Forum Forum dla firmKsięgowość

Jak poprawnie anulować fakturę bez VAT (dawny rachunek)?

Jak poprawnie anulować fakturę bez VAT (dawny rachunek)?

qiqqq / 193.239.56.* / 2014-10-15 08:19
Witam serdecznie,

Mam następujące pytanie. Wystawiłem pewnej firmie fakturę bez VAT (dawny rachunek) w formie papierowej, którą wysłałem pocztą na adres firmy. Po kilku dniach otrzymałem informację, że firma rezygnuje ze współpracy ze mną i w związku z tym kwota, na którą wystawiłem fakturę nie zostanie mi wypłacona.

W związku z powyższą sytuacją, chciałbym dowiedzieć się w jaki sposób mogę poprawnie anulować taki rachunek. Z artykułów, które znalazłem w sieci dowiedziałem się, że muszę zażądać zwrotu papierowej wersji faktury. Gdy będę miał już obie kopie, odpowiednio je opisać i uwzględnić w KPiR w następnym miesiącu. Problem polega jednak na tym, że firma nie chce zwrócić mi tej faktury. Z jednej strony dostaję informacje, że rachunek do nich nie dotarł, z drugiej natomiast poinformowali mnie, że gdy dotrze to go po prostu zniszczą.

Czy powinienem się zgodzić na takie rozwiązanie sprawy? Czy w przypadku ewentualnej kontroli US, korespondencja mailowa z firmą, która informuje że zniszczy kopię faktury będzie podstawą do uznania anulowania takiej faktury?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Tomasz Kikowski
wiwan / 2014-10-15 12:31
1. tylko dlaczego ma dochodzić do anulowania/niezapłacenia, skoro jak rozumiem zostaje zerwana współpraca na przyszłość, ale ostatnia faktura opiewa na dostawę/usługę wstecz, a więc zrealizowaną.

2. tylko niezrealizowana może być anulowana
3. przy braku zwrotu przez kontrahenta- po prostu należy wystawić fakturę korygującą do zera.


Przydatne:

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 5 listopada 2012 r., nr IBPP2/443-817/12/IK

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 13 czerwca 2012 r., nr IBPP2/443-253/12/ICz

Najnowsze wpisy