Forum Forum podatkowePIT

koszty uzyskania przychodu

koszty uzyskania przychodu

wojtek254 / 178.42.219.* / 2017-02-17 15:07
Witam serdecznie,
infolinia zawalona także musze Was prosić o pomoc.

Od 31.01.2016 mam umowę o pracę i co miesiąc kupuje bilety autobusowe na dojazd do pracy o wartości 300 zł. Posiadam 11 takich biletów jednak ostatni z grudnia ma już wyblakłą kwotę wartości biletu. Oczywiście wszystkie zrobiłem sobie na ksero, tylko nie wiem czy mogę z niego skorzystać w tym przypadku, to pierwsze pytanie. A drugie czy mogę sobie wpisać w rozliczeniu kwotę, którą wydałem w ciągu roku na bilety jako koszty uzyskania przychodu.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Wyświetlaj:
wiwan / 2017-02-17 17:50
Zacznijmy od tego, że mówimy o biletach IMIENNYCH, a więc takich z których wynikają Twoje dane osobowe oraz sfinansowanych w całości z Twoich środków, a nie pracodawcy.

Jak rozumiem jest 12 oryginałów i ich kserokopii, ale 1 oryginał jest mało czytelny, ale jego ksero zrobiono - gdy był.

Jeśli tak, można moim zdaniem uwzględnić sumę kwot wszystkich 12 biletów. Oczywiście w tej sytuacji pomijamy KUP wykazane na PIT 11.
wojtek254 / 178.42.219.* / 2017-02-17 22:48
biletów jest 11, uwzględniłem tylko te kupowane po podpisaniu umowy o pracę. w tym jednym kwota jest słabo czytelna, zarówno na oryginale jak i kopii. Jednak na podstawie pozostałych przecież można domniemać, że kwota jest taka sama. Dane osobowe, trasa jest identyczna jak pozostałych.
wiwan / 2017-02-18 08:04
Zatem oczywiście kwota z 11 biletów wędruje do PIT 37/36 w cz. D.1. w wierszu 1, kolumna KUP.
Skupiłem się na tym, że jeden jest nieczytelny, umknęła mi liczba całkowita.

Najnowsze wpisy