Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Likwidacja działalności - proszę o pomoc czy nic nie pominąłem.

Likwidacja działalności - proszę o pomoc czy nic nie pominąłem.

Paweł.A. / 81.190.148.* / 2014-11-15 00:40
Witam,
Miałem otworzoną działalność gospodarczą przez 3 miesiące od tego czasu firma jest zawieszona. Z końcem listopada mija 2 letni okres zawieszenia i chcę ją zamknąć. Mam pytanie o czynności związane z zakończeniem prowadzenia działalności.
1. Zgłoszenie w CEIDG-1 likwidacji działalności z terminem 30.11.2014
2. Zawiadomienie US o zamiarze sporządzenia spisu z natury złożone 19.11.2014
3. 30.11.2014 Sporządzenie spisów z natury (Dla celów VAT, PIT, składników majątku pozostających na dzień likwidacji działalności)
4. 2.12.2014 Złożenie do US VAT-7 z informacją o spisie z natury i wyliczonej wartości podatku należnego. Złożenie VAT-Z
5. 2.12.2014 Złożenie w ZUS druku ZUS ZWUA
Czy coś zapomniałem? Czy terminy się zgadzają?
Jeszcze pytanie co do spisów z natury jeżeli nie dokonałem żadnego zakupu na firmę (żadnych odliczeń) to wszystkie moje spisy z natury są spisami zerowymi tak? Firma praktycznie działała 2 miesiące potem znalazłem zatrudnienie na umową o pracę.

Dziękuję za pomoc.
gizmofon / 89.70.127.* / 2014-11-15 15:18
Ja dostałem odpowiedź od ZUSU poniżej jej treść, jak miałeś zawieszoną wcześniej to do ZUSU nie musisz chodzić nic składać, reszta się zgadza:
Dzień dobry,
w odpowiedzi na Pana zapytanie uprzejmie informuję, iż przy zawieszeniu działalności zgłasza Pan ten fakt w CEIDG 1. Kolejno Zakład Ubezpieczeń Społecznych na podstawie informacji o dokonanym zawieszeniu otrzymanej przez Urząd Gminy dokonuje z automatu wyrejestrowania Pana jako płatnika składek oraz z ubezpieczeń. W związku z tym nie musi Pan dodatkowo składać dokumentów wyrejestrowujących do jednostki ZUS. W przypadku całkowitego zamknięcia wcześniej zawieszonej działalności informuje Pan tylko i wyłącznie organ CEIDG 1.

Najnowsze wpisy