wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Forum Forum prawneZmiany w prawie

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

skomentuj
Wyświetlaj:
a.kowalkowska / 83.25.196.* / 2010-11-03 09:22
Moim zdaniem, na tym etapie nie można zwrócić gotówki. Pozostaje tylko skorzystanie z gwarancji.
MilenaM. / 83.21.15.* / 2010-10-31 19:39
Według mnie zwrot pieniędzy jak na dotychczasowym etapie nie wchodzi w grę, jak również wymiana monitora z tyt. rękojmi, gdyż producent jak i sprzedawca w określonym sklepie nie wiedzą czy monitor przestał działać z przyczyn fabrycznych czy też nie.
Jeżeli monitor miał usterkę z przyczyn fabrycznych to obowiązuje gwarancja produktu, która została otrzymana wraz z zakupem sprzętu. Gwarancja nakłania producenta do wyeliminowania danej usterki i dostarczeniu towaru w "całości". A co do rezygnacji z długim oczekiwaniem naprawy. . . Wydaje mi się, że tego typu posunięcie z naszej strony jest niemożliwe.
1407 / 178.36.125.* / 2010-10-30 16:26
Moim zdaniem żądanie zwrotu gotówki z tytułu rękojmi nie jest możliwe, ponieważ zepsucie monitora nie jest winą sprzedawcy lecz producenta. Dlatego radziłabym korzystanie z gwarancji. Naprawa niekoniecznie będzie trwała półtora miesiąca, możliwe że uda się to zrobić wcześniej.
mała mi / 178.56.205.* / 2011-10-29 16:55
Uważam że w tym przypadku obowiązuje gawarancja bo monitor zespsuł się po jakimś czasie, w przypadku rękojmii sprzęt musiałby nie dzaiałac od początku. Konsument ma prawo domagać się naprawy lub wymiany zakupionego sprzętu.
M.W / 83.8.237.* / 2010-10-27 13:38
Wydaje mi się, że nie tylko można w tym przypadku zażądać zwrotu pieniędzy w ramach rękomi, ale nawet i trzeba. Producent, czy sprzedawca nie ma prawa wypuszczać na rynek wadliwego produktu, a jeżeli już to zrobi to powinien się liczyć z tym, że oszukany klient będzie domagał się zwrotu pieniędzy, bądź wymiany na inny SPRAWNY sprzęt. Taka sytuacja wogóle nie powinna mieć miejsca, gdyż niedopuszczalnym jest sprzedawanie tzw. "bubla".
tomber / 83.15.127.* / 2010-03-15 15:48
Kupiłem tzw. e-papieros, na który jest gwarancja 3 m-ce, a na jedną z części tzw. atomizer tylko 1 m-c. Czy w sytuacji, gdy towar jest niesprawny w czasie gwarancji mogę żądać wymiany (tego sie nie naprawia) na nowy? Czy po okresie gwarancji, obowiązuje sprzedawcę 2 letnia rękojmia? Proszę o poradę, ponieważ tak krótki okres gwarancji wskazuje na małą trwałość produktu. Wiem to z doświadczenia, bo już kilka razy (na razie w czasie gwarancji) wymieniano mi kolejne podzespoły.
U.P. / 213.25.195.* / 2010-03-12 16:17
Autorka chyba nie doczytała, że Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży z 2002 r. zwana w skrócie "ustawą konsumencką" wykluczyła rękojmię w stosunkach sprzedawca-konsument przy sprzedaży rzeczy ruchomych. Sprzedaż konsumencka podlega 24 miesięcznej odpowiedzialności sprzedawcy i nie jest to rękojmia.
opole1976 / 87.105.21.* / 2010-03-11 13:19
Minął rok od zakupu kina domowego .2 mies.po zakupie był reklamowany,teraz ponownie go zaniosłam i Pani mówi ,ze mam zapłacić 250 zł. za naprawe ale nie zaplace nic bo w świetle prawa mam prawo złozyć wniosek o rękojmie ,która niezależnie od rzeczy i wartości obowiazuje sklep 2 lata.Udaje sie do rzecznika praw konsumenta aby napisał pismo.Nie daqjcie się!!! Walczmy!! Niestety Neonet to szuje,które reklamuja sprzęt po 2 miesiace -masakra!!
Duki / 212.244.141.* / 2009-12-17 00:53
Pytanie takie:
Zakupiłem w sklepie monitor LCD - 3 lata gwarancji. Po ok 0,5 roku monitor sie zepsuł (nie włącza się)
Czy mogę żądać zwrotu gotówki z tytułu rękojmi -ewentualnie wymiany na nowy? Czy w takiej sytuacji pozostaje tylko gwarancja?

Teoretycznie jeżeli oddam monitor na gwarancji -i naprawa potrwa ok półtora miesiąca (przypadek kumpla) - czy mogę zrezygnować z towaru z powodu długiego czasu naprawy?
ich / 83.20.141.* / 2011-10-24 17:21
moim zdaniem w tej sytuacji konsumentowi zostaje gwarancja, gdyż o zwrot pieniędzy możemy się ubiegać po krótkim czasie zakupy przedmiotu.
Maja ino uczeń / 79.186.245.* / 2010-10-29 17:23
Moim zdaniem w grę wchodzi tutaj gwarancja. Towar był sprawny podczas zakupu, dostał Pan kartę gwarancyjną na jej podstawie może się Pan ubiegać o bezpłatną naprawę. Moim zdaniem w ramach rekompensaty powinien dostać Pan towar zastępczy na okres naprawy.
uczeń. / 87.205.77.* / 2010-10-24 17:07
Niestety nie ma możliwości zwrotu pieniędzy, ani wymiany na nowy z tytułu rękojmi, ponieważ w dniu sprzedaży produkt był w pełni sprawy. Obowiązuje tylko gwarancja, która uprawnia nabywcę do żądania usunięcia wady bądź dostarczenia towaru bez wad. Natomiast jeżeli chodzi o rezygnację związaną z długim oczekiwaniem naprawy, wydaje mi się, że nie ma takiej możliwości.
marta m / 83.8.230.* / 2010-10-14 11:55
trzeba oddać monitor na gwarancję, jeżeli rzeczywiście obejmuje ona 3 lata, a sprzęt przestał działać po pół roku...
Agnen / 151.88.22.* / 2010-10-14 12:17
Masz dwa rozwiazania:
1. Udowodnic sprzedawcy, ze monitor byl niesprawny w momencie sprzedazy, do 6 miesiecy nie musisz tego robic. Jesli sprzedawca jest producentem (sklep firmowy) to moze naprawic sprzet, jesli nie jest to nie zgadzaj sie na naprawe, bo mozesz stracic gwarancje, a sprzedawca nie ma prawa naprawiac sprzetu, ktory nie jest przez niego produkowany. Moze go tylko wymienic.
2. Mozesz skorzystac z gwarancji, to jest zobowiazania producenta do nieoplatnej naprawy sprzetu.
Poza tym wszystkie wypowiedzi sa sporo spoznoine, ale moze pomoga innym
uczen2 / 79.186.140.* / 2010-10-09 13:53
Pozostaje tylko gwarancja, ponieważ gdy towar był zakupiony był sprawny, a rękojmia obowiązuje wady które istniały w chwili sprzedaży.
uczeń~ / 89.239.66.* / 2010-10-07 19:40
Nabywca nie może żądać zwrotu pieniędzy z tytułu rękojmi, gdyż towar w czasie zakupu był sprawny i pozostaje mu tylko gwarancja. Producent musi naprawić ten sprzęt( jeżeli był objęty gwarancją, a tu czytam, że tak), lecz jeśli uzna że naprawa jest nie opłacalna może zaproponować konsumentowi nowy sprzęt( najczęściej podobnych parametrów). Niestety chyba trzeba poczekać na towar.
Agnen / 151.88.22.* / 2010-10-14 12:10
Idz do szkoly i sie doucz, a nie pisz glupot i nie pisz o rekojmi, bo ona juz nie istnie jesli chodzi o sprzedaz konsumencka. Isnieja przepisy o niezgodnosci z umowa. Wa przeczytaj je dokladnie i nie mieszaj z gwarancja.
Jirem / 89.78.20.* / 2009-10-03 22:45
Niedawno pojawił się poradnik konsumenta - www.sprzedazy.pl - są tam dokładnie omówione nasze prawa konsumenckie
medialna / 2013-04-18 09:32
kolejna reklama jakiegos seriwsi bez sensu. wszstk oco mialo byc powiedziane w tym temacie, zostalo juz powiedziane tutaj wiec niema co sie podniecac i tworzyc kopi z tym wszystkim na koljenych seriwasch
kash / 83.14.20.* / 2009-09-12 23:03
Witam,
proszę o wyjaśnienie, ponieważ powyższe informacje dotyczące gwarancji wydają się być nieprawidłowe. Czy gwarancja nie jest jednoznaczna z niezgodnością towaru konsumpcyjnego z umową? Jeśli tak zinterpretować oba stwierdzenia wówczas odnoszą się do nich postanowienia ustawy z dnia 27-07-2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, a dokładniej art 10. 1. "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić jednakże nie poniżej jednego roku".

Czy więc gwarancja może być rozumiana nie jako dobrowolna umowa między sprzedawcą a nabywcą lecz jako obowiązek nałożony na sprzedawcę?
kurek999 / 83.21.231.* / 2010-12-01 16:20
Zależy od karty gwarancyjnej.
U.P. / 213.25.195.* / 2010-03-12 16:22
Gwarancja jest dobrowolnym zobowiazaniem PRODUCENTA (czasem też sprzedawcy), zaś Odpowiedzialnośc sprzedwacy wynikajaca z Ustawy jest obowiązkowa. Są to dwa różne zobowiązania różnych podmiotów i nie należy ich ze sobą mieszać.
Nie-prawnik / 81.190.155.* / 2009-09-06 22:54
Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy Kodeks cywilny - czyli przepisów o rękojmi.

Patrz: USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
radekkk1 / 88.156.59.* / 2010-06-28 12:24
witam mam takie pytanie kupiłem samochód od jakiegoś gościa a na drugi dzień zepsuła się elektryka ale to naprawiłem a potem podczas jazdy odpadło koło czy ma obowiązek oddac mi pieniadze
marta726 / 80.53.231.* / 2010-10-14 12:27
Myślę,że można oddawać produkty w zamian za wymianę z tytułu rękojmi.
amandzia94 / 79.186.142.* / 2010-10-22 21:39
Ja również myślę,że można oddawać produkty w zamian za wymianę z tytułu rękojmi.
sara0505 / 94.141.148.* / 2010-11-02 17:00
uważam że nie możesz od razu zażądać zwrotu gotówki. jeżeli monitor jest na gwarancji to musisz oddać go w celu zniwelowania usterek. jeżeli za 3 razem gdy oddasz go do naprawy sytuacja będzie się powtarzać to wtedy możesz zażądać zwrotu pieniędzy. myślę również, że zanim oddasz monitor do specjalisty powinieneś ustalić z nim ile okres naprawy będzie trwać i jakie konsekwencje będą w razie przedłużenia się czasu naprawy.
misiu12 / 83.20.78.* / 2010-11-04 21:02
moim zdaniem wymiana z tytuły rękojmi jest korzystniejsza niż gwarancja gdyż mamy wieksze pole manewru wobec sprzedawcy .
Ale i tak najlepsza moim zdaniem jest reklamacja , piszemy pismo prowimy wymiany na nowy sprzęt lub o naprawe i sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamacje , jeżeli nie minęły dwa lata od zakupu danej rzeczy
karbal94 / 89.238.17.* / 2010-11-06 17:02
moim zdaniem gwarancja jest tu lepszym rozwiązaniem
dng999 / 81.219.186.* / 2010-11-14 13:09
wszytko zależy od tego jak sformułowana jest umowa gwarancyjna .
a.rodziewicz / 213.155.176.* / 2010-11-06 18:00
Ja bym oddała monitor na gwarancję, czyli do naprawy, a co do zrezygnowania z towaru, z powodu długiej naprawy, musiałabym najpierw przeczytać kartę gwarancyjną, jakie są jej warunki czy na to pozwala.
marta f / 79.187.110.* / 2010-11-07 12:38
moim zdaniem jeśli klient nie udowodni ze wada juz istaniala w momncie zakupu moze jedynie skorzystac z gwarancji, dlatego gdyz naprawa gwarancyjna nie ma ustalonych terminow no i moze skorzystac przez 3 lata od zakupu.
natomiast z renkojmi moze skorzystac gdy udowodni ze wada juz istniala od momentu zakupu i mozna zadac wtedy zwrotu pieniedzy , wymiany na nowy lub usuniecia wady.
rwerwe / 87.96.29.* / 2010-11-30 18:59
można zażądać zwrotu gotówki, bo rękojmia trwa 1 rok od daty wydania lub prosić o wymianę na nowy monitor bez wad, jednak już bez zwrotu pieniędzy. Myślę, że można również w takiej sytuacji zwrócić się do sprzedawcy z gwarancją, ale trzbera licztyc sie z czasem naprawy.
Szymo / 80.53.175.* / 2010-11-15 17:53
Wg mnie to zostaje tylko gwarancja bo rękojmia jest tylko przy
zakupie wadliwego produktu, a nie w przy uszczerbku podczas
używania ...
2 3 4 5 6 7
na koniec starsze
skomentuj

Najnowsze wpisy