Forum Forum podatkoweInne

Komputer stacjonarny na środkach trwałych

Komputer stacjonarny na środkach trwałych

BuffyRiddle / 2017-06-09 10:13
Witam, prowadzę działalność gospodarczą polegającą na handlu obwoźnym, nie wydzielałam mieszkania przeznaczonego pod działalność, ponieważ mieszkanie wynajmuję. Komputera używam do wystawiania faktur VAT, oraz wysyłania deklaracji VAT drogą elektroniczną, robienia przelewów do ZUS i US itp. Komputer się zepsuł, chciałabym kupić nowy, na firmę i tu pojawia się moje pytanie. Czy mogę? Chciałabym go wrzucić na środki trwałe i odliczyć VAT, zastanawiam się tylko jak na to, w razie kontroli, będzie patrzył US. No bo biura nie mam, ale gdzieś przecież mieszkam i tego komputera używać muszę, mimo że pracę mam zdalną. Jeżeli ktoś się spotkał z podobną sytuacją u siebie, bądź kogoś innego, bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam
Buffy
Wyświetlaj:
Mariusz Boberek / 178.37.232.* / 2020-05-27 11:59
Do firmy komputery kupowałem http://www.sanatiogroup.pl/srednia-cena-komputerow/ sprzęt jest na długoletniej gwarancji.
BuffyRiddle / 2017-06-09 13:06
Dziękuję za odpowiedź. Obawiałam się trochę, ale wrzucę ten komputer na ŚT, jego wartość przekracza 3500. Ciężko byłoby wozić stacjonarkę i podpinać w McDonald's, aczkolwiek nie jest to niemożliwe :)
Zgłoszenie mieszkania wiązałoby się z wyższym czynszem, co na dłuższą metę mi się opłaca, ponieważ aktualnie nie wychodzi mi podatek dochodowy do zapłaty (w przeciwieństwie do VATu)
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
wiwan / 2017-06-09 14:07
Wyższy czynsz z powodu wyższej stawki podatku od nieruchomości ? Niekoniecznie...

http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/firma;w;mieszkaniu;wyzszy;podatek;od;nieruchomosci,1,0,1274369.html
lesebo / 2023-10-20 14:17
Warto sprawdzić http://wybierztanigaz.pl/trwala-ochrona-na-laptopa/ jest w czym wybierać.
wiwan / 2017-06-09 12:50
1. tak, może Pan, skoro będzie wykorzystywany do DG, nie musi fizycznie stać w siedzibie. równie dobrze przecież mógłby Pan go używać w McDonaldsie do wystawiania faktur przy burgerze.

2. nie musi być w środkach trwałych jeśli wartość początkowa nie przekroczy 3500 netto, aby móc odliczyć. różnica jest w sposobie odliczenia, a nie w kwocie całkowitej (amortyzacja).

3. niezależnie od powyższego najmowane mieszkanie może Pan przecież zgłosić w CEIDG jako dodatkowe miejsce prowadzenia DG, skoro w nim też ową obsługę zdalna Pan prowadzi, ma komputer (teraz zespsuty, zaraz nowy) segregatory, dokumenty itd.

4. może należy rozważyć w zw. z pkt. 3 odliczanie części kosztów najmu jako KUP z DG.

Najnowsze wpisy