Nie tylko małe i średnie przedsiębiorstwa, ale także duże firmy, które pracowały przy budowie autostrad i nie otrzymały zapłaty, będą mogły zwrócić się o wypłacenie zaległych należności.
Jednocześnie generalna dyrekcja wezwała spółkę do zapłaty wysokiej kary finansowej.
Podwykonawcy, którzy pracowali przy budowie autostrady, blokują dzisiaj drogę krajową nr 4 w Łańcucie (Podkarpackie).
Premier Irlandii Enda Kenny spotkał się w Brukseli z premierem Donaldem Tuskiem i rozmawiał z nim o roszczeniach finansowych irlandzkich firm budowlanych wobec GDDKiA.
Prace w Poznaniu mogą pochłonąć 1,21 mld zł, a we Wrocławiu projekt może kosztować nawet 3,9 mld zł.
Na liście znalazły się obwodnice jedenastu miast o łącznej długości 140,2 km.
By wykorzystać unijne środki z nowej perspektywy finansowej, samorządowcy muszą znaleźć pieniądze, które wystarczyłyby na budowę 1500 kilometrów autostrad.
Wiceminister infrastruktury przypomniał, że w czerwcu 2012 r. została już uchwalona ustawa, która pomaga odzyskać pieniądze podwykonawcom.
- Zapewniam, że moi współpracownicy pracują intensywnie nad tym, by szybko załatwić tę sprawę - mówi komisarz UE.
Analiza polskiej prośby o odblokowanie unijnych funduszy na drogi potrwa kilka dni, najwyżej tygodni.