Forum Forum prawneCywilne

POBIERACZEK.PL - ZAAKCEPTOWANIE REGULAMINU=PODPISANIE UMOWY?

POBIERACZEK.PL - ZAAKCEPTOWANIE REGULAMINU=PODPISANIE UMOWY?

Naciągnięta? / 195.42.249.* / 2009-06-17 10:17
Zarejestrowałam się na stronie pobieraczek.pl, by przetestować usługę ściągania plików. Po 15 dniach dostałam maila, że 10 dniowy okres testowania minął i w związku z tym, że przy rejestracji zaakceptowałam Regulamin automatycznie wyraziłam zgodę na zawarcie Umowy na okres 12 miesięcy oraz mam zapłacić 94,80 złotych za cały okres z góry.
Czy fakt, że zaakceptowałam regulamin,a nie podpisałam Umowy powoduje, ze mam obowiązek zapłacić za usługę z której nie korzystałam ? (w rezultacie nie testowalam nic, nie ściągnęłam żadnego pliku) Czy nie przysługuje mi prawo wypowiedzenia Umowy? (w Regulaminie jest tylko mowa o prawie odstąpienia w ciągu 10 dni). CZy Regulamin może być Umową? Przy rejestracji nie wpisałam konkretnych danych, czy to jest karalne? Czy wezwania do zapłaty, które otrzymuję drogą mailową mają moc prawną? Nie ma tam moich danych, a także jest napisane, że wzywa się mnie do "dobrowolnej" wpłaty, bo jak nie to sprawa skierowana będzie do sądu, na podstawie mojego numeru IP. Za interpretację wdzięcznych będzie wielu :)
Wyświetlaj:
xxx103 / 195.205.225.* / 2010-04-17 19:12
To kiedy dobiorą sie do d..... i wreszcie ta przeklęta strona zniknie z netu bo będą dalej ludzi oszukiwać - mi też przysłali maila ale nie zamierzam nikomu płacic bo nic nie dostałem paranoja że oni jeszcze są - to jest zastraszanie ludzi!!!!!!!!!
reniutka5 / 81.210.16.* / 2010-04-17 14:35
a co możecie mi doradzić ,kiedy ja już zapłaciłam a zostałam tak samo oszukana z tym ,że wystraszyłam się i zapłaciłam oszustom? Co mam teraz zrobić?
guma1 / 83.24.179.* / 2010-04-17 15:07
Chciałbym Ci napisać że wszystko będzie dobrze i że odzyskasz swoje pieniądze .
Ale napiszę prawdę - nigdy tych pieniędzy nie odzyskasz. NIGDY. Bo nie zakłada się sprawy w sądzie o 95 zł bo wszystkie koszty są wielokrotnie większe . Dlatego trzeba najpierw pomyśleć a póżniej podejmować decyzję . Ostrzegajcie waszych przyjaciół . ostrzegajcie znajomych - ale najważniejsze - NIE MUSICIE ZA NIC PŁACIĆ - i albo w to uwierzycie albo wyrzucicie swoje pieniądze . Ale wówczas nie pytajcie co zrobić by je odzyskać .
............... / 87.116.230.* / 2010-04-21 20:18
http://www.youtube.com/watch?v=8tjMQVQu1QQ

obejrzyjcie, każdy kto jeszcze ma jakieś wątpliwości
Tom_29 / 87.207.33.* / 2010-04-16 14:11
Jeśli podałem wirtualne dane, to też powinienem się ich obawiać, czy mogą w takiej sytuacji żądać ode mnie pieniędzy oraz czy mają prawo żądać od mojego prowidera internetowego danych osobowych ?
guma1 / 83.31.57.* / 2010-04-16 18:37
Tom_29 - nic nie mogą Ci zrobić . Nie mogą domagać się Twoich danych osobowych od operatora internetowego ponieważ takie uprawnienia ma sąd a nie pobieraczek . I jak sobie to wyobrażasz? Pobieraczek idzie do sądu składając donos na potencjalnego klienta którego oszukał przy rejestracji mówiąc o jakiś umowach oraz każe zapłacić za coś czego nie dostarczył / zresztą niezgodnie z prawem / . No - jak myślisz , jak była by reakcja sądu ?
Pobieraczek strasząc wszystkich pisze bzdury - więc dlaczego im wierzycie ????????
Matitg / 79.191.99.* / 2010-04-15 13:37
A jak to jest w przypadku gdzie zarejestrowalem sie uzywajac wifi w hotelu i do tego na innym laptopie( moim ale uzywam go tylko na wyjazdach) bylo to jakies 400 km od domu... Moglo tez byc tak ze z netem polaczylem sie przez modem w tel blueconnect ale nie pamietam. Moge odetchnac?
elwirka_s_c / 2010-04-17 18:24
Ja znowu podałam prawdziwe dane.. Głupota z mojej strony!!! Też dostałam e-mail o przedsądowej wpłacie. Tylko się zarejestrowałam. Nic nie pobierałam i weszłam tam tylko raz. Pisać o usunięciu konta e-mail'em czy listownie? Co mam zrobić? Zapłacić? Jetem tak zdenerwowana, gdybym wiedziała nigdy bym nie zaakceptowała tego regulaminu. Jak można tak oszukiwać ludzi???
guma1 / 95.49.30.* / 2010-04-17 19:15
elwirka_s_c - jesteś w takiej samej sytuacji co ja . Ja od lipca 2009 roku czekam na jakiś pozew / podałem dane prawdziwe / - na cokolwiek . Bo skoro mają rację - to już powinienem być osądzony i ukarany .A tak nie jest - bo ja mam rację - bo MY mamy rację
Nie jest głupotą podawanie danych prawdziwych - niech to dotrze do wszystkich !!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie jest głupotą bo takie coś jak rejestracja jest TYLKO REJESTRACJĄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zawsze podaję dane prawdziwe , zawsze loguję się na moje prawdziwe dane bo to jest tylko rejestracja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dlaczego wierzycie oszustom - nie wiem - to fenomen . Ale na zastraszeniu właśnie takich ludzi strachliwych opierają swoją działalność .
Jeśli zapłacisz - wykażesz się wyjątkową głupotą - i niech inni podziękują ci bo dzięki tym płacącym ci oszuści istnieją .
elwirka_s_c / 2010-04-17 19:46
Dziękuję. Nie zapłacę. Już wysłałam e-mail'a o usunięcie konta. W poniedziałek wyślę list polecony.
guma1 / 95.49.30.* / 2010-04-17 20:09
A po co ? Tak bardzo chcesz podać im swoje dane ? Bądż anonimowa i nic nie pisz. Bo Twój list spowoduje tylko pisemną odpowiedż pobieraczka że masz płacić i zaraz tu napiszesz - co robioć ?????????????????????????
Więc mówię Ci dziś - zapomnij o pobieraczku , nic im nie pisz a nie pożałujesz . Ale zrobisz jak będziesz chciała .
Tak ciężko dotrzeć do Was , dlaczego wierzycie w te bzdury o sądzie i windykatorach ????????????No dlaczego ?????????????????????????????????????????
guma1 / 83.6.116.* / 2010-04-14 18:52
Proponuję spojrzeć na to z drugiej strony - nigdzie nie ma stwierdzenia że płacić trzeba . Urząd Konsumenci używa języka dyplomacji - mówi / jak ustawy / o wprowadzeniu w błąd . A dla mnie świadome wprowadzenie kogoś w błąd w celu wyłudzenia pieniędzy - to oszustwo . Kiedyś napisałem na wykopie / 7 miesięcy temu / :
"Nikt nie dostał i nie dostanie wezwania do sądu bo oszust nie pójdzie do sądu by skarżyć się , że został oszukany ".
I co od tamtej pory się zmieniło , czy ktoś został pozwany ?????????? A przecież wszyscy w ostatnim emailu dostają ostateczny termin 3 dni a tu mijają miesiące , niektórzy logowali się tam ponad rok temu - i nic się nie dzieje . A tak jest bo / zgodnie z ustawami / umów po prostu nie ma . Fakty mówią same za siebie - wszak nie ma żadnych spraw - i nie będzie .
UK w swoim ostatnim oświadczeniu po raz kolejny dał dupy . Bredzą coś o umowach .Chodzi mi o wpis:
"Korzystając z Internetu należy pamiętać, że zazwyczaj rejestracja w serwisie jest równoznaczna z zawarciem umowy z przedsiębiorcą..."
Jest to kompletna bzdura . Użycie w tym zdaniu stwierdzenia " zazwyczaj " które oznacza - w większości przypadków - UK stwierdza że praktyki które stosuje pobieraczek są powszechne i prawie norma bo " w większości przypadków " tak się dzieje.
Więc pytam się - jeśli to norma - to dlaczego nie wiedziały o tym te setki tysięcy ludzi rejestrujących się tam ? No dlaczego ? Dlaczego nie spotkałem się z tym przez 14 lat używania internetu a umów przez internet zawarłem dziesiątki ??? Przecież - wg. UK - tak zawiera umowy w internecie większość przedsiębiorców więc takich umów muszą być tysiące - a oprócz pobieraczka - nie ma żadnej - bo nie pozwalają na to ustawy . Pamiętacie bredzenie przedstawiciela UK w radiu ZET ? Przecież ta decyzja jest diametralnie różna - a pobieraczek właśnie tą audycją usiłował wykazać że ma rację . Więc skąd ta kara skoro wszystko było OK?
Mam wrażenie że UK sam się pogubił i - czasem nie wie co pisze . Nie ma umów bo ustawa nie pozwala tak zawierać umowy , bo rejestracja jest tylko rejestracją i niczym więcej .
Jeśli ktoś nie zgadza się z tym co napisałem - to niech da nam wszystkim przykłady gdzie w internecie zawiera się umowy tak jak u pobieraczka / czyli poprzez rejestrację / bo przecież wg. Urzędu Konsumenckigo - powinna być ich olbrzymia większość i jeśli tak jest to nie powinno to przyspożyć nikomu problemu przytoczenie kilku przykładów.
I nie piszcie o Allegro - bo to nie jest to samo i ustawa " elektroniczna " nie dotyczy zakupów jednorazowych - czyli w sklepach internetowych .
Moniśśśśś / 83.23.107.* / 2010-04-14 21:28
Zgadzam się z tobą w 100% Sam Uk nie wie już co robić ale nawet mnie to nie dziwi. Dla mnie pobieraczek po prostu oszukuje nas i to w celu zdobycia korzyści finansowych a na to też jest paragraf. Gdyby chciał legalnie działać to by zamiast jakieś chorej umowy po prostu zrobił tak, że przy rejestracji od razu by trzeba było płacić przelewem lub sms aby wykupić kod do aktywacji konta tak jak to robią inne serwisy a oni zrobili jakiś podstęp na ludzi że niby drobnym druczkiem gdzieś tam było to napisane to nie jest żadne podpisanie umowy!!! Jak zawiera się umowę nawet w necie to wtedy powinien kurier przyjechać i jeszcze raz to zatwierdzić naszym podpisem i my powinniśmy kopie otrzymać..tak np jest w ORANGE gdzie np wykupuje się telefon z abonamentem, wtedy ok przez internet się załatwia ale przyjeżdża CZŁOWIEK Z DOKUMENTAMI i weryfikuje nasze dane i wtedy składamy podpis.
Pobieraczek mógł naprawdę uczciwie udostępnić swój portal i też by dużo zarobił nie naciągając ludzi gdyby normalnie tak jak pisałam wyżej zażyczył sobie płatność z góry za swoje usługi (np poprzez przelew lub płatność sms i wtedy udostępniać swoje towary) inaczej tak jak to robią teraz to jest oszustwo, wręcz wyłudzenie i zastraszanie.

Pozdrawiam Cie guma, dzięki tobie jestem uświadomiona co do tych naciągaczy i teraz już bardzo spokojna, bo na samym początku zjadałam się cała z nerwów
mamdragora001 / 83.25.34.* / 2010-04-14 16:18
http://www.se.pl/technologie/internet/pobieraczekpl-zaplaci-240-tysiecy-zl-kary-uokik-uz_135666.html

Oto oficjalne oświadczenie UOKiK:

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała właśnie decyzję, w której zakwestionowała praktyki portalu pobieraczek.pl, umożliwiającego pobieranie różnych plików. Postępowanie przeciwko właścicielom serwisu – spółce Eller Service z Gdańska – zostało wszczęte w październiku 2009 roku. Podstawą były liczne skargi konsumentów, którzy skorzystali z usług serwisu skuszeni hasłami sugerującymi, że usługa nic nie kosztuje: 10 dni pobierania za darmo; Tak, chcę testować przez 10 dni. Z informacji, które zebrał Urząd w trakcie postępowania wynika, że internauta, który chciał pobrać pliki musiał najpierw zarejestrować się na portalu, podając imię, nazwisko, adres zamieszkania, datę urodzenia, e-mail. Warunkiem była również akceptacja regulaminu. W toku postępowania okazało się, że dzień rejestracji był jednocześnie pierwszym dniem obowiązywania odpłatnej umowy, która zawierana była nawet na rok. Ponadto opłata naliczana była już od pierwszego dnia, a nie jak sugerowały hasła reklamowe dopiero po 10 dniach.

Zdaniem Urzędu taka praktyka jest nieuczciwa i wprowadza konsumentów w błąd. Wielu z nich na podstawie haseł reklamowych i informacji na stronie internetowej portalu mogło sądzić, że usługa jest bezpłatna w ciągu 10 dni od zawarcia umowy. W związku z tym konsumenci mogli zdecydować się na usługę, czego nie zrobiliby, gdyby nie zostali wprowadzeni w błąd. Prezes UOKiK uznała, że właściciele portalu – spółka Eller Service – naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich karę w wysokości 239 140 zł. Spółka musi zmienić zakwestionowany sposób informowania o usługach oraz publikować przez 6 miesięcy na swoim portalu treść decyzji. Ponadto, zdaniem UOKiK, by skutecznie w tym wypadku chronić konsumentów niezbędne było nadanie niektórym punktom decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że spółka musi zmienić praktykę oraz poinformować o tym konsumentów zaraz po otrzymaniu decyzji, nawet jeśli skorzysta z drogi odwoławczej. (Od każdej decyzji Prezes UOKiK przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów).

Jednocześnie podkreślamy, że każdy poszkodowany przez portal konsument będzie mógł dochodzić swoich praw indywidualnie. Decyzja Prezes UOKiK nakazuje przedsiębiorcy zmianę praktyki niezgodnej z prawem, nie rozwiąże natomiast automatycznie problemów internautów, którzy zawarli umowy z portalem. Informujemy, że w przypadku kłopotów z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość pomocy należy szukać u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Ponadto porady udzielane są przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem 0 800 800 008 (od poniedziałku do piątku, w godzinach od 09:00 do 17:00). Poradnictwo w Polsce finansowane jest m.in. z budżetu UOKiK.

Ponadto każdy konsument, który został wprowadzony w błąd może skorzystać z dochodzenia swoich roszczeń na drodze sądowej. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić, że udzielił jasnej i rzetelnej informacji. Zgodnie z prawem, każdy konsument będzie mógł zażądać od przedsiębiorcy: zaniechania praktyki, usunięcia jej skutków oraz naprawienia wyrządzonej szkody – w szczególności żądania unieważnienia umowy.
kiii / 83.23.107.* / 2010-04-14 17:13
No niby oświadczenie wydane, że kare na nich nałożyli, ale nie ma wyraźnie napisane, że już nie trzeba im płacić dlatego oni nadal te powalone meile do ludzi wysyłają. Nie mam pojęcia jak takie coś może funkcjonować. Ja im wysłałam wypowiedzenie i mam już to gdzieś. radze im więcej nie odp. U mnie narazie cisza.
mombasa / 87.207.1.* / 2010-04-16 17:28
Ja tym oszustom napisałem krótko żeby pocalowali mnie w du... i też na razie mam spokuj
reks / 89.228.252.* / 2010-04-20 22:01
----------------WITAM-------------------------------
DZIŚ BĘDZIE W PROGRAMIE 2 EKSPRESREPRTERÓW NA TEMAT NABIERACZKA
WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH ZAPRASZAM GODZ 21-55
reks / 89.228.252.* / 2010-04-20 22:01
----------------WITAM-------------------------------
DZIŚ BĘDZIE W PROGRAMIE 2 EKSPRESREPRTERÓW NA TEMAT NABIERACZKA
WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH ZAPRASZAM GODZ 21-55
Sobasik / 188.33.1.* / 2010-04-13 21:34
Zrobiłem to samo i nic tej bandzie niedam.a niech dostanę od nich jakiś mail.
aby nic nie ściągać i pobierać pieniądze.KPINA
sibul666 / 83.7.113.* / 2010-04-19 17:51
Witam
Jeśli ktoś ma jakiś problem z serwisem pobieraczek proszę kontaktować
się z numerem gg 12409676 w ciągu godziny załatwiam sprawę tak ze
pobieraczek daje wam spokój na zawsze. Sprawdzone już przez nie jedna osobę
GDJS / 95.40.206.* / 2010-04-12 20:15
NIE PŁACIĆ!!! NIE DAWAĆ SIE NACIĄGNAĆ!!!

PISAĆ IM EMAILE Z ZADANIEM UNIEWAŻNIENIA I USUNIECIA KONTA!!!

NIC WAM NIE ZROBIĄ!!!

TO OSZUŚĆI!!!
madzik79 / 188.47.52.* / 2010-04-13 20:44
Ja wpakowałam sie w to 24 grudnia 2009r i chciałam zapłacić ale mąż mnie od tego odwiódł, no a potem poczytałam trochę na różnych forach, no i obejrzałam Express reporterów z listopada na ich temat. Poczatkiem marca, chcąc mieć wszystko jak sie patrzy, w zwiazku z nieotrzymaniem od pobieraczka pisemnego potwierdzenia zawarcia umowy itp. wysłałam do nich list polecony z odstapieniem od umowy (tak radził dziennikarz z Exp. Rep. - jezeli nie otrzymalismy od nich żadnego potwierdzenia, nasze prawo do odstapienia od umowy przeciaga sie do 3 m-cy). Byłam pewna, że nic mi nie odpiszą, a więc moje zdziwienie było ogromne, kiedy w połowie marca dostałam od nich również list polecony z treścią zbliżoną do maili, które wzywały do zapłaty (tych maili nie miałam jednak więcej jak trzy i były wysyłane tylko do końca stycznia). Oczywiście nie zapłaciłam i nie zapłacę, bo zrobiłam tak jak zalecali w Exp. Rep. Dziwi mnie jednak, że pofatygowali się odpisać...
Nieznany12 / 83.8.250.* / 2010-04-13 20:01
Witam.
Bylem dzisiaj u rzecznika praw konsumenta, nie mozna tylko meilem im pisac ze sie odwoluje umowe. Sluchajcie ci ktorzy krzyzujecie rece i mowicie nie zaplace- skad wiecie ze za pare lat nie przyjdzie wam znowu list i to bedzie 600zl do zaplacenia bo odsetki itd...
W swietle prawa wasza umowa dalej jest aktualna, zastanawiam sie nad zaplata, nie myslcie ze jestem z pobieraczka, wydaje mi sie ze ci ktorzy pisza "nie płacic im'' sa wlasnie z tej ochydnej firmy, nie placicie, leca odsetki. Trzeba znalezc inna bron na nich
MoMynia / 95.49.38.* / 2010-04-13 09:43
No nie wierzę! Myślałam, że po tym jak UOKiK nałożyło na nich karę to ten pobieraczek już nie będzie zastraszał! Przecież to bez sensu (tak poza tym ja jakiś miesiąc wcześniej dostałam takiego samego meila po tym jak wysłałam im prośbę o zerwaniu umowy). Więc zapytam jeszcze TO CO TERAZ MAMY ROBIĆ I DO KOGO SIĘ ZWRACAĆ SKORO CI OSZUŚCI NADAL ZASTRASZAJĄ???
KOW / 89.228.17.* / 2010-04-12 23:07
A ja takie coś dziś otrzymałem...
Szanowny Panie,

dziękujemy za wysłaną do nas wiadomość.

Informujemy, iż złożone przez Pana oświadczenie o odstąpieniu od
zawartej ze spółką Eller Service umowy jest bezskuteczne, gdyż zostało
złożone po terminie.

Proszę przyjąć do wiadomości informację, iż spółka Eller Service
działa na podstawie ustawy z dnia 18 lipca o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204). Przepisy powyższej ustawy
stanowią podstawowe źródło wzajemnych praw i obowiązków stron
związanych z wykonywaniem działalności polegających na świadczeniu i
odbiorze usług drogą elektroniczną i stanowią lex specialis w stosunku
do innych regulujących stosunki polegające na świadczeniu usług ustaw,
w tym co wynika z brzmienia art. 11 ustawy w szczególności przepisów
kodeksu cywilnego.

Art. 8 ust. 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi,
iż usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w sposób zgodny z
regulaminem. Należy nadmienić, iż regulamin jest cały czas dostępny na
stronie internetowej i każdy użytkownik przed podjęciem decyzji o
zawarciu umowy powinien zapoznać się z jego treścią. Zgodnie z § 4
Regulaminu regulującym sposób zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie usług drogą elektroniczną umowa zostaje zawarta poprzez
rejestrację danych potencjalnego usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie
realizacji usługi Usenet na wskazanej na stronie formularzu
rejestracyjnym.

Wskazać należy, iż ani powyższy Regulamin, ani ustawa o świadczeniu
usług drogą elektroniczną nie zastrzegają dla ważności umowy ani
formy pisemnej, ani tym bardziej pisemnego potwierdzenia jej istotnych
elementów - zgodnie z treścią art. 2 pkt 4 ustawy świadczenie usługi
drogą elektroniczną to wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej
obecności stron (na odległość) poprzez przekaz danych na indywidualne
żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń
do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i
przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub
transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

Wobec powyższego podnoszony przez Pana argument dotyczący obowiązku
potwierdzenia przez usługodawcę na piśmie informacji, o których mowa w
art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
(Dz.U. 2000, nr 22, poz. 271) jest bezpodstawny i nie znajduje
uzasadnienia.

Należy zwrócić uwagę na fakt, iż zadaniem przepisów ustawy z 2 marca
2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za
produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz 271 ze zm.) jest implementacja
postanowień Dyrektywy 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie
konsumentów w umowach zawieranych na odległość.

Z godnie z art. 5 Dyrektywy 97/7/WE przedsiębiorca jest zobowiązany
dostarczyć potwierdzenie wymaganych informacji w formie pisemnej lub w
taki sposób aby były one dostępne na innym trwałym materiale. Stanowi
to wyraźne przeciwstawienie ulotnego sposobu przekazania tych samych
informacji przed zawarciem umowy (np. telefonicznie) oraz po zawarciu umowy
(na materiale trwale przechowującym informacje). Nacisk jest zatem
położony na trwałość nośnika informacji, a nie na formę pisemną.

Nowelizacji ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, dokonała
korekty wykładni gramatycznej art. 9 ust. 3, gdyż zgodnie z argumentem a
fortiori, skoro dla usług finansowych, przy których poziom ochrony
konsumenta jest wyższy, (szerszy zakres informacji, dłuższy termin do
odstąpienia od umowy, bezterminowe przedłużenie terminu do odstąpienia
w braku potwierdzenia) dopuszcza się potwierdzenie na piśmie oraz innych
, trwałych nośnikach, tym bardziej taki sposób potwierdzania jest
adekwatny dla umów zawieranych drogą elektroniczną. W myśl postanowień
ustawy za trwały nośnik informacji należy uznać twardy dysk komputera,
w związku z czym za spełnienie obowiązku potwierdzenia informacji
należy uznać udostępnienie informacji w postaci elektronicznej w taki
sposób aby było możliwe zapisanie jej na twardym dysku konsumenta.

Ponadto wskazać należy, iż z natury stosunku prawnego, jakim jest
świadczenie usług „Usenet”, wynika, że jego byt realizuje się
poprzez dostęp do sieci Internet oraz posiadanie stacji roboczej
(komputera) wyposażonego w system operacyjny, na którym możliwe jest
użytkowanie udostępnianych na rynku programów komputerowych
realizujących funkcję czytnika Usenet. Wobec powyższego sprzecznym z
właściwością stosunku prawnego byłoby uzależnianie ważności takiej
umowy od potwierdzania jej istotnych elementów usługobiorcy w tradycyjnej
pisemnej formie. Wskazać należy, iż fakt zawarcia umowy z Eller Service
został potwierdzony poprzez rejestrację i akcept
MoMynia / 83.28.61.* / 2010-04-12 22:39
ten pobieraczek jest bezczelny skoro nadal tak zastrasza ludzi! Chyba chce uzbierać kasę żeby kare zapłacić ;P nie wiem, ja tam im wysłałam raz żądanie unieważnienia umowy i mi odp że mnie coś takiego nie obowiązuje i koniec. Nic już im nie odp, tylko czytałam fora i z tego co wyczytałam najlepiej to olać. To źli ludzie, żerują na naiwności i strachu bo wiadomo każdy się wystraszy jak mu jakieś wezwanie przychodzi, ale naprawdę dziwię się, że takie chamstwo i oszustwo nadal się utrzymuje jakby nie można żyć uczciwie tylko tak okropnie ludzi katują i straszą.
zlenawyki / 2010-04-10 11:00
dawno nie wchodzilem na stara poczte patrze a tam listy od nich groza mi sadami etc ostatni mail z 24 marca i w sumie nie napisalem ize wypowiadam im umowe ani nic ale nie weim czy tak nie napisac podalem jakies lipne dane przy rejestracji typu miejscowosc "Edek z Krainy Kredek" zostawic to i nic nie pisac czy jak? doradzicie? Powiem wam ze sie zestresowalem dzis
SJAHW2 / 95.40.206.* / 2010-04-12 20:13
NIE PŁACIĆ!!!

WYSŁAĆ IM EMAILEM ŻĄDANIE USUNIECIA KONTA I UNIEWAŻNIENIA UMOWY!!!
peter36 / 94.75.70.* / 2010-04-09 03:26
http://www.sfora.pl/UOKiK-Ten-portal-oszukiwal-internautow-a18931
Pixi79 / 78.8.124.* / 2010-04-08 22:50
Lepiej późno niż wcale . Myślę że jeśli ktoś zapłacić to powinien żądać zwrotu pieniędzy.
Rozmawiałem dzisiaj z Rzecznikiem Praw Konsumenta i powiedział że jeśli dostanę jakiegoś e-maila od naciągaczka to mam im wszystko dostarczać, więc jeśli ktoś coś od nich jeszcze dostanie to walić śmiało do Rzecznika może jeszcze im więcej dowalą.

Pozdrawiam
Bak / 193.243.147.* / 2010-04-08 07:15
Widzicie moi mili ? :] Mówilem ze oszuści i probowałem was do tego jakoś przekonac.
Ostatnio nie odpisywałem na meile z zwiazku z natłokiem prac oraz brak czasu. Ale myśle ze teraz juz nie bedzie takiej potrzeby. Pozdrawiam serdecznie wszystkich.
agula2708 / 85.89.175.* / 2010-04-07 18:06
Wielkie dzięki ludziom którzy pomagali m.in mi, poszkodowanej :)

Ludzka głupota nie zna granic.
Żal mi tylko ludzi którzy nie mają silnej psychiki i zapłacili tym oszustom!!!
NZBSH / 95.40.80.* / 2010-04-07 17:28
I BARDZO DOBRZE IM TAK!!!!!
POBIERACZEK PROWADZIŁ NIE UCZCIWY BIZNES, NACIĄGAŁ, ZASTRASZAŁ I WYMUSZAŁ PIENIĄDZE I DOSTAŁ KARĘ ZA NIEUCZCIWE PRAKTYKI!!!!

UWAŻAJCIE BO NA INTERNECIE TERAZ OFERUJĄ DLA FIRM PROGRAMY I NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ IM!!!!!!!

SPRAWIEDLIWOŚCI STAŁO SIĘ ZADOSĆ!!!!!
MoMynia / 89.78.167.* / 2010-04-07 17:59
W związku z tym zarządzeniem UOKIK ma sie rozumieć, że nic absolutnie tym złodziejom się nie należny i nie trzeba im płacić prawda? Ja już im raz wysłałam że w związku z przysługującym mi 3 miesięcznym wypowiedzeniem rezygnuje itp w związku z czym powinni to sraczki-pobieraczki uwzględnić?? Kurcze jak to dobrze, że jednak to polskie prawo jest po naszej stronie! To skandal, że Ci złodzieje działali tak długo i nikt im nic nie robił..tylu ludzi zostało zastraszanych i im płaciło aż strach pomyśleć. Dzieki forum naprawdę sie uspokoiłam i przeczytałam wiele rad mądrych ludzi którzy chcieli pomagać bezinteresownie. DZIĘKUJE ;)
khaki / 95.48.246.* / 2010-04-07 13:57
Właśnie UOKIK wydał decyzję o pobieraczku - KARA!!!! Ich praktyki są szkodliwe dla klientów!
http://biznes.interia.pl/news/oszukiwali-polakow-w-sieci-slono-zaplaca,1461391

Najnowsze wpisy