Forum Forum prawneZmiany w prawie

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Money.pl / 2009-09-06 22:54
Komentarze do wiadomości: Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy.
Wyświetlaj:
Mieczysław Lider / 83.29.7.* / 2015-03-27 19:55
zawarłem umowę z nc+.Z przyczyn technicznych nie mogłem odbierać w/w tv.Czy w związku z tym moge ubiegac sie o zwrot kosztów za aktywacje tv
Magda775 / 31.61.131.* / 2015-02-02 10:31
Zakupilam pierscionek zareczynowy za znaczna kwote w maju 2011 roku. Po dwoch latach i trzech miesiacach. Czyli po zakonczeniu gwarancji korona odpadla z mocowania pierscionka. Firma dbajac o swoje dobre imie dokonala naprwy bezplatnie. Niestety moja radosc trwala rok, niestety korona pierscionka znowu odpadla. Jestem osoba pracujaca umyslowo, a po powrocie do domu zdejmowalam pierscinek. Nie wykonujac w nim zadnych prac domowych. Pierscionek jest w bardzo dobym stanie. Ale od wrzesnia 2014 roku lezy w szufladzie. Poniewaz nawet nie wiem czy jest sens proszenia firmy o naprawe, ktora w tym przypadku bedzie zrobiona odplatnie. Ale nie spedza mi sen z oczu lecz to, ze nikt nie da mi gwarancji iz korona znow nie odpadnie. I po raz trzeci nie bede miala tyle szczescia zeby ja znalezc. A korona to najwartosciowsza czesc pierscionka. Czy rekojmia obejmuje moj przypadek i moge prosic o zwrot gotowki lub zamiane na inny wzor?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
aniakaramel / 84.10.77.* / 2014-05-26 23:21
witam, a co jesli zakupiony towar w tym przypadku telefon traci 2letnia gwarancje, a 2 tygodnie po jej zakonczeniu bateria wybucha w reku, rozlewa sie w telefonie i przetapia obudowe, lekko ja przetapiajac. czy mam prawo ubiegac sie o naprawde na koszt producenta? czy musze sama sie martwic o naprawe, a wadliwa bateria - oryginalna - zostanie wymieniona czy nie?
prawnik spółki giełdowej / 178.180.12.* / 2014-05-23 15:32
Pierwszy akapit i już same bzdury. Proponuję weryfikować treści przesyłanych artykułów przed ich publikacją.
lili13 / 37.8.207.* / 2014-04-11 10:58
jako przedsiębiorca kupiłam olejki których zakrętki pękają. Drugi produkt miał dwie daty ważności. Odesłałam towar jednak brak odzewu od firmy. Co mogę zrobić jeśli stronami jest dwóch przedsiębiorców
Izabela G. / 78.9.4.* / 2014-02-24 20:37
kupiłem od osoby prywatnej nie używany telefon. w oryginalnie zamknietym pudełku z zabezpieczeniami producenta. W obecności sprzedającego otworzyłem je i załaczyłem telefon włączył sie. Otrzymałem fakture zakupu gdyż telefon był zamówiony przez jedna z polskich dostawcow telekomunikacyjnych. w domu okazało się że nie działa mikrofon i głośnik. Czy moge żądać rękojmi od sprzedającego? czy pozostanie mi oddać telefon do naprawy.
Kancelaria Konsumencka / 194.49.124.* / 2014-05-07 12:52
jeżeli jest faktura imienna (chyba, że jest paragon), to nie przysługuje ani roszczenie do tej osoby prywatnej (reżim stosunku między osobami fizycznymi), ani roszczenie do sprzedawcy, a tylko naprawa z gwarancji.
jesli jest paragon (nie wydruk za płatność kartą), to można zgłosić się do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. tak nazywa się rękojmia dla konsumentów i jest z tzw. ustawy konsumenckiej, a nie z Kodeksu Cywilnego - są to przepisy szczególne.
czy odpowiedź odpowiada stanowi faktycznemu, czy jednak źle go zrozumiałem ? :-)
baron 200 / 178.165.133.* / 2014-01-23 20:55
Kupiłem dwa lata temu 30-go grudnia laptop(lenowo) był dwa razy naprawiany, teraz jest 20-cia dni po gwarancji , czy mam jeszcze jakieś prawa z tytułu rękojmi?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
sosna1213 / 2014-01-04 22:35
Zakupiłem pralkę Mastercook we wrześniu 2012r w lipcu 2013r padł mi moduł zgłosiłem telefonicznie i po czterech dniach serwisant przyjechał i wymienił mi tą część bezpłatnie na gwarancji,sytuacja się powtórzyła w grudniu 2013 roku tak więc pralka jest na gwarancji do września 2014r,zadzwoniłem więc do serwisu i miła pani poinformowała mnie że firma Masterccook w pażdzierniku ogłosiła upadłość i nie są w stanie zrealizować naprawy kazała się udać do sprzedawcy u którego zakupiłem towar,sprzedawca rozkłada ręce i dał mi do zrozumienia że mi w tej sprawie nie pomoże. Czy w takim przypadku konsument ma prawo zażądać zwrotu gotówki z tytułu rękojmi lub wymiany zepsutego sprzętu na nowy.Prosił bym o poradę.
marzena300 / 80.50.83.* / 2013-12-03 14:46
kupiłam używany samochód w komisie po trzech dniach uległ awarii na trasie przez co zagrożone było moje życie a sprzedawca nie chce oddać mi pieniędzy za to auto, nie chce też dokonać naprawy tego auta co zrobić w tej sytuacji
Paulina11 / 83.22.209.* / 2013-10-25 16:43
Witam, w marcu 2012 r przez rodziców zostały zakupione te same laptopy. W obu pękały obudowy. W jednym po pewnym czasie zaczeły sie pojawiać poziome kreski na monitorze. Wraz z popękaną obudową oraz kreskami został wysłany do serwisu. Serwis nie zauważył kresek (mimo tego że napisałam o tym w opisie szkody sprzętu) i wymienił tylko obudowę. Kreski pojawiały sie dalej. Laptop został wysłany drugi raz znowu w sprawie obudowy i nasilających się kresek. Znowu nie zostało to naprawione. Teraz wysłałam laptop trzeci raz. Na drugim laptopie nie dawno również zaczeły sie pojawiac kreski ( obudowa tak samo pęka) czy w takim razie moge zażądać zwrotu pieniędzy ?
730 / 2013-10-21 14:20
Witam,
kupiłam okulary przeciwsłoneczne w salonie optycznym, po dwóch tyg. rozdwoiły się szkła poszłam zareklamować i bez żadnych dokumentów potwierdzeń właściciel sklepu powiedział że to załatwi z firmą produkującą, ok sprawa została załatwiona, szkła wymienione, za miesiąc znowu była ta sam wada, poszłam reklamować, podobna sytuacja bez żadnych dokumentów, Pan właściciel sklepu zgłosił wadę producentowi, nawet nie wziął okularów. Po jakimś czasie jest informacja ze już nie mogą naprawić mi okularów tylko wymienić na inne. Ok wzięłam te inne okulary a te poprzednie nie musiałam oddawać. Niestety te nowe okulary również się popsuły, tym razem odpadł zausznik. Tym razem znów się udałam się do salonu optycznego już zła i zarządałam reklamacji na podstawie rękojmi i zwrotu pieniędzy, na co pan do mnie że on może tylko odesłać do producenta bo on nie odpowiada za ten towar. Próbowałam go przekonać że odpowiada bo sprzedaje a on że nie odpowiada. I że może to odesłać i poprosić o naprawę ale zwrotu nie uznają bo taki zausznik to w ogóle nie podlega gwarancji. Powiedziałam żeby jednak odesłał bo to już 3 raz reklamuję ( fakt ze różne rzeczy i wady ale ta sama firma). Czy jest jakiś sposób żeby odzyskać pieniądze??? Jak o jest z tą odpowiedzialnością sprzedawcy?
aparatka / 89.229.193.* / 2013-10-13 10:08
kupiłam aparat fotograficzny, który jest wadliwy wynika to z jego budowy. Kupując nie wiedziałam, że wszystkie aparaty tej serii są wadliwe. jest on jeszcze na gwarancji. czy firma może odmówić mi jego wymiany?
szefowa100 / 83.27.171.* / 2013-08-08 14:35
Stan faktyczny: kupiłam Tablet, po 6mc się zepsuł, oddałam do sklepu. Przyjęto zgłoszenie reklamacyjne, gdzie mam wpisane: sposób załatwienie sprawy: rękojmia i art. 560KC.
I tu pytanie: jaki jest termin załatwienia sprawy? W KC napisano tylko, że ma to nastąpić niezwłocznie, żadnych konkretnych liczb.
Może ktoś wie i odpisze:))
Caliks / 82.177.152.* / 2013-08-16 07:26
Niezwłocznie tz. bez zbędnej zwłoki. Jeżeli jest to możliwe to w trybie natyczmiastowym od otrzymania towaru reklamowanego. To sprzedaca ma się martwić aby nie potraktowano jego naprawy lub działania na zwłokę, bo wtedy może się okazać , że należy się nowy sprzęt.
marian624 / 81.168.172.* / 2013-02-19 10:53
kupiłem pralkę w sklepie internetowym i po 2 tygodniach a właściwie przy drugim praniu uległa awarii to znaczy zdaniem serwisu nastąpiła awaria modułu. Stwierdzenie serwisu jest jednoznaczne urządzenie nie podlega naprawie gwarancyjnej z uwagi że zakup jest dokonany na fakturę gdzie widnieje nazwa firmy to znaczy działalność gospodarcza, natomiast producent nie udziela gwarancji na swój sprzęt do działalności biznesowej,tak to interpretuje w instrukcji obsługi.Wobec powyższego proszę o wyjaśnienie gwarancji lub rękojmi z tytuł zakupu w wymienionej formie jeżeli sprzedający w swojej ofercie sprzedaży nie informuje utraty jednej z tych form. Jednocześnie nawet proponuje wydłużenie za dodatkową opłatą na 2 lub 5 lat nie zależnie na kogo dokonujemy zakupu.
c********** / 78.30.119.* / 2013-04-18 09:27
i bardzo słusznie, generalnie napewno jest napisane że pralka nie może służyć celom zarobkowym bo nie jest pralką przemysłową.
To tak jakby ktoś kupił wiertarkę amatorską hobbistyczną do firmy i ją reklamował jest to nie mozliwe. Tak samo zestaw wypoczynkowy nie służy do spania codziennego. Mało Pan wie.
xxx185 / 178.36.131.* / 2013-04-25 14:59
Pralka nie służy do działalności biznesowej, ni profesjonalnej, lecz jedynie na potrzeby wewnętrzne zakładu, tj. pranie ubrań roboczych pracowników.
Tak samo wiertarka amatorska zakupiona przez firmę służąca do drobnych prac nie związanych z główną linią biznesową, którą przezentuje na przykład wpisany do rejestrów CEIDG lub KRS numer PKD wiodącej działalności.
To jakby próbować udowodnić, że zestaw wypoczynkowy służył wypoczynkowi nadmiernemu i odmawiać kupującemu jego praw nie zważająć na elementarny wymóg art. 6 kodeksu cywilnego.
marian624 / 81.168.172.* / 2013-02-19 10:51
kupiłem pralkę w sklepie internetowym i po 2 tygodniach a właściwie przy drugim praniu uległa awarii to znaczy zdaniem serwisu nastąpiła awaria modułu. Stwierdzenie serwisu jest jednoznaczne urządzenie nie podlega naprawie gwarancyjnej z uwagi że zakup jest dokonany na fakturę gdzie widnieje nazwa firmy to znaczy działalność gospodarcza, natomiast producent nie udziela gwarancji na swój sprzęt do działalności biznesowej,tak to interpretuje w instrukcji obsługi.Wobec powyższego proszę o wyjaśnienie gwarancji lub rękojmi z tytuł zakupu w wymienionej formie jeżeli sprzedający w swojej ofercie sprzedaży nie informuje utraty jednej z tych form. Jednocześnie nawet proponuje wydłużenie za dodatkową opłatą na 2 lub 5 lat nie zależnie na kogo dokonujemy zakupu.
do początku nowsze
1 2 3 4 5

Najnowsze wpisy