Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KNF nie zaostrzy nadzoru nad kredytami hipotecznymi

0
Podziel się:

Zdaniem KNF rekomendacja S i Nowa Umowa Kapitałowa są wystarczającymi ograniczeniami.

KNF nie zaostrzy nadzoru nad kredytami hipotecznymi
(PAP/Jacek Turczyk)

Komisja Nadzoru Finansowego nie zamierza wprowadzać dodatkowych regulacji w kontroli kredytów hipotecznych, ponieważ uważa, iż tzw. rekomendacja S i zasady zawarte w Nowej Umowie Kapitałowej są wystarczające.

KNF zamierza natomiast objąć nadzorem reklamy produktów bankowych.

"Na rynku kredytów hipotecznych mamy rekomendację S i zasady Nowej Umowy Kapitałowej. Nie planujemy dodatkowych regulacji" - zapowiada przewodniczący KFN Stanisław Kluza.

"Od kilku miesięcy mamy do czynienia z niedoborem płynności na rynkach światowych. Analizujemy obecnie, jak ta sytuacja może przełożyć się na polskie instytucje finansowe i ewentualnie podejmiemy jakieś działania" - dodał Kluza.

KNF zajmie się reklamami bankowymi

Od początku 2008 roku banki przeszły pod nadzór Komisji Nadzoru Finansowego, razem z przejściem Generalnego Inspektoratu Nadzoru Bankowego (GINB) do KNF. W ten sposób weszła w życie dotycząca banków część ustawy z 2006 roku o nadzorze nad rynkiem finansowym.

Po przejęciu nadzoru nad bankami KNF zamierza przyjrzeć się reklamom produktów bankowych.

| Rekomendacja S, wprowadzona przez NBP w lipcu 2006 roku, ogranicza dostępność kredytów hipotecznych w walutach obcych. Natomiast Nowa Umowa Kapitałowa definiuje w ramach UE nowe zasady określania ryzyka ponoszonego przez banki. |
| --- |

"Przy analizowaniu reklam funduszy inwestycyjnych zwracaliśmy uwagę na asymetrię, która polegała na tym, iż podkreślano korzyści z inwestowania, a nie do końca informowano o potencjalnym ryzyku i kosztach" - wyjaśnił szef KNF.

"W przypadku produktów bankowych ryzyko może być mniejsze, ale badamy, czy klient jest poinformowany o kosztach" - dodał Kluza.

Według przedstawicieli KNF, brak obecnie spójnych przepisów, które określałyby, jakie reklamy mogą być dopuszczalne. KNF zamierza w najbliższym czasie wysłać do ubezpieczycieli oraz do sektora bankowego pismo zawierające zalecenia Komisji co do zasad stosowanych w reklamach.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)