Forum Forum prawneZmiany w prawie

Reklamacja towaru. Paragon nie jest konieczny?

Reklamacja towaru. Paragon nie jest konieczny?

Money.pl / 2013-04-23 22:00
Wyświetlaj:
kruczko46 / 2015-12-18 12:40
jeśli wsystkie towary były uszkodzone, to sprzedawca powinien je zwrócić do producenta jako wadliwą partię.
05-501piasecno ul.sobieskiego8/2 / 37.47.44.* / 2015-11-22 13:41
tego nie wiedza w Leroy w piasecznie.ani w bok ani kierownik.zostalem splawiony.

leroy w piasecznie sprzedawca nie chc
Elvis1022 / 178.182.213.* / 2013-07-11 01:24
Witam. Jako sprzedawca mogę wyjaśnić ze zgodnie z wymogami urzędów skarbowych, paragon klienta jest niezbędny do wycofania sprzedaży z kasy fiskalnej.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
szklarek / 2013-07-11 10:20
Których ? Skoro:

Urząd Skarbowy w Jeleniej Górze (31 sierpnia 2005r., PP/443/1/134/05) uznał przykładowo, że korekta obrotu jest możliwa w sytuacji gdy klient dokonuje ponownej reklamacji, przedstawiając jednocześnie dokument naprawy tego towaru w ramach pierwszej reklamacji. W takich okolicznościach nie ma bowiem wątpliwości, że dany towar został faktycznie nabyty.

Pomorski Urząd Skarbowy (28 czerwca 2005r., PV/443-162/IV/2005/JD) uznał także, że dowodzenie faktu zakupu towarów możliwe jest także na podstawie innych dokumentów, np. karty gwarancyjnej, protokołu uznania reklamacji, wejścia towaru na stan magazynowy, dowodu zapłaty ze wskazaniem m. in. sprzedawcy, przy płatnościach kartą wydruk terminalu. Analogicznie w tej sprawie wypowiedział się także Urząd Skarbowy Wrocław-Stare Miasto (10 sierpnia 2004r., PP 443/1124/113i/04).

Podatnicy mają wątpliwości, gdzie powinni ująć tą korektę, tj. jakie narzędzie ewidencyjne zastosować. Kwestii tej nie regulują żadne przepisy, dlatego też urzędy skarbowe dopuszczają w takich okolicznościach wszelką formę ewidencji, np. prowadzenie „zeszytów korekt”. Ewidencja taka nie podlega zgłoszeniu w urzędzie skarbowym (Urząd Skarbowy w Elblągu, 31 stycznia 2006r., PP2/443-100-I/05).

Podobnie uznało także Ministra Finansów z dnia 10.01.1994 r. (pismo nr PP7-7253/010/94) zalecając prowadzenie ewidencji korekt, w której powinny być zapisywane wszelkie zdarzenia związane z korektą obrotu. Ewidencja taka nie ma określonego wzoru, ale wskazane jest, aby zawierała co najmniej dane niezbędne do ustalenia przyczyn zaistniałej korekty, a zapisy w niej widniejące pozwalały na określenie prawidłowej kwoty obrotu i podatku należnego.

to tak na szybko, za vat.pl
miszaa909 / 80.68.235.* / 2013-04-30 08:25
Czy jeśli zakupiłem towar przez internet i mam dowód przelewu bankowego za ten towar, to czy mogę reklamować ten towar bez paragonu?
bylem_widzialem / 2013-04-30 08:55
jak znam zycie zawsze sprzedawcy beda sie cisnac o paragon sprzedazy, to jest taka ich furtka zeby opozniac badz nie przyjmowac rekladmacji. oczywisci w polsce tylko bo w kazdym innym cywilizowanym swiecie cos takiego nei mialo by miejsca
Roman-Bełchatów / 31.0.231.* / 2013-04-23 22:00
Witam.Zakupiłem motorower(w piątek 19.04.2013) okazało się ze jest z nim coś nie tak i zostawiono go w sklepie w celu sprawdzenia, Odbiór wyznaczono mi na dzień 23.04.2013r. Po odbiorze okazało się ze jest niesprawny :wyciek oleju z silnika,wgnieciony kuferek, uszkodzony tylni błotnik, przebieg na motorowerze 7km, uszkodzona skrzynia biegów,zepsute sprzęgło. Zażądałem zwrotu gotówki- niestety sklep odmówił i na własny koszt kazał zawieźć do serwisu. Nie zgodziłem się na to i w konsekwencji na koszt sprzedawcy został odesłany do serwisu. Chce zwrotu gotówki, ponieważ uważam ze jeśli spośród 3 sprawdzonych motorowerów wszystkie miały wady to towar nie jest pełnowartościowy.Czy mam prawo obiegać się o zwrot gotówki?
T. / 81.190.61.* / 2013-04-23 23:39
Oczywiście,chociażby z tytułu rękojmi.Jest to bubel produkcyjny !!!
Najlepiej na drodze sądowej żądać swoich roszczeń i obciążyć kosztami sądowymi sprzedawcę.
Ponadto nie kupować chińskiego badziewia ...

Najnowsze wpisy