- Będziemy odsuwać tę decyzję tak długo, jak będziemy mogli - zapewnia prezes spółki.
Druga transza pomocy miała zostać wypłacona w sierpniu 2013 roku, ale ze względu na lepsze wyniki spółki - do tej pory nie została uruchomiona.
Już jutro minister skarbu Włodzimierz Karpiński i wiceminister Rafał Baniak spotkają się w Brukseli z komisarzem UE do spraw konkurencyjności.
Rada Nadzorcza zatwierdziła wczoraj zmiany w składzie zarządu PLL LOT. Jeden z członków zarządu odszedł z powodów osobistych.
Polski przewoźnik poprosi o blisko 400 milionów złotych pomocy. Nowe pomysły na jego ratowanie, to mrzonki - mówią eksperci.
Komisja wysłała do polskich władz pytania dotyczące planu restrukturyzacji Polskich Linii Lotniczych LOT - poinformował resort skarbu.
- To ostatnia próba ratowania spółki - podkreśla. LOT nie będzie mógł otrzymać wsparcia z publicznych pieniędzy przez następne 10 lat.
Plan restrukturyzacji zawiera m.in. optymalizację siatki połączeń, struktury floty i zatrudnienia. Jego celem jest odzyskanie przez LOT trwałej rentowności i możliwości konkurowania na rynku.
Rząd realizuje strategię - zniszczyć i jak najtaniej sprzedać Polskie Linie Lotnicze. Jedynym planem ratowania LOT jest sprzedaż.
Plan restrukturyzacji LOT-u musi być zgodny z unijnymi zasadami pomocy publicznej, by Polska mogła uzyskać akceptację pomocy dla spółki ze strony Komisji Europejskiej.