Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

VISA: Pieniądze wracają na konta klientów

0
Podziel się:

Awaria systemu kart płatniczych Visa została naprawiona, a sytuacja w bankach wraca do normy.

VISA: Pieniądze wracają na konta klientów
(PAP/Andrzej Rybczyński)

Awaria systemu kart płatniczych Visa została naprawiona, a sytuacja w bankach wraca do normy. Na skutek błędu w systemie wypłaty pieniędzy z bankomatów były księgowane kilkakrotnie, co uszczuplało konta posiadaczy kart.

Operator kart, firma Visa Polska, zapewnia, że problemy zostały już usunięte. Małgorzata O'Shounessy, reprezentująca spółkę, powiedziała, że błąd dotyczył stosunkowo niewielkiej liczby transakcji, a w związku z tym klienci nie powinni się obawiać o stan środków na swoich kontach.

O'Shounessy dodała, że banki "uzupełniły" już pieniądze na kontach większości klientów, którym wcześniej kilkakrotnie zaksięgowały wypłaty. Mówi, że choć problem wystąpił w kilku krajach europejskich, to dotknął niewielkiej grupy klientów i nie dotyczył płatności i przelewów.

Prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz zaznaczył z kolei, że problemy techniczne zdarzają się w różnych branżach i taka sytuacja, choć dotkliwa dla klientów, może się zdarzyć również w systemie bankowym. Podkreślił, że na co dzień należy pamiętać o dwóch sprawach: monitorowaniu stanu kont i zbieraniu potwierdzeń wypłaty, drukowanych przez bankomaty przy każdej transakcji.

Pietraszkiewicz podkreślił, że wszystkim bankom i operatorom międzynarodowym, takim jak VISA, zależy, by sprawę awarii wyjaśnić. Jednocześnie podpowiedział, że w przypadku stwierdzenia braków na koncie należy zadzwonić pod numer telefonu specjalnej infolinii, który każdy klient otrzymuje wraz z kartą. Można również udać się do oddziału własnego banku, gdzie należy zgłosić swoje wątpliwości bądź zażalenia. Bank powinien podpowiedzieć, jak wszcząć procedurę reklamacyjną.

Równocześnie prezes ZBP apeluje o zachowanie spokoju i zimnej krwi oraz o potraktowanie zajścia jako zwykłej awarii.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)