Forum Forum dla firmDotacje

Dotacje – sklep na wsi

Dotacje – sklep na wsi

Pytanie do eksperta / *.*.*.* / 2010-03-16 08:24
Chcę założyć własne przedsiębiorstwo na wsi, mieszkam tu, a prowadzona
działalność ma dotyczyć małego sklepu. Wiem, że - aby otrzymać dotację - muszę
być zarejestrowana w PUP, ale obecnie pracuję. Czy jak zwolnię się z obecnej
pracy i zarejestruję jako bezrobotna będę mogła ubiegać się o dotacje w
wysokości 6 przeciętnych wynagrodzeń? Jak długo muszę być zarejestrowana w
PUP, aby skorzystać z takiej dotacji? Obecnie studiuję i pozostało mi 1,5
roku do ich zakończenia a mam 23 lata, może istnieją jeszcze inne dotacje
lub sposoby zdobycia funduszy na rozpoczęcie działalności? Interesuje mnie
kwota ok. 20 000 zł która będzie przeznaczona przede wszystkim na zakup
towaru i częściowe wyposażenie, nie posiadam wkładu własnego.
g_zajac / 2010-03-16 08:29 / Grzegorz Zając, specjalista ds. Projektów Finansowych
Każdy Powiatowy Urząd Pracy ma prawo do indywidualnego ustalenia okresu posiadania statusu osoby bezrobotnej przed przystąpieniem do ubiegania się o dotacje na rozpoczęcie działalności. Należy więc skontaktować się z właściwym urzędem w celu uzyskania takich informacji. Osoba ubiegająca się uzyskanie środków musi spełniać szereg warunków, m.in. oświadczyć, że nie prowadziła działalności gospodarczej w okresie 12. miesięcy przed dniem złożenia wniosku, w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku nie odmówiła bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniego zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, szkolenia, stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, wykonywania prac społecznie użytecznych, prac interwencyjnych lub robót publicznych. PUP ustala również maksymalny procentowy udział kategorii wydatków mogących zostać dokonanych w ramach pomocy. Dotację muszą poręczyć 2 osoby.