Forum Forum prawneZmiany w prawie

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Money.pl / 2009-09-06 22:54
Komentarze do wiadomości: Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy.
Wyświetlaj:
Paula54845 / 89.229.211.* / 2011-10-23 19:36
Myślę że w takiej sytuacji konsumentowi zostaje gwarancja, gdyż o zwrot pieniędzy możemy się ubiegać po krótkim czasie zakupy przedmiotu.
Nolderoth / 213.238.112.* / 2011-10-23 17:35
Według mnie próba zwrotu gotówku nie powiodłaby się, ale zawsze można spróbować. Procedura gwarancji bardzo rzadko trwa tak długo jak w przypadku Pańskiego kumpla i to chyba jedyna możliwość.
AdamBobik / 79.162.130.* / 2011-10-22 16:39
W tej sytuacji pozostaje raczej tylko gwarancja, gdyż rękojmia przysługuje wtedy, gdy towar podczas sprzedaży miał już wadę. Zrezygnować ze sprzętu zapewne będzie można, ale bez żadnego rodzaju rekompensaty.
Dj_Alciia / 89.75.105.* / 2011-10-21 21:56
Najlepszym rozwiązaniem dla tego pana byłby zwrot gotówki (jeśli naprawa miałaby potrwać ok półtora miesiąca), ale to wszystko zależy od warunków na jakie ten pan się zgodził. Oczywiście w razie odmowy zwrotu pieniędzy jest gwarancja. Jest ona po to, aby w razie wystąpienia jakieś usterki można było na koszt danej firmy naprawić ją lub wymienić w tym przypadku monitor LCD na nowy.
1_a / 2011-10-21 21:13
Osobiście myślę że powinno być tak że gdy naprawa komputera trwa zbyt długo powinno się ubiegać o zastępczy do czasu zakończenia naprawy,ale gwarancja to też dobry wybór.
Pozdrawiam.
Ka.Ka / 213.92.184.* / 2011-10-21 14:41
Rękojmia nie obowiązuje juz. Osobiście wybrałabym gwarancje.
Adaaaa / 213.92.184.* / 2011-10-21 14:36
Rękojmia obecnie już nie obowiązuje, jest jednak odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru. Ja wybrałabym gwarancje. Może pan zażądać zarówno zwrotu gotówki jak i wymiany na nowy. Gwarancja powinna być realizowana przez 2 tygodnie.
aaaAania / 83.19.158.* / 2011-10-20 16:19
Uważam, że nie może pan żądać zwrotu gotówki z tytułu rękojmu, ponieważ to już jest za długi okres czasu po zakupie. Ma pan tylko możliwość zwrotu monitora na gwarancję.

Pozdrawiam. :)
Kinga Psuty / 213.92.184.* / 2011-10-20 12:57
Nie może pan zażądać zwrotu gotówki z tytułu rękojmi, ponieważ monitor zepsuł się po 0,5 roku korzystania z niego - w chwili sprzedaży wad nie było. Uważam, że ma pan możliwość oddania monitora na gwarancję, lecz możliwość zrezygnowania z towaru, z powodu długiego czasu naprawy może się liczyć z nieodzyskaniem pieniędzy. Szczegóły uprawnień nabywców towaru znajdzie pan z pewnościom w gwarancji załączonej z umową.

pozdrawiam Kinga
Aga Ropucha / 2011-10-20 12:59
Ja też zajmuje się rękodziełami. Naszczęście jeszcze nie miałam żadnych problemów.
martyna jankowska / 213.92.184.* / 2011-10-20 12:47
Uważam ze, pan może ubiegać się o zwrot gotówki. Może pan oddać sprzęt do naprawy. Jeśli naprawa będzie trwać długo, może pan zgłosić się do biura obsługi klienta i spytać ile potrwa jeszcze ta naprawa. Jeśli nie będzie to panu odpowiadać, może pan ubiegać się o zwrot kosztów.
Pozdrawiam Martyna
Aleksandra Jara / 213.92.184.* / 2011-10-20 12:31
Moim zdaniem może pan się ubiegać o zwrot gotówki, skoro gwarancja obowiązje przez 3 lata. Również może pan poprosić o naprawę sprzętu, lecz skoro uważa pan, że maprawa może potrfać długo warto zgłosić się do obsłusi i zapytać na ile uszkodzenie jest duże i jak długo potrwa naprawa sprzętu . Pozdrawiam Ola
anna.s / 89.69.88.* / 2011-10-18 17:47
Uważam, że można oddać do naprawy ale także można ubiegać się o zwrot pieniędzy .
Jasinek20456789406758777777777 / 83.7.74.* / 2011-08-25 14:12
Kupiłem miniwieżę. Po roku czasu zepsuła się. Oddałem ją deo naprawy gwarancyjne do sklepu w którym ją kupiłem! Po miesiącu czasu zadzwoniono do mnie z punktu, że wieży nie da się naprawić i poproszono mnie abym dostarczył do punktu opakowanie w którym zakupiłem wymienioną wie3że. Był to warunek zwrotu pieniędzy za zakupioną wieżę. Upłynoł kolejny miesiąc czasu i cisza...............................
Wysłałem emaila z pytaniem co się dzieje i ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, cisza!!! Czy sprzedawca próbguje zrobić mnie w "bambuko"?????? Co mam dalej robić???
Czy mam od razu oddać sprawę do śądu czy najpierw mam zgłosić faceta do Ogólnopolskiego Spisu Dłużników??? Ja wiem, że jest to bardzo bolesna sprawa ale co mam dalej robić?? Jeżeli ktoś wie i może mi podpowiedzieć, to bardzo proszę o informację na emaila mzchess@go2.pl
martyna94022 / 213.25.114.* / 2011-10-23 18:03
mówisz, że pisałeś maila, a wybrałeś się do sklepu?
bo rozumiem, że opakowanie dostarczyłeś...
Tomaszek1983ooo / 87.105.215.* / 2011-02-21 17:37
witam zamienilem sie za auta ja oddalem dobre byly w sumie wady ale wszytkie wady powiedzialem nabywcy a nabywca dal mi auto z ukrytymi wadami po przejechaniu 50 km nie pali jego auto czy jezeli chcem zeby sie odmienila musi sie zamienic dodam ze mam dopiero to auto 1 dzien
martyna94022 / 213.25.114.* / 2011-10-23 18:22
takie szczegóły określa się w umowie. wymienia się również ewentualne wady w tym wypadku pojazdu. Jeśli jest pan w stanie udowodnić, że wady istniały w chwili sprzedaż (lub wymiany) może pan żądać zwrotu pojazdu lub oskarżyć drugą stronę o zatajenie informacji.
emiliano / 109.243.41.* / 2011-02-15 19:59
kupiłem playera radius2000 po kilku miesiącach popsul sie ale usterke widac po 1lub 2 godz urzytkowania zanioslem do sklepu w ktorym kupiłem oni wyslali do serwisu w serwisie stwierdzili ze sprzet jest dobry odeslali do sklepu i obciążyli sklep kosztami serwisu i przesyłki (205zł) sklep niechce mi wydac sprzetu bo musze zaplacic te kwote,Czy maja do tego prawo i musze im zaplacic?co moge zrobic w tej sytuacji?wkoncu sprzet jest na gwarancji
Baś. / 109.197.103.* / 2011-10-07 08:38
prawo przewiduje, że towar można reklamować 2 tyg od zauważenia wady. W przeciwnym wypadku klient płaci za koszty naprawy i przesyłki.
Jakub.J / 83.12.153.* / 2011-11-03 11:23
Pozostaje oddanie na bezpłatną gwarancje.
Mateusz B. / 83.12.153.* / 2011-11-03 11:28
Najlepiej będzie oddać go na gwarancję. Nie udowodnisz że w momencie
zakupu już była ta wada. Dopiero jeśli mimo wielokrotnych napraw
wykonanych w okresie gwarancji usterka nie została usunięta możesz ubiegać
się o zwrot pieniędzy lub wymiany na nowy towar, sprzęt.

Najnowsze wpisy