Forum Forum emerytalneInne

Polskę czeka głęboka reforma systemu emerytalnego

Polskę czeka głęboka reforma systemu emerytalnego

Wyświetlaj:
jaś / 148.81.193.* / 2015-09-23 10:24
Ci, co zaczynali pracę w latach sześćdziesiątych dalej muszą tyrać. Mam 47 lat i 1 m-c pracy fizycznej, same składkowe, a do pełnej emerytury muszę tyrać jeszcze 2 lata i 8 m-cy. Tylko dlatego, że pracuję od 17-go roku życia i miałem na tyle szczęścia, że ominęło mnie bezrobocie. Po prawie 50-ciu latach fizycznej pracy to ja będę wrakiem człowieka, a nie emerytem. (Pracuję bez przerwy od 01-08-1968 r.) Cywilizowane kraje, podnosząc wiek emerytalny, wprowadzają odstępstwa i biorą pod uwagę pracowników o długim stażu pracy. By mieć prawo do emerytury liczy się albo wiek, albo długi staż pracy. A nam każą tyrać do upadłego. Niech posłowie PO - PSL, oraz szanowni eksperci pokażą mi drugi taki kraj na świecie, gdzie trzeba przepracować 50 lat, by mieć prawo do emerytury.
wiwan / 2015-09-23 10:47
Mamy takie odstępstwo. To e. częściowa. Czyli dla Pana - za 8 miesięcy.
amso / 2015-09-22 22:29 / "Małomówny"
Nie byłoby konieczności głębokich zmian gdyby politycy nie psuli tego systemu który mamy.
Nowy system ma elementy samoregulacji tzn wysokość emerytur się dopasowuje w długim terminie do demografii.
Co ciekawe obniżenie wieku emerytalnego proponowane przez Prezydenta nie mają aż takich skutków ekonomicznych jak się powszechnie sądzi.
Niestety politycy psują wskaźniki np poprzez taką waloryzację jak w ub roku.
Wydano na to dodatkowo 1,5mld zł i jest to rachunek ciągniony, czyli ma konsekwencje w następnych latach na podobne kwoty.
Teraz są pomysły zwiększenia najniższych emerytur o 200zł.To wszystko oczywiście powoli rozwala ten nasz system.
Powinien być konsensus wśród polityków że system wypłat i waloryzacji nie będzie modyfikowany pod wybory.
Waloryzacja powinna być tylko procentowa i tylko o wskaźnik inflacji.