Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Płaca minimalna w Niemczech. Decyzja Brukseli nie zmienia sytuacji polskich przewoźników

Płaca minimalna w Niemczech. Decyzja Brukseli nie zmienia sytuacji polskich przewoźników

Wyświetlaj:
mobydick / 89.77.16.* / 2015-09-28 21:45
Należy zadać sobie pytanie podstawowe "Czy wprowadzenie płacy minimalnej dla polskich kierowców na terenie Niemiec, ma na celu obronę interesu polskich kierowców czy interesu niemieckiego?"

Od tego powinna się zacząć analiza tego zjawiska.

Jeśli uważasz że Niemcy się martwią o polskich kierowców to powinieneś rzeczywiście popierać ten przepis i lobbować go jako kierowca u swojego pracodawcy.

Jeśli jednak dojdziesz do wniosku, tak jak i mnie się zdaje - że ten ruch prawa niemieckiego jest bardziej wymierzony przeciwko konkurencyjnej gałęzi gospodarki polskiej, która na unijnym rynku bez granic, zaczęła nabierać rozpędu i zaczęła pojawiać się w statystykach eurostatu jako wielki tort z którego ku zaskoczeniu państw Starej Unii zaczynają korzystać Polacy , a nie Ci którzy uważają że wolny rynek - owszem tak, ale tylko wtedy kiedy działa na korzyść naszego narodu - hipermarkety, spółki z kapitałem zagranicznym a w nazwie dla niepoznaki dodane "... Polska", i wiele koncernów wywodzących się ze starych krajów Unijnych, a które zgarniają większą część wydatków polskich gospodarstw domowych.
Jeśli odpowiedź na to pierwsze pytanie brzmi Niemcy zorientowali się że polski Transport jest niebezpieczną konkurencją, gałęzią gospodarki która swoją ciężką pracą , zaangażowaniem wszystkich jego uczestników , która chociaż w jednej dziedzinie zdobyła przewagę konkurencyjną i zaczęła zdobywać lukratywne kontrakty płatne w Zachodnich stawkach - to czy to jest zjawisko która powinno raczej skłonić nas POlaków do dumy, do jeszcze większej jedności aby tą skutecznie uformowaną branżą dalej przyciągać do nas zamówienia i wpuszczać bogactwo do naszego kraju poprzez tę skuteczną część naszej gospodarki -- albo powinniśmy się pogryzc w tym sukcesie, najpierw powinni wylać żale kierowcy i z zazdrością wypomnieć swoim pracodawcom że ci sie za bardzo i za szybko bogacą, potem właściciele firm transportowych powinni obrazić swoich kierowców i tym sposobem poprzeć w swojej istocie najzwyczajniej w świecie wrogie Polsce prawo. To jest tak oczywiste że aż w oczy szczypie, już nawet bez sięgania po przykłady historyczne gdzie nasi sąsiedzi zawsze za swą intencję brały interes naszego kraju.
Przeczytajcie komentarze które mają charakter zwykłej prowokacji, której celem jest rozbicie - proszę mi wierzyć naprawdę skutecznej i jedynej branży która stała się maszynką do zarabiania pieniędzy w UE.
Jeszcze jedno na koniec. Wyższe płace dla wszystkich uczestników branży wymusi rynek. Prawa równomiernej dystrybucji dochodów płynących z transportu najlepiej przypilnuje wolny rynek. Jego zasady dzialają tak, że pracodawca który zarabia dzieki swoim kierowcom będzie tę płacę chciał nie chiał, ale musiał podnosić, ponieważ zyskowność branży jest na tyle duża że inna firma transportowa chcąc sięgnąć po wysokie zachodnie stawki sama podbije stawki kierowców w górę. Już obserwujemy w ostatnich latach stały wzrost wynagrodzeń kierowców.
Jeszcze raz powtarzam ta ustawa jest wymierzona przeciwko Wam którzy pracujecie w Polskim transporcie, i ma na celu rozbicie jedności bardzo skutecznej maszynki do zarabiania w UE.
Pobudka / 188.33.46.* / 2015-05-21 17:16
Naiwniacy Niemcy jako jedyny kraj w UE może się nie stosować do decyzji RE ;) ha ha Witamy w IV Rzeszy ! Hitler powiedział, że jak nie uda się podbić Europy siłą to trzeba gospodarczo. W całość zamieszany był też Watykan i jezuici. Poczytajcie Biblię bo KRK to nie jest chrześcijaństwo i nauki Jezusa Chrystusa oj NIE !
kacper 1946 / 37.31.31.* / 2015-05-21 14:50
Nasz rząd z jednej strony obciąża nas Polaków wysokimi jak na zachodzie kosztami a bywa,że jeszcze wyższymi a z drugiej strony chce nam płacić dziadowskie pensje.To dopiero cwaniactwo i łobuzerstwo.
Leśny Władek / 83.26.40.* / 2015-05-21 14:40
Podobno tylko idioci zgadzają się na pensję poniżej 6 tys. Zdaje się, że do tej grupy należą tylko kierowcy, właściciele firm i ich rodziny już nie. Dlaczego koszty muszą wzrosnąć? Po prostu prezes nie musi co 3 lata zmieniać swojego A8.
kolega / 178.250.118.* / 2015-05-21 13:50
ograniczają swobodę świadczenia usług i przepływ dobr?????? niemcy o naszych zarobkach a polacy nie wiadomo o czym !!!!!!!!!! bzdury !!!w niczym to nic nie ogranicza,tu chodzi o wyplaty czyli place kierowcy ktory spi w kabinie zostawia rodzine na miesiac lub wiecej a polscy pracodawcy placa im 4000 tys zlotych !!! i obcinaja za spalanie auta albo za opony bierznikowane ktore sie rozwalily w trakcie jazdy !!!!!!!
mgm444 / 87.248.65.* / 2015-05-21 12:53
bo ceny juz mamy takie same? Pozatym co to za unia co jej obywatel jeden dziaduje a drugi pływa w luksusach. Powinniśmy być równi jako obywatele UE
zona / 81.190.173.* / 2015-05-21 09:18
niech przewoznicy nie placza zarabiaja krocie a kierowca placa jalmuzne nie pensje ,polscy kierowcy zarabiaja grosze a pracuja tak samo ciezko jak kierowcy z innych krajow kosztem rodzin i zycia prywatnego niech zrobia z tym pozadek mam nadzije ze niemcy nie odpuszcza i bedzie ich racja
polski murzyn / 109.243.79.* / 2015-05-20 23:30
Czytajcie książkę profesora Witolda Kieżuna "Patologia transformacji" wtedy zrozumiecie co się dzieje w Polsce.
Kartezjusz / 109.243.79.* / 2015-05-20 23:28
Kiedy będzie można w Polsce swobodnie prowadzić działalność gospodarczą nawet z przychodem rzędu tylko 0 - 1100 zł miesięcznie? W końcu nie wszyscy są takimi zdolnymi przedsiębiorcami... W tej chwili jest to niemożliwe. Konstytucyjnie Polska jest krajem kapitalistycznym, ale ryczałt 1100 zł ZUS skutecznie blokuje drobną przedsiębiorczość. W POLSCE NIE MAMY WOLNOŚCI GOSPODARCZEJ. Niech ktoś to pytanie zada Panu Prezydentowi Bronisławowi Komorowskiemu.
gość137 / 92.40.249.* / 2015-05-20 23:00
Pracować za granicą i mieć 8.5 na godzine ...porażka
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
gergorrrrry76543 / 89.78.164.* / 2015-05-20 22:41
Za towary w sklepach, za benzynę musimy płacić tyle samo co niemiec. Ale zarabiać to już musimy 4x mniej!
Gosscc / 212.66.74.* / 2015-05-20 22:34
branża budowlana płaci stawki minimalne w Niemczech od lat - i jakoś nikt nie marudził i każdemu się opłaca...i nie przypominam sobie takiej dyskusji jak budowlańcy wchodzili na rynek niemiecki....
bnfyumumi / 89.78.164.* / 2015-05-20 22:30
A czemu płacimy niemieckie ceny w Polskich sklepach w Polsce?
qaszkaj / 89.191.162.* / 2015-05-20 22:24
No i poscy pracodawcy fikcyjnie wykazują że płaca tyle kierowcom i oszukuja tym samym niemcy jak i polskiego fiskusa...kierowca dalej ma tyle samo albo i mniej a szef dzięki temu ma więcej pod stołem bez podatku jak zwykle w Polsce... Kombinatorzy górą...!!!
obywatel wygnany / 91.53.36.* / 2015-05-20 22:12
Szkoda tylko że działa w jedna stronę, bo Niemcy polskim opiekunkom jakoś nie płacą minimalnej za godzinę i Niemcom to nie przeszkadza, no ale to wina tylko i wyłącznie naszych rządzących! Z każdej strony pozwalają swoich obywateli łupić! Sami są pierwsi w kolejce.
do początku nowsze
1 2 3

Najnowsze wpisy