Których ? Skoro:
Urząd Skarbowy w Jeleniej Górze (31 sierpnia 2005r., PP/443/1/134/05) uznał przykładowo, że korekta obrotu jest możliwa w sytuacji gdy klient dokonuje ponownej reklamacji, przedstawiając jednocześnie dokument naprawy tego towaru w ramach pierwszej reklamacji. W takich okolicznościach nie ma bowiem wątpliwości, że dany towar został faktycznie nabyty.
Pomorski Urząd Skarbowy (28 czerwca 2005r., PV/443-162/IV/2005/JD) uznał także, że dowodzenie faktu zakupu towarów możliwe jest także na podstawie innych dokumentów, np. karty gwarancyjnej, protokołu uznania reklamacji, wejścia towaru na stan magazynowy, dowodu zapłaty ze wskazaniem m. in. sprzedawcy, przy płatnościach kartą wydruk terminalu. Analogicznie w tej sprawie wypowiedział się także Urząd Skarbowy Wrocław-Stare Miasto (10 sierpnia 2004r., PP 443/1124/113i/04).
Podatnicy mają wątpliwości, gdzie powinni ująć tą korektę, tj. jakie narzędzie ewidencyjne zastosować. Kwestii tej nie regulują żadne przepisy, dlatego też urzędy skarbowe dopuszczają w takich okolicznościach wszelką formę ewidencji, np. prowadzenie „zeszytów korekt”. Ewidencja taka nie podlega zgłoszeniu w urzędzie skarbowym (Urząd Skarbowy w Elblągu, 31 stycznia 2006r., PP2/443-100-I/05).
Podobnie uznało także Ministra Finansów z dnia 10.01.1994 r. (pismo nr PP7-7253/010/94) zalecając prowadzenie ewidencji korekt, w której powinny być zapisywane wszelkie zdarzenia związane z korektą obrotu. Ewidencja taka nie ma określonego wzoru, ale wskazane jest, aby zawierała co najmniej dane niezbędne do ustalenia przyczyn zaistniałej korekty, a zapisy w niej widniejące pozwalały na określenie prawidłowej kwoty obrotu i podatku należnego.
to tak na szybko, za
vat.pl