żabka33
/ 89.66.39.* / 2015-08-05 21:56
tylko czemu szanowny redaktor uprzejmie informuje niedouczonych czytelników o tym, jaka jest wartość 1 macha w temperaturze 15 stopni celsjusza? i o czym mają informować dalsze obliczenia? prędkość maksymalną samoloty osiągają po osiągnięciu maksymalnego pułapu, czyli na wysokości 10-11 tys. m (tego typu samolot prawdopodobnie jeszcze więcej). Na tej wysokości temperatura powietrza wynosi między -50 a -56,5 stopni celsjusza. a w tych temperaturach prędkość dźwięku (wartość jednego macha) to odpowiednio 1075 i 1059 km/h. zatem jeśli planowana prędkość maksymalna tego odrzutowca w machach ma wynieść 4,5, to w kilometrach będzie to jedynie 4838 k,/h (jesli maksymalny pułap to 10 km), a nawet 4763 m/h (w przypadku 11 km).
druga bzdura to szacowany czas przelotu. samolot musi się rozpędzić do maksymalnej prędkości a potem wyhamować przed lądowaniem, co, jeśli wszyscy pasażerowie mają przeżyć lot, na ogół zajmuje ok. 15 minut. nie podejmę sie dyskusji, czy przy tej mocy silnika i docelowej prędkości nowemu airbusowi zajmie to tyle samo, mniej, czy więcej czasu. bezpiecznie jest przyjąć wartość uśrednioną dla innych pasażerów, zatem czas przelotu to minimum 1,5 h, nawet przyjmując wątpliwej jakości obliczenia redakcji.
polecam mimo wszystko tego typu rewelacje konsultować z kimś, kto ma o tym jakieś pojęcie i nie próbować samemu wyciągać obciachowych wniosków