Masa przewiezionych przez PKP Cargo towarów zwiększyła się o 3,4 proc. Z kolei tzw. praca przewozowa liczona w tonokilometrach wzrosła o 3,4 proc.
Projekt Jedwabnego Szlaku wpisuje się w naszą koncepcję rozwoju i stanowi dla nas dużą szansę. Jako przewoźnik kolejowy chcemy być jego dużym beneficjentem – zapewnia Cezary Warsewicz, prezes PKP Cargo.
Związkowcy dogadali się z zarządem spółki w sprawie nagród na święto kolejarza i innych dodatków płacowych.
Na odejście pracowników polski przewoźnik wyda 266 milionów złotych. Później na tym oszczędzi.
Dotyczy on głównie kwestii płacowych, będących przedmiotem analogicznego sporu z pozostałymi centralami związkowymi, toczonego od listopada 2014 roku.
Polski przewoźnik przejął za ponad 445 mln zł spółkę AWT, jednego z największych prywatnych przewoźników w Europie.
Przewiezienie 100 tys. ton węgla czterdziestowagonowym pociągiem na odległość 250 km zajmuje 26 dni.