Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ubezpieczenia do kart kredytowych - o czym warto pamiętać

0
Podziel się:

Ciężko znaleźć wśród ofert banków kartę kredytową, która nie posiada ubezpieczenia - bezpłatnego lub opcjonalnego. Niestety równie ciężko znaleźć posiadacza karty kredytowej, który zna warunki ubezpieczeń swojej karty i potrafi świadomie z nich korzystać.

Ubezpieczenia do kart kredytowych - o czym warto pamiętać
(orphanjones/CC/Flickr)

Ciężko znaleźć wśród ofert banków kartę kredytową, która nie posiada ubezpieczenia - bezpłatnego lub opcjonalnego. Niestety równie ciężko znaleźć posiadacza karty kredytowej, który zna warunki ubezpieczeń swojej karty i potrafi świadomie z nich korzystać.
Dlatego warto poświęcić chwilę czasu na zapoznanie się z zasadami ubezpieczeń, by wiedzieć na jaką pomoc możemy liczyć, w przypadku powstania tzw. szkody czy zdarzenia objętego ubezpieczeniem.

PAKIETY

Banki oferują różne kombinacje pakietów ubezpieczeniowych, ale ich podstawą są przede wszystkim następujące ubezpieczenia:

  • Ubezpieczenie na wypadek utraty karty - w większości banków jest ono bezpłatnym dodatkiem do karty i obejmuje transakcje dokonane utraconą kartą przez osoby nieuprawnione. Należy pamiętać, że ubezpieczenie obejmuje tylko transakcje przeprowadzone po zastrzeżeniu karty. Zgodnie z ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych - posiadacz karty ponosi odpowiedzialność za bezprawne transakcje do kwoty 150 euro, wykonane kartą przed jej zastrzeżeniem. Po zastrzeżeniu karty odpowiedzialność za transakcje ponosi bank. Ubezpieczenie to skierowane jest szczególnie do osób, dla których strata 150 euro jest znacząca.
  • Ubezpieczenie od kradzieży gotówki - ochrona obejmuje kradzież gotówki pobranej kartą z bankomatu lub w sklepie dzięki usłudze Cash Back. Z reguły ubezpieczenie obowiązuje przez dwie godziny od momentu pobrania pieniędzy.
  • Ubezpieczenie zakupu to ciekawa propozycja dotycząca ochrony przedmiotów zakupionych kartą przed kradzieżą lub zniszczeniem, przez określoną liczbę dni po zakupie.
  • Gwarancja najniższej ceny to możliwość zwrotu różnicy pomiędzy ceną zakupionego towaru, a najniższą ceną tego samego towaru w innych punktach handlowych.
  • Gwarancja spłaty kredytu - obejmuje takie zdarzenia, jak śmierć właściciela karty lub nieszczęśliwe wypadki, w wyniku których ubezpieczony jest czasowo lub trwale niezdolny do pracy.

WIĘKSZY PRESTIŻ - BOGATSZA OFERTA

Zasada jest prosta - im bardziej prestiżowa karta znajduje się w portfelu, tym większy pakiet ubezpieczeń jest do niej dodany. Będąc posiadaczem karty złotej lub platynowej dodatkowo możemy liczyć na:

  • Ubezpieczenia podróżne obejmujące utratę bagażu, opóźnienie lotu, koszty leczenia za granicą i ubezpieczenie NNW.
  • Pakiety assistance, które w zależności od banku mają mniej lub bardziej rozbudowaną formę. Do podstawowych należy zaliczyć ubezpieczenie medyczne, pomoc prawną, techniczną, czy też serwis informacyjny.
  • Serwis Concierge to ekskluzywna usługa dla najbardziej prestiżowych kart. Obejmuje całodobową pomoc w przeróżnych sytuacjach tj. rezerwacja biletów, organizacja przyjęcia czy naprawa samochodu.

OPŁATY I WARUNKI

W zależności od oferty banku i rodzaju ubezpieczenia opłata może stanowić określony procent od wykorzystanego salda. Część opłat za ubezpieczenia jest stała, niezależna od wykorzystanego limitu. Zawsze przed podpisaniem umowy o kartę należy zapoznać się z Tabela Opłat i Prowizji, gdzie powinny być umieszczone stawki ubezpieczeniowe. Chcąc poznać warunki ubezpieczenia naszej karty musimy poświęcić kilka minut na lekturę OWU. Właśnie tu spisane są wszystkie zasady i warunki ubezpieczenia oraz sytuacje wyłączające odpowiedzialność ubezpieczyciela. W OWU znajdują się również wskazówki, jak postępować w przypadku zdarzenia ubezpieczeniowego. W razie wątpliwości należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem. Ważne jest, aby pamiętać o gromadzeniu wszystkich dokumentów potwierdzających szkodę lub zdarzenie, gdyż będą one niezbędne do uzyskania odszkodowania.

CZY WARTO?

Nie ma wątpliwości, że proponowane przez banki ubezpieczenia chronią posiadacza karty przed ewentualnymi stratami finansowymi. Niestety bardzo często posiadacz karty nawet nie wie, że jest ubezpieczony. Dlatego przy podpisywaniu umowy o kartę należy zapytać o ewentualne ubezpieczenia i rozważyć czy dana oferta spełnia nasze wymagania. Zastanówmy się, czy potrzebujemy np. ubezpieczenia podróżnego, jeśli nie latamy samolotami lub pokrycia kosztów leczenia za granicą skoro nie planujemy zagranicznych wojaży. Należy pamiętać, że do ubezpieczeń możemy przystąpić, jak również z nich zrezygnować w trakcie trwania umowy o kartę kredytową.

eurobank
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Eurobank
KOMENTARZE
(0)