W grę wchodzi kilka wariantów przyszłości PR. Najbardziej prawdopodobna jest regionalizacja, czyli podział Przewozów Regionalnych.
Pod uwagę brane są dwa warianty dalszego funkcjonowania spółki.
Jest to możliwe pod warunkiem przedstawienia planu naprawczego spółki, gwarantującego rentowność regionalnych przewozów pasażerskich.
Prezes spółki Ryszard Kuć przyznał, że spółka ma problem ze spłatą zobowiązań.
Radykalne zwolnienia związane są z przegraniem przetargu na obsługę części połączeń kolejowych w Kujawsko-Pomorskiem.
Na przewoźniku wciąż ciąży obowiązek spłaty 384 mln zł zadłużenia wobec spółki zarządzającej torami.
Wypowiedź ministra transportu, że Przewozy Regionalne są w fatalnej sytuacji finansowej i zagrożone upadłością, odbieram jako atak na spółkę - mówi prezes firmy.
Siedem pociągów odwołały dziś Przewozy Regionalne w województwie śląskim. Na jednej trasie tej spółki kursują natomiast Koleje Śląskie.
Przewozy Regionalne odnotowały w 2011 roku 55 mln zł straty netto. W 2010 r. strata netto przewoźnika wynosiła ok. 170 mln zł.
Prezes spółki Małgorzata Kuczewska-Łaska powiedziała, że ten wynik może być jednak lepszy, zwłaszcza że po 10 miesiącach 2011 r. spółka zanotowała 25 mln zł zysku.