Forum Forum emerytalneZUS

Kwestia renty i emerytury

Kwestia renty i emerytury

soloowaty / 2014-04-10 13:31
Hej,

Mój tata ma 62 lata i zgodnie z pismem od ZUSu będzie mógł przejść na emeryturę w wieku 66 lat i 5 miesięcy, a węc za około 4 lata. Mniej więcej 3 lata temu mój tata przeszedł ciężką operację biodra, a później został zwolniony z pracy w wyniku redukcji zatrudnienia w państwowym zakładzie. Od kilku miesięcy prowadzi własną działalność, na którą wziął dotację. Płaci za nią ulgowy ZUS.

W związku z powyższym kilka pytań (jestem zupełnym laikiem w tej kwestii):

1. Czy fakt, że nie ma za dużo obrotów w firmie, wpłynie jakoś negatywnie na emeryturę, którą wyliczył mu ZUS?
2. Ponieważ tata jest cały czas mocno schorowany czy może zasadne byłoby ubiegać się po prostu o rentę i czy ta renta wpłynie potem negatywnie na emeryturę?
3. Czy ubieganie się o rentę będzie wymagało zamknięcia firmy i jeśli tak to czy będzie musiał zwrócić dotację?
4. Czy może jest jakaś szansa, żeby przejście na tą emeryturę przyspieszyć?
5. Czy płacenie ulgowej składki ZUS wpłynie jakoś negatywnie na wysokość emerytury?
6. Czy jeśli zamknie firmę po 2 latach (jak skończy się ZUS) i będzie na bezrobociu przez kolejne 2 lata, to wpłynie to w jakiś bardzo znaczący sposób na wysokość emerytury?

Pozdrawiam
Wyświetlaj:
wiwan / 2014-04-11 20:25
1. to nie jest wyliczenie to jest prognoza w dwu opcjach, o których jest informacja w owym raporcie o składkach. Nie wiadomo jaka za 4 lata będzie tabela dalszego trwania życia dla jego rocznika. Prognoza ta też nie obejmuje tegorocznego zamieszania z OFE (o ile ojciec przystąpił). Obroty nie mają nic do tego, liczą się składki z obecnej DG.