Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Co potrafi bank w telefonie? Nowe funkcjonalności bankowości mobilnej – część druga

0
Podziel się:

Aplikacje mobilne banków służą już nie tylko do dokonywania przelewów i sprawdzania salda rachunku. Sprawdzenie salda, możliwość wykonywani przelewów ekspresowych, czy też wysłania numeru konta SMS-em to nie wszystko. Coraz częściej w aplikacjach bankowych możemy spotkać dość nietypowe funkcje, które ułatwiają życie. Przegląd ciekawych i przydatnych funkcjonalności, które czekają na właścicieli smartfonów z zainstalowaną aplikacją mobilną banku (serwisy lite z reguły ich nie obsługują), musi poprzedzić zastrzeżenie, że nie każda z nich dostępna jest w każdym z banków.

Co potrafi bank w telefonie? Nowe funkcjonalności bankowości mobilnej – część druga

KodyY QR

Kody QR to niewielkie czarno-białe obrazki, które znajdują się na fakturach niektórych dostawców mediów i usług. Teraz posiadacze aplikacji mobilnych, dzięki zeskanowaniu kodu, mogą szybko i w prosty sposób opłacać rachunku

Jak to działa?

  • skanujemy kod 2D umieszczony na rachunku
  • w telefonie pojawia się wypełniony formularz przelewu
  • akceptujemy transakcję

Przelew na telefon

Zapamiętać długi, 26-cyfrowy numer rachunku bankowego – to praktycznie niemożliwe. Ale teraz, by przelać pieniądze, wystarczy znać numer telefonu osoby, do której mają trafić.

Jak to działa?

- uruchamiamy aplikację mobilną banku i logujemy się do bankowości elektronicznej

- w menu aplikacji wybieramy opcję Przelewy, a następnie opcję Przelew na komórkę

- wpisujemy numer telefonu odbiorcy lub wybieramy go z listy kontaktów w naszym telefonie

- wprowadzamy kwotę i tytuł przelewu, a następnie potwierdzamy przelew

- odbiorca otrzyma wiadomość SMS z informacją o tym, w jaki sposób może uzyskać dostęp do przelanych środków

Przelew na stuknięcie

Przelewy realizowane bez wpisywania długich numerów kont są już dostępne od pewnego czasu (np. przelew na telefon). Ale przelew realizowany poprzez stuknięcie o siebie dwóch telefonów, to brzmi jak science-fiction. Jeden z banków umożliwił taką opcję klientom korzystającym z aplikacji mobilnej.

Jak to działa?

  • nadawca i odbiorca przelewu logują się do aplikacji mobilnej i klikają ikonkę przelewu przez stuknięcie
  • nadawca wybiera opcję "wysyłam środki", a odbiorca "otrzymuję środki"
  • nadawca wpisuje swój jednorazowy pseudonim, wpisuje kwotę przelewu i wskazuje rachunek, z którego ma być wykonany przelew
  • odbiorca wpisuje swój pseudonim i wybiera rachunek do zasilenia środkami
  • nadawca i odbiorca stukają sie telefonami
  • po nawiązaniu połączenia między telefonami, nadawca zatwierdza przelew, odbiorca akceptuje otrzymanie kwoty

Przelew na "stuknięcie" posiada limity kwot. Jednorazowo można przelać nie więcej niż 50 zł. W ciągu dnia nie więcej niż 200 zł.

Geolokalizacja

Aplikacje mobilne - dzięki usłudze geolokalizacji, czyli namierzaniu w czasie rzeczywistym określonych miejsc - od pewnego czasu pomagały już zlokalizować najbliższy bankomat lub wpłatomat. Teraz zakres możliwości się rozszerzył. W jednym z banków aplikacja poinformuje klienta, że w pobliżu znajduje się sklep, w którym może uzyskać rabat dostępny dla klientów danego banku. Poinformuje go o tym odpowiedni sygnał.

Mobilne zyski

Tak jak jeszcze kilka lat temu banki zachęcały do zakładania lokat przez internet, tak teraz zachęcają do zakładania lokat za pomocą bankowości mobilnej. Lokaty mobilne często są atrakcyjniej oprocentowane od tych zakładanych za pośrednictwem bankowości tradycyjnej i internetowej.

eurobank
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)