Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

54 spółki w drugim etapie V edycji konkursu "Złota Strona Emitenta"

0
Podziel się:

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych zakwalifikowało 54 spółki do drugiego
etapu V edycji Konkursu "Złota Strona Emitenta". Finał konkursu - i wyłonienie pięciu laureatów z
najlepszymi stronami internetowymi - przewidziano na czerwiec br.

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych zakwalifikowało 54 spółki do drugiego etapu V edycji Konkursu "Złota Strona Emitenta". Finał konkursu - i wyłonienie pięciu laureatów z najlepszymi stronami internetowymi - przewidziano na czerwiec br.

W I etapie konkursu zostały ocenione witryny internetowe 749 polskich oraz zagranicznych spółek notowanych 2 listopada 2011 r. na GPW w Warszawie, w tym także na rynku NewConnect.

Spółki zostały podzielone na pięć segmentów: polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40, polskie spółki należące do sWIG80, polskie spółki notowane na GPW nienależące do w/w indeksów, polskie spółki notowane na rynku NewConnect, wszystkie spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie (w tym na NewConnect).

Strony oceniano pod względem zawartości informacyjnej, nowoczesności i szybkości komunikacji z inwestorem, dostępności witryny, pozycjonowania w wyszukiwarkach, a także wersji angielskiej serwisu.

"Strony spółek giełdowych są z roku na rok coraz lepsze. Dlatego też staramy się sprawdzać na I etapie coraz więcej aspektów. W tym roku nowością (jest - PAP) m.in. sprawdzenie wersji mobilnej czy jakościowa ocena wersji angielskich serwisów. Chociaż wyniki spółek najlepszych są bardzo wyrównane, niestety nadal funkcjonuje jeszcze sporo serwisów internetowych emitentów, które nie dostarczają inwestorom podstawowej wiedzy o spółce, a znajdujące się na nich dane są nieaktualne" - powiedział cytowany w komunikacie prezes SEG Mirosław Kachniewski.

W II etapie witryny internetowe będą oceniane pod kątem dziewięciu kryteriów przez 36 specjalistów tworzących jury.

Między 2 lutego a 30 marca br. jury wyróżni trzy spółki z każdego z pięciu segmentów. Strony internetowe będą oceniane pod kątem jasności komunikatu i zwartości informacyjnej, efektywności informacji dla inwestorów, innowacyjności komunikacji, wygodnej nawigacji na stronie, poprawności zastosowanych technologii, estetyki strony, opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.

W III etapie spośród 15 nominowanych spółek kapituła konkursu wybierze laureata każdego segmentu. Ogłoszenie wyników nastąpi 12 czerwca br. podczas IV Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG.

Konkurs odbywa się pod patronatem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje m.in. Polska Agencja Prasowa.

Dodatkowe informacje znajdują się na stronie www.zse.seg.org.pl (PAP)

dan/ amac/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)