Forum Forum podatkoweInne

Polska umowa a praca za granicą

Polska umowa a praca za granicą

annonimmo / 2016-07-25 13:38
Witam,

Mam następujący problem, albo bardziej pytanie. Otóż jestem rezydentem Anglii. Mieszkam tu 3 lata, obecnie zatrudniłem się w polskiej firmie, na umowę o pracę. Nie jestem zatrudniony jako delegat, tylko osoba oddelegowana, co jakieś 3 msc wracam do polski wypełnić dokumenty itp i wracam do UK.

Kontaktowałem się z US w Anglii, z zapytaniem jak powinienem rozliczać podatki, oraz zasięgnąłem informacji w KIP w polsce. Obydwie instytucje powiedziały mi że skoro jestem rezydentem w anglii to tu też powinienem rozliczać się z podatku, na co kadrowa mi powiedziała ze nie, bo ja nie jestem zatrudniony jako delegat, tylko jako osoba zamieszkała w polsce ( biorąc dane z adresu z dowodu os. ) i jestem wysyłany na delegację do UK po to żeby potem wrócić, więc nie mam w ich oczach nic wspólnego z angielską skarbówką. Ale ja tutaj płacę rachunki, wynajmuję dom, mam kredyt itp, więc w pewnym momencie, nie wykazując angielskiemu rządowi podatku mogą się zapytać skąd w takim razie mam środki żeby to wszystko opłacać...

Angielski rząd mnie poinformował że powininenm wysłać certyfikat rezydenta do polskiego US i tam oni oddadzą na rzecz angielskiego US to co zostało pobrane i rozliczą to w anglii i ze sam będę musiał określić kwotę podlegająca opodatkowaniu (czyli moją podstawę, ponieważ kwota wypłacana w ramach delegacji jest wolna od podatku ), oraz składki zdrowotne.

Aczkolwiek moja kadrowa powiedziała że nie mam nic takiego robić...

Mógłby mnie ktoś pokierować co powinienem zrobić w tej sytuacji ?
wiwan / 2016-07-26 17:29
Zdaniem dwu instytucji podatkowych- brytyjskiej i polskiej, a nie zdaniem księgowej.

Inna rzecz, że o certyfikat należało zadbać wcześniej jak i o zgłoszenie aktualnych danych zamieszkania itd.

Najnowsze wpisy