wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Serwis edukacyjny eurobanku i Money.pl

Money.plTwoje finanse - eurobank i Money.plJak być fit? 7 porad dla zapracowanych
2017-04-28 09:10

Jak być fit? 7 porad dla zapracowanych

2 minuty czytania
Jak być fit? 7 porad dla zapracowanych

Brakuje ci kondycji, a gdy zakładasz obcisłą koszulkę, musisz wciągać brzuch? W każdy poniedziałek zaczynasz się odchudzać, a już we wtorek zamawiasz pizzę? Dowiedz się, jak zgubić zbędne kilogramy szybko i skutecznie.

Przyszła wiosna, a wraz z nią trudna chwila prawdy. Po świątecznych smakołykach i zimowym lenistwie pozostało nie tylko wspomnienie, lecz także dodatkowe centymetry w pasie. Co prawda na początku stycznia zapisałeś się na siłownię i obiecałeś sobie, że będziesz biegać, jednak skąd na to wszystko wziąć czas? Przeczytaj nasz krótki poradnik i przekonaj się, że możesz być fit bez zbędnych wysiłków.

1. Posiłki do pracy przyrządzaj w domu

Jedzenie na mieście nie zawsze jest zdrowe, a oprócz tego może cię słono kosztować. Przypuśćmy, że na jeden obiad zjedzony w pracy wydajesz 20 zł. W miesiącu wydasz więc na posiłki nawet 400 zł. A gdzie koszt kupowanych przed wejściem do biura kanapek oraz ulubionego latte z pobliskiej kawiarni? Jeśli zaczniesz samodzielnie przyrządzać posiłki w domu uda ci się zaoszczędzić, ale co najważniejsze, będziesz miał pewność, że wszystko, co zjadasz, jest pożywne i niskokaloryczne.

2. Wysiadaj z autobusu przystanek wcześniej

Dojeżdżasz do pracy tramwajem lub metrem? Zacznij wysiadać przystanek wcześniej i ostatni etap podróży pokonuj na piechotę. Spacer pozwoli ci się dotlenić o poranku i nabrać pozytywnej energii do działania. Jeśli przemieszczasz się samochodem, staraj się parkować auta pod samym biurem. Wiosną i latem przesiądź się na rower. Nawet tak niewielka zmiana pozwoli ci raz na zawsze pozbyć się zbędnych kilogramów.

3. Wprowadź do jadłospisu cheat meal

Przeraża cię myśli o diecie? Nie wyobrażasz sobie życia bez pizzy, czekolady i słodkich napojów? Dietetycy już dawno odkryli, że całkowita rezygnacja z wysokokalorycznych posiłków nie prowadzi do niczego dobrego. Jeśli jesteś na diecie, ale ciągle myślisz o kawałku szarlotki z lodami, zjedz ją! Wprowadzenie do diety cheat meals, czyli oszukanych posiłków będzie miało zbawienny wpływ na twoją psychikę. Pamiętaj, że na odstępstwo od warzyw i zbilansowanych posiłków możesz sobie pozwolić co najwyżej raz w tygodniu. W przeciwnym razie twoje wysiłki pójdą na marne.

4. Postaw na zdrowe przekąski

Podjadanie w pracy to problem, z którym zazwyczaj borykają się osoby pracujące przy komputerze. Nie musisz całkowicie rezygnować z przekąsek. Zamiast batonów i chipsów, wybieraj orzechy, suszone owoce i pestki. Są to produkty poprawiające pamięć oraz pracę układu pokarmowego. W sklepach znajdziesz również rozmaite warianty pieczywa ryżowego i chrupkiego, które szybko zaspokoi nagły głód.

5. Sport? Najlepiej w dobrym towarzystwie

Samotne chodzenie na siłownię to ciebie żadna przyjemność? Jeśli należysz do osób, którym brakuje silnej woli, zacznij trenować razem z przyjaciółmi. Szybki mecz squasha, wypad na ściankę wspinaczkową lub wspólna wizyta w fitness clubie, to tylko niektóre pomysły na aktywny wypoczynek po pracy.

6. Znajdź dobrą motywację

Nawet najlepszy trening nie będzie skuteczny, jeśli nie będziesz go wykonywać regularnie. Zadbaj więc o odpowiednią motywację. Weź pod uwagę, że zdrowy tryb życia wpłynie zarówno na twój wygląd, jak i samopoczucie. Wyznaczaj sobie małe cele i zacznij konsekwentnie je realizować.

7. Nagradzaj się za drobne sukcesy

Jednym z elementów budowania motywacji, jest skuteczny system nagród. Bądź dla siebie wyrozumiały, nawet jeśli waga przez dłuższy czas będzie stała w miejscu. A gdy już uda cię się osiągnąć pierwszy sukces, postaraj się to uczcić. Zaproś znajomych do ulubionej knajpki, idźcie do kina lub na koncert. Bez względu na to, jak bardzo jesteś zapracowany, świadomość czekającej cię nagrody, pozwoli ci znaleźć siłę do osiągnięcia idealnej sylwetki.



Piotr Kowalski, dziennikarz Money.pl

oceń artykuł(słaby)

(bardzo dobry)