Forum Forum podatkoweOdliczenia

Podatek na Paypal?

Podatek na Paypal?

tja / 193.59.56.* / 2016-12-25 15:48
Witam,
w czerwcu skończyłem szkołę i postanowiłem pohandlować przedmiotami w internecie, uzbierałem pewną kwotę i chciałbym przelać te pieniądze na Paypal i w związku z tym mam kilka pytań:
1)czy jeśli przeleję na Paypal kwotę powyżej 3100zł to muszę odprowadzić od tego podatek?
a) jeśli tak to czy mogę np przelać na Paypal do końca roku 3000zł, a w styczniu resztę by nie płacić podatku?
2)jeśli muszę odprowadzić podatek to do kiedy należy to zrobić i jaki rodzaj podatku należy odprowadzić?
Pytam ponieważ nigdy nie miałem styczności z podatkami i jestem w tym "zielony"

Dodam jeszcze się handlowałem przedmiotami wirtualnymi(zmiany wyglądu postaci w grze itp.)
Wyświetlaj:
tja / 193.59.56.* / 2017-01-05 14:28
Przepraszam, że tak późno odpisuję ale miałem awarię komputera.

Nie, sprzedawane przedmioty nie miały 6 miesięcy(często po 7 dniach od zakupu sprzedawałem) ale nie da się tego sprawdzić czy miałem je 6 miesięcy czy 6 dni ponieważ wątpię aby sprawdzali steama(platforma gdzie można kupować gry)

Uzbierałem 3k zł w portfelu na stronie gdzie sprzedawałem te przedmioty i sprzelałem je na Paypala

Czyli jak z tym podatkiem w takiej sytuacji?
wiwan / 2017-01-05 17:58
Wielu kradzieży też nie da się sprawdzić, to żaden argument.

Uzyskany zatem łączny roczny (2016) przychód z tego handlu w internecie jest przychodem ze źródła 'odpłatne zbycie innych rzeczy' w rozumieniu Ustawy o PIT (art. 10, ust. 1, pkt. 8 d), a dochód podlega opodatkowaniu.

Należy go wykazać w PIT 36, w cz. D1, w wierszu 8. Jako przychód- suma uzyskanych wpłat od kupujących, jako koszt- dające się udowodnić koszty zakupu sprzedanych przedmiotów, koszt konta/dostępu do platformy sprzedażowej, jeśli taki był i da się go wykazać.

Rozliczenie do 2 maja 2017 r., taki sam termin na zapłatę wyliczonego podatku do swojego US.