Forum Forum dla firmZakładanie firmy

jak opłacać koszty? - podmiot zagraniczny

jak opłacać koszty? - podmiot zagraniczny

april / 193.130.234.* / 2014-04-04 10:24
spółka zagraniczna chce założyć spółke z o.o w Polsce. Konieczne jest poniesienie pewnych kosztów związanych z założeniem spółki różnymi opłatami a także zakupem telefonu, drukarki itp. sprawą zajmuje się obywatel Polski. Jak rozliczyć te koszty, które powstają przed założeniem spółki? Jaki jest standardowy sposob oplacania tych kosztow biorac pod uwage fakt, ze nie ma jeszcze rachunku bankowego? Czy oplaca je z wlasnej kieszeni osoba zajmujaca sie zakladaniem spolki a potem zwraca sie o zwrot do spolki zagranicznej?
szklarek / 2014-04-04 11:02
Koszty poniesione, udokumentowane i mające rzeczywisty związek z powstaniem spółki, zorganizowaniem źródła przychodów stanowią koszt jej działalności, mimo że powstaną przed spółki wpisaniem do KRS.

Chodzi o status 'spółka z .o.o. w organizacji', która może założyć konto, dokonywać najmu, zakupów itd, uzyskać regon, NIP i musi założyć księgi rachunkowe i rozpocząć ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych nie później niż 15 dni od pierwszego zdarzenia. W odniesieniu do rozpoczynającej działalność spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (a właściwie spółki z o.o. w organizacji) istotnym jest określenie dnia pierwszego zdarzenia wywołującego skutki o charakterze majątkowym lub finansowym, tj. dokonania pierwszej operacji gospodarczej wpływającej na stan aktywów i pasywów lub przychodów i kosztów. Wśród zdarzeń takich można wymienić wniesienie przez wspólników wkładów w formie pieniężnej bądź niepieniężnej. Może to być również poniesienie wydatków na wyposażenie biura, wyrób firmowych pieczątek, wypłata wynagrodzenia dla pracowników i wiele innych.

Zazwyczaj jednak pierwszą operacją gospodarczą w rozpoczynającej działalność spółce jest wniesienie wkładów pieniężnych przez wspólników, bo z nich pokrywa się choćby owe zakupy.

Najnowsze wpisy