Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

I Kongres CFO: Skuteczne zarządzanie ryzykiem w czasach kryzysu

0
Podziel się:

Skuteczne zarządzanie ryzykiem w czasach kryzysu, to temat zakończonego we
wtorek I Kongresu CFO spółek giełdowych, który zorganizowało Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. W
Kongresie uczestniczyli m.in. przedstawiciele ok. 120 spółek.

Skuteczne zarządzanie ryzykiem w czasach kryzysu, to temat zakończonego we wtorek I Kongresu CFO spółek giełdowych, który zorganizowało Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. W Kongresie uczestniczyli m.in. przedstawiciele ok. 120 spółek.

Podczas paneli i warsztatów eksperci dyskutowali o tym, w jaki sposób rozpoznawać i minimalizować ryzyka, zarówno te wynikające z zarządzania finansami, jak i działalności operacyjnej spółki, w kontekście wymogów raportowania i ładu korporacyjnego.

Według Andrzeja Raczki, członka zarządu NBP, przyjęcie przez Polskę euro nie powinno odbyć się na zasadzie "im szybciej, tym lepiej".

Jego zdaniem "mechanizm transmisji polityki pieniężnej po kryzysie uległ istotnemu osłabieniu (...) Władze pieniężne, czy tego chcą, czy nie, muszą w większym stopniu wziąć odpowiedzialność za stabilność systemu finansowego (...) Bank centralny musi być instytucją przestrzegającą przed ryzykami".

W panelach Kongresu na temat roli CFO w kreowaniu przewagi konkurencyjnej spółki oraz zarządzania ryzykiem w spółce w czasach kryzysu uczestniczyli: Bartosz Drabikowski - wiceprezes PKO BP, Lidia Adamska - członek zarządu GPW, Sławomir Hinc - wiceprezes ds. Finansowych PGNiG, Wojciech Ostrowski - wiceprezes ds. Finansowych PGE i Przemysław Dąbrowski - członek zarządu PZU.

Ryzyka występujące w organizacji, omawiane z perspektywy CFO, były również tematem ośmiu warsztatów tematycznych. Podczas warsztatów omówiono m.in. zagadnienia dotyczące informatycznych narzędzi wspomagających konsolidację statutową i zarządczą grup kapitałowych, a także zagadnienia emisji obligacji z uwzględnieniem doświadczeń GPW.

Partnerzy strategiczni Kongresu to: PKO BP, PZU, GPW. Partnerem medialnym była Polska Agencja Prasowa. (PAP)

dan/ jtt/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)