Na skróty
Forum Forum prawneKarneMandat, czy moge go odwołać i po ilu dniach??

Mandat, czy moge go odwołać i po ilu dniach??

skomentuj
Lex737 / 83.238.30.* / 2009-09-15 21:43
Witajcie.
Jestem młodym kierowcą prawo jazdy mam dopiero rok i dzisiaj otrzymałem mandat.
Sytuacja wygląda tak: jechałem do domu i mam 2 wyjścia nadłożyć 5Km i jechać na około lub
przejechać przez drogę polną i jestem w domu po 1Km. Wjazd na tą drogę polną był oznakowany
zakazem wjazdu oprócz dojazdu do posesji, i prac rolnych. Niestety w połowie drogi stała
straż miejska zatrzymała mnie, i zaoferował mi od 200-500zł i 5pkt. Skończyło się na 100zł i
5pkt. I teraz tak czy mogę się odwołać od tego mandatu (bo przemyślałem sytuacje i
niepotrzebnie podpisałem ten mandat)?? Przy tej drodze jest gospodarz, przynajmniej 3 razy
w tygodniu do niego jadę, i łamie znak zakazu (ponieważ do niego prowadzą 3 drogi i na
każdej jest ustawiony zakaz wjazdu). Dostałem nawet oświadczenie od gospodarza że do niego
jeżdżę. Co w takiej sytuacji?? Mogą anulować mandat, mogę się od niego odwołać??
Wyświetlaj:
And301 / 89.231.52.* / 2011-10-07 19:54
Po podpisaniu mandatu właściwie już nie masz szans. Możesz się odwołać do SKO ( Samorządowego Kolegium Odwoławczego ) ale musiałbyś udowodnić że strażnicy miejscy nałożyli na Ciebie mandat niezgodnie z prawem. Np. czyn Twój nie jest penalizowany.
Następnym razem nie podpisuj i sprawa trafi do Sądu Rejonowego ( nie ma juz grodzkich ). Tam Twoje szanse nie sa wcale takie małe.
Pozdrawiam.
Zbyszek Kopeć / 83.25.222.* / 2010-03-30 14:13
To czy my żyjemy w "państwie prawa", czy policji wolno wszystko (w/g swojego widzimisię) ?
Taki upatrzy sobie winnego i nie słucha żadnych racji, ani nie spisuje zeznań, tylko straszy łażeniem po sądach.
kwachs / 2009-09-16 20:10 / Tysiącznik na forum