów w światowej produkcji żywności. Czy tak naprawdę mamy do czynienia z iluzją wyboru dżemów, soków czy płatków?

Każdego dnia w sklepie znajdujemy niezliczoną liczbę marek, jednak w rzeczywistości to wszystko produkty zaledwie kilku firm, które można policzyć na palcach.

Przykładowo, w przypadku herbaty 80 proc. światowego handlu należy do trzech podmiotów - Unilever, do którego należy marka Lipton, Tata, produkujący herbaty Tetley i Associate British Foods z słynnymi herbatami Twinings.

Również inne segmenty rynku spożywczego zdominowane są przez garstkę koncernów. Oto one.

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
Kombaat
2017-06-22 17:43
To Maxwell House jest Mondeleza, czy Kraft Heinz???
asfda
2017-06-19 10:04
Ależ mi i nowina. Odkryli coś o czym dawno wiadomo. Przebłyski świadomości
Lila
2017-06-18 14:38
Koniec zakupow Pudliszek. Heinz koncern produkuje ketchup /w USA/, ktory zawiera 26% pomidorow.......reszta badziewie.
Pokaż wszystkie komentarze (54)