Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Sebastian Ogórek
Sebastian Ogórek
|

Rząd robi na złość PKP Energetyce? To może się skończyć paraliżem na kolei

7
Podziel się:

Sytuacja na rynku jest bardzo trudna. W sektorze wykonawczym przychody firm spadły o 40 proc. - mówi money.pl prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech. Jak dodaje nie rozumie z czego wynika wstrzymywanie przez PKP PLK nowych inwestycji, choć są one już gotowe do realizacji. - Jest ryzyko paraliżu kolei - dodaje.

Rząd robi na złość PKP Energetyce? To może się skończyć paraliżem na kolei
(money.pl)

Sytuacja na rynku jest bardzo trudna. W sektorze wykonawczym przychody firm spadły o 40 proc. - mówi money.pl prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech. Jak dodaje, nie rozumie, z czego wynika wstrzymywanie przez PKP PLK nowych inwestycji, choć są one już gotowe do realizacji. - Jest ryzyko paraliżu kolei - dodaje.

PKP Energetyka jeszcze przez poprzedni rząd została sprzedana funduszowi inwestycyjnemu CVC. Nowy rząd nie pogodził się z tą transakcją. Wojciech Orzech przyznaje, że nie rozumie, dlaczego inwestycje na kolei są wstrzymywane.

- Firmy wykonawstwa infrastrukturalnego zaczynają rozważać bądź już deklarują zwolnienia. My chcemy utrzymać potencjał wykonawczy jak najdłużej - mówi money.pl.

Jak dodaje, dotyczy to w szczególności programu modernizacji zasilania trakcyjnego. Ten jest przygotowany, ale nie realizowany.

- Są pieniądze, wiadomo, jakie to są projekty, my mamy pełen potencjał wykonawczy i program nie jest uruchamiany. Nie wiemy dlaczego - mówi Orzech.

Jak dodaje, nie potrafi znaleźć żadnego logicznego wytłumaczenia dla takich działań.

- Pytanie, z czego wynika odkładanie tak dużego programu na później, kiedy wszyscy wiemy, że będzie czekał nas pik. Ten spowoduje, że ceny wzrosną, potencjału wykonawczego może zabraknąć. Jest ryzyko z zarządzaniem koleją, ryzyko paraliżu kolei - stwierdza prezes PKP Energetyka.

wiadomości
krynica 2016
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
tys
8 lat temu
Słabe to PKP. Linii kolejowej Szczecin - Angermünde (--> Berlin) nie chce się im zelektryfikować od kilkudziesięciu lat, a to tylko kilka kilometrów po polskiej stronie i niewiele więcej po stronie niemieckiej. Typowe polskie i niemieckie dziadostwo, chociaż i jedni i drudzy biorą pensje.
dyżurnyruchu
8 lat temu
Już na już to pies robił i ślepych narobił...kur..widzę na co dzień te ,,inwestycje,, zaplanowane przez popsl..przetargi powygrywane przez byle jakie chu,,, firmy... które robią ,,kapitalne remonty,, linii które jakieś barany odbierały a linie po dwóch miesiącach do poprawek i tak w kółko...brak słów..więc może lepiej się nie śpieszyć i przeanalizować te przetargi i układy układziki...
Olo
8 lat temu
Podpisana umowa nie przez tego który miał to podpisać, to nie był "nasz". I wszystko jasne.
adx
8 lat temu
Co to za twór PKP ENERGETYKA.? Kto to stwożył .
p
8 lat temu
Kolej jest powiązana z gruntami często atrakcyjnymi kto znajdzie sposób na przejęcie wygra krocie