Forum Forum dla firmKsięgowość

Nie wiem jak rozliczyć podatek...

Nie wiem jak rozliczyć podatek...

Justyna2014 / 89.64.140.* / 2014-12-19 02:48
Słowem wstępu - "moja" księgowa mnie aktualnie olała, a sama jestem kompletnie zielona z tych tematów. Świeżo rozpoczęłam działalność gospodarczą. Moje jedyne przychody były w październiku - dwa zlecenia, z którego dotychczas nie zapłaciłam podatku (brutto minus netto). Problem polega na tym, że nie wiem gdzie i jak to zrobić, nic konkretnie na ten temat nie znalazłam w internecie. Wiem jedynie, że mam rozliczać się na zasadach ogólnych, chciałabym robić to kwartalnie. Czy mogę prosić o pomoc?
Wyświetlaj:
Justyna2014 / 89.64.140.* / 2014-12-31 03:18
Tyle, że ja totalnie nie wiem jak. Mam fakturę - na niej wypisaną kwotę podatku (23%) - i co dalej? To jest podatek dochodowy czy vat? Co podać w tytule przelewu?
wiwan / 2014-12-31 10:17
Na potrzeby podatku dochodowego przychodem jest kwota netto z wystawionej faktury. Czyli brutto - VAT.
Tytuł przelewu 'zaliczka PIT', wpłacający podany z NIP-em.

Rozliczenie VAT za ów miesiąc to osobna kwestia.
Mirka58 / 2014-12-20 12:15
ja w takich sytuacjach jak mam wątpliwości lub nie wiem jak wyliczyć np. podatek dochodowy korzystam z eksperckiego modułu, który prowadzi za rękę i dzięki temu wielokrotnie nawet bez znajomości zagadnień księgowych poradziłam sobie z trudnymi tematami. Warto poszukać.
wiwan / 2014-12-19 10:08
Od sumy przychodów uzyskanych w październiku odjąć sumę kosztów poniesionych w październiku (np. składek społecznych ZUS za wrzesień) i innych kosztów poniesionych w tym miesiącu w zw. z DG.
Tak uzyskany dochód zsumować z dochodem z DG uzyskanym od początku roku, wyliczyć zaliczkę wg. skali:

http://www.money.pl/pit/progi-podatkowe/

odjąć sumę zaliczek dotąd odprowadzonych. Odjąć odliczalną część skł. zdrowotnej zapłaconej w październiku (za wrzesień). Resztę odprowadzić do US na właściwe konto.

Metoda narastająca- tak jak tu, choć inne źródło przychodu;