Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Jedwabny Szlak: Polska kluczowa dla chińskiej wielkiej inwestycji

Jedwabny Szlak: Polska kluczowa dla chińskiej wielkiej inwestycji

Wyświetlaj:
ewa999 / 178.37.33.* / 2015-05-24 11:39
Jakiś przymuł cieszy się,że polskie TIR-y będą rozwozić po Europie to chińskie barachło.Tylko,czy obwieszczając tą "wyborczą " wiadomość pomyślał,że te TIR-y nie zawsze pojadą autostradami ,czy drogami S ,a właśnie wpakują się na krajówki,biegnące przez centra miast i wioski ,gdzie nie ma nawet chodnika.Dość życia w strachu jak goniony zając ,boimy się dojść drogą do przystanku,boimy się wysłać dzieci do szkoły.
A tak przy okazji,kto wreszcie zajmie się samochodami parkującymi na wysepkach autobusowych ????????????
Ecomomics Dragon / 78.8.239.* / 2015-05-24 11:09
Tybet, Rosja, Polska, Niemcy , to w Chinach znaleźli zwierze pośrednie pomiędzy dinozaurami a ptakami, czyli się zgadza Ecomomics Dragon.
Wlodzimierz. / 80.0.28.* / 2015-05-24 11:06
Chinczycy to bardzo pracowity narod o bardzo bogatej kulturze. Robia interesy praktycznie na wszystkich kontynentach lacznie z Afryka. Ale nie sa do konca tacy idealni. Przez ich nadmierny popyt na kosc sloniowa, niemal wyniszczona zostala polpulacja sloni. Podobno w krajach azjatyckich, przedsiebiorcy z Chin wygrywaja wiekszosc przetargow za sprawa lapowek. Coraz wiecej jest we Wloszech chinskich firm krawieckich, chyba nielegalnych, Ale produkuja chinszczyzne z etykietkami made in Italy. A wiadomo, ze tam zaczyna byc coraz wieksze bezrobocie. Pytanie jest jak robic z Chinczykami interesy ale tak zeby na tym obydwie strony zyskaly?
44160 / 217.99.232.* / 2015-05-24 09:23
A ja jestem przeciw ! Nawet przeciw temu, że jestem przeciw !
dwe / 31.135.192.* / 2015-05-24 00:06
jest zasadnicza różnica- Chińczycy płacą i budują w Rosji kolej , w Polsce czekają aż my zmodernizujemy za miliardy linie kolejowe i wtedy będą pociągi..taka polityka .Rosja robi świetny interes , a my dopłacamy
guru122 / 93.105.246.* / 2015-05-23 22:57
Boże, czego my się jeszcze nie dowiemy przed tymi wyborami, byle tylko gajowy wygrał.. A po wyborach szara rzeczywistość.
Frank Einstein / 31.174.124.* / 2015-05-23 22:20
dzisiaj Tybet jutro Rosja !
BNikt / 89.229.218.* / 2015-05-23 22:09
Kiedy Polska miała mocno rozwinięty przemysł w chinach były tylko pola ryżowe i bieda. Dziś się podniecamy, że będą u nas inwestować. Gdyby nie styropianowcy, którzy zablokowali ustawę wilczka to my dzisiaj w chinach robilibyśmy inwestycje. Pozdro dla popierających PO.
srutututu / 78.88.154.* / 2015-05-23 22:24
a co broniło PełO przez te lata wprowadzic ustawy podobne do tych Wilczka?Mieli przeca wiekszosc z jedzacym resztki PełeSeLem?Pozdro dla popierajacych samodzielne myslenie.
Dawać to ! / 83.9.186.* / 2015-05-23 20:16
Z PKP pozostawić tylko jedną spółkę państwową - Polskie Linie Kolejowe (jako strategiczną, na wypadek upadłości, bankructw i wojen), a także stworzyć grupę kapitałową pociągów turystycznych w górach, jak TLK POPRAD. Resztę - s p r y w a t y z o w a ć w cholerę. Dosyć tego smrodu, szczyn, brudu, spóźniania się do pracy, na spotkania biznesowe i egzaminy.
jarek894 / 82.19.180.* / 2015-05-24 09:08
taaak. sprzedać wszystkoooo! "sprywatyzować" jakiemuś innemu państwu i niech nas doja... jak pkp "sprywatyzują" to będziesz placil za bilet np.: do Poznania 500 zl. myślisz człowieku, ze będzie lepiej?
piotr7017 / 46.113.149.* / 2015-05-23 20:15
klucze chnskie łamią się w rękach ŻENADA
or / 37.7.78.* / 2015-05-23 18:57
transport kolejowy oparty na trakcji elektrycznej powinien być priorytetowy w polsce i w unii dobrze zorganizowany powinien byc nawet tańszy od samochodowego wiele funkcji związanych ze stereowaniem ruchu mozna w chwili obecnej zautomatyzowac więc jego obsługa wymaga coraz mniej ludzi a koszt energetyczny przewieziwenia towaru pociiagiem jest mniejszy - poniewaz lzasadniczo tylko lokomotywa pokonuje opór powietrza)., wywliminowanie tirów jest technologicznie juz w zasięgu i dużo lepszym sposobem na redukcję emisji niz chore normy w samochodach osobowych, które zmniejszaja trwałośc konstrukcji. Jeżeli tiry nie jeździłyby na długich tranzytowych trasach to ociążenie dróg spadnie i w przyszłości nie trzeba będzie wydawać kasy na ich rozbudowe.
pracownik423 / 86.18.91.* / 2015-05-23 20:19
i wtedy kolejna grupa ludzi pójdzie na bruk,pomyśl czasem,ok fajnie jak dużo człowiek potrafi,ale poprzez to w takim tępie za 50 lat ludzie nie będą mieli gdzie pracować,bo wszędzie roboty i pełna automatyzacja. Stan nevada zezwolił na poruszanie się ciężarówek bezosobowych,zautomatyzowane linie produkcyjne,magazyny Sklepy tak sklepy kupujesz online,automat wybiera towar,ładuje za pomocą taśmociągu a bezosobowa ciężarówka bądź van dowiezie ci pod dom. Hm fajnie ale ile ludzi eliminujemy poprzez to :-(
zuberth / 91.238.85.* / 2015-05-23 17:27
i z tajwanu mam lenovo i kingstony z tamtąd!!!
jerzp / 93.83.158.* / 2015-05-24 07:42
Lenovo nie produkuje na Tajwanie tylko w Shenzen a to sa Chiny kontynentalne.
Kingston jest marka tajwanska ale podejrzewam ze tez sie je robi w Shenzen.
jo44 / 89.67.115.* / 2015-05-23 17:03
Ukraina była do zeszłego roku kluczowa dla chińskich inwestycji - skończyło się majdanem sponsorowanym przez ..
PS Ale do chin z całym szacunkiem to właśnie cargo winno jeździć a nie china cośtam DB.
CN UA RU / 178.42.98.* / 2015-05-23 20:47
W lutym 2014 prezydent Janukowycz był w Chinach gdzie podpisał umowy o budowie głębokiego portu w Ewpatori i oddaniu w użytkowanie na 50 lat około 10% ziem rolnych. Przedsięwzięcie miało obsługiwać 2 miliony chińskich robotników. W ciągu paru dni na Majdanie zaczeło się strzelanie i palenie. Janukowycza musiał ratować ruski specnaz. Kto będzie wypełniał teraz tą umowę? Ruski Krym jest odcięty od Europy a kuratorzy Ukrainy chyba nie są zainteresowani tym projektem. Stąd pewnie kolejowy Jedwabny Szlak.
gg402 / 83.24.215.* / 2015-05-23 16:56
A Pan Olechowski kilka lat temu w swoim programie prezydenckim twierdził, że właściwym byłoby przekazanie PKP niemieckiej DB (ten program na pewno jest w archiwach tv).
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy