Forum Forum podatkoweOdliczenia

Koszt wysyłki, a przychód - jak księgować koszty wysyłki ?

Koszt wysyłki, a przychód - jak księgować koszty wysyłki ?

drowningman007 / 2016-06-12 20:42
Prowadzę sklep internetowy. Chciałbym nie wliczać kosztów wysyłki w przychód firmy, aby nie przekroczyć progu 150tys zł.

Regulamin sklepu zawiera oczywiście stosowne informacje, które pozwalają mi nie wliczać kosztów wysyłki w przychód. Wszystko pięknie, ale jak mam nie uwzględniać kosztów przesyłki na fakturach, skoro nie wiem ile zapłacę za wysyłkę ? Nie wiem, czy na poczcie policzą daną przesyłkę jako gabaryt B, czy A. Po prostu nie jestem w stanie tego zweryfikować.



Czy w związku z tym mogę księgować w KPIR pełne wpłaty od klientów (faktury na których znajduje się kwota wysyłki), a przy sumowaniu przychodów odejmować od nich kwotę faktur z poczty ?

Faktury z poczty musiałbym wówczas wpisywać w KPIR, ale ich nie uwzględniać w podsumowaniu rozchodów (mógłbym przy tym dodawać jakąś adnotacje w uwagach).

Czy mogę zrobić taki manewr ? Innego wyjścia nie widzę.



Druga prawa, czy stosując taki system rozliczania (nie uwzględniający kosztów wysyłek w przychodach) mogę podpisać umowę z Pocztą Polską na wysyłki ?

Nie będzie to kolidowało z tym pełnomocnictwem klientów ?

Najnowsze wpisy