Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Pociągi dla PKP Intercity. Miliard złotych unijnej dotacji pod znakiem zapytania

Pociągi dla PKP Intercity. Miliard złotych unijnej dotacji pod znakiem zapytania

Wyświetlaj:
Bożydar / 5.254.65.* / 2015-11-30 10:44
Cieszę się, że w komentarzach można przeczytać tyle rozsądnych głosów w kwestii dbania o polski przemysł. To bardzo dobrze, że rośnie świadomość roli rodzimego przemysłu i takich firm jak Pesa. Nie przejmujmy się mąceniem i wspierajmy naszych producentów.
Andrzej B / 88.156.139.* / 2015-11-29 22:39

A co mówi Pesa? Producent z Bydgoszczy domagał się od naszej redakcji pytań na piśmie. Ale od wtorku na te pytania nie odpowiedział.

a kiedy wysłano pytania???
kirby / 37.47.8.* / 2015-11-30 07:26
PESA mówi jasno, że ich pociągi spełniają wymogi TSI.
rere / 91.206.155.* / 2015-11-29 20:37
na razie mają certyfikaty dopuszczające ale bez TSI - bo TSI nie mają, ale otrzymają TSI to i dopuszczenie będzie z TSI. Spokojnie. Miejmy nadzieję, że te nieliczne firmy przemysłu ciężkiego dadzą radę.
deagostino / 46.113.49.* / 2015-11-29 11:38
Takie rzeczy możliwe są tylko w Polsce! Kiedy firma powstająca z gliszczy i popiołów wreszcie odnosi SUKCESY - wówczas zazdrosny "Kowalski" zaczyna kopać dołki!
- I właśnie dlatego w Polsce jest tak a nie inaczej!
... TO CO ZROBIŁ stadler-newag TO GOL SAMOBÓJCZY! Mam nadzieję, że produkty STADLERA - NEWAGU(szwajcarskiej firmy) - już nigdy nie będą zamawiane w krajowych przetargach! Bo Polacy powinni wspierać krajowy przemysł, bo tylko to gwarantuje Polsce stabilność i pracę. Stadler zapewne ma filie na całym świecie, dlatego stać go na "mącenie" na lokalnych małych rynkach tylko po to , by pozbyć się niewygodnej konkurencji. PESA DO BOJU!
Tomek 658 / 79.185.217.* / 2015-11-29 11:34
Miejmy nadzieję, że wszystkie strony dogadają się. A dotacje z Unii Europejskiej nie przepadną. Kompromis jest wskazany właśnie tutaj. Te kontrakty są bardzo ważne dla obu stron. Choć chyba bardziej ważne dla PESY. Bo wyprowadziły firmę na prostą. I firma z prawie, że bankruta stała się wielką marką. Liczącą się nie tylko w Polsce ale też w Europie.
Śmieszna ta Europa / 86.111.103.* / 2015-11-29 11:31
Mamy Króla Europy i nic w tym względzie nie pomaga Polsce a Europejskie Urzędasy jedna ręką dają a drugą wymyślając jakieś bzdurne przepisy zabieraja.
zmniejszyc ceny / 178.42.112.* / 2015-11-29 11:16
Jest jeden bardzo prosty sposób, aby pkp nie upadło. Po prostu zmniejszyć ceny biletów. Dużo chętniej wsiądę nawet do starego pociągu. Niestety muszę kotłować się w niewygodnym busie, bo pociąg jest dużo droższy i nie stać mnie na takie drogie bilety, a czas dojazdu podobny.
bandycki to kraj / 89.72.246.* / 2015-11-29 11:12
Jakiś śmieć z urzędu nie ma czasu wystawić dokumentów kto mu za to zapłacił żeby udupić Polską firmę?dlaczego CBA jeszcze nie była w tym urzędzie? Takiego urzędnika traktowało się kiedyś jako dywersanta i odpowiednio nagradzało a dzisiaj?
Baca822 / 85.28.177.* / 2015-11-29 11:08
Unia dotacji nie da bo takie zakłady jak PESA są dla innych firm z krajów starej Unii niewygodną konkurencją.
Gość Darek / 94.251.224.* / 2015-11-29 11:28
Zgadza się. Ten sztuczny twór jakim jest Unia nie dba o wolny rynek tylko daje tak udziwnione przepisy aby przypadkiem KONKURENCJA dla jej wyrobów czyli np Niemieckich się nie załapała np na dopłaty i żeby miała solidnie pod górkę.
vs / 80.51.212.* / 2015-11-29 10:52
Wymyślają po to żeby Polscy producenci nie produkowali , to pewnie Włosi maczali w tym palce .
dc22 / 109.241.103.* / 2015-11-29 10:28
Wymyslają bzdety żeby dalej ten kraj rozwalać. Jutro wymyslą nowych 5 certyfikatów na ziemniaka z Polski
Fer / 94.196.209.* / 2015-11-29 10:24
Gdyby jescze POlscy disegnerzy byli PO wloskich szkołach, to również te POciągi lepiej by wyglądały, a tak to mają kształt skulonego żuka bądź garbatego nosa. Ciekawe jak będzie z wykończeniem tych POciągów. tramwaje jednego z 2 wspomnianych producentów mają chamskie, siermiężne wykończenie w środku, a POszczególne listwy raz się schodzą, raz nie, raz szpary są 5 mm, raz ich nie ma. Taka POlska jakość... na wyrost...
chdikk / 78.8.187.* / 2015-11-29 10:17
Samo to ,że w tytule artykułu pojawia się nazwa firmy Pesa a w artykule dowiadujemy się o podobnych "kłopotach " firmy Stadler świadczy o stronniczości co stawia pod znakiem zapytania obiektywność autora a właściwie właściciela portalu.Nikt też nie wyjaśnił czym tak naprawdę jest ten certyfikat.Zaczynają ryć pod firmą. Kupienie Pendolino od tych uczciwych inaczej jakoś nikogo nie interesuje.
aaaa574 / 46.112.206.* / 2015-11-29 10:10
Mam nadzieję że w Polsce powstanie w końcu twardy lobbing Polskiego przemysłu . Do togo przydałby się parasol rządu nad ważnymi przedsiębiorstwami dla gospodarki kraju . Potencjalna pomoc sądownictwa o prasie nie wspominając bo przecież intencje artykułu są aż nadto jasne- chciałbym być rzetelny ale między wierszami zapisałem za co zapłacili. Szacun dal PESY ostatnie kilka lat to kawał dobrej roboty- oby więcej było takich firm. Inaczej będziemy wiecznie wymierającym i wyludniającym się społeczeństwem za psie pensje i w większości na śmieciowych umowach.
do początku nowsze
1 2 3 4 5

Najnowsze wpisy