Forum Forum dla firmKsięgowość

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych

Money.pl / 2007-05-09 14:02
Komentarze do wiadomości: Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Wyświetlaj:
torx6225 / 31.130.102.* / 2013-02-26 14:35
Prowadze dzialalnosc gospodarcza,prosze o informacje jaki mam zaplacic podatek 5,5% czy8,5% jesli wykonalem regaly,polki z wlasnego materialu.
moncia249 / 151.248.37.* / 2013-02-20 20:27
witam właśnie chce założyć jednoosobową dg na ryczałt 3% i w zwiazku z tym mam pytanie... co należy zaznaczyc we wniosku w rubryce dotyczącej form ksiegowania przychodów jezeli nie bede miec kasy fiskalnej? prosze o odpowiedz
czesio42@interia.eu / 62.29.136.* / 2013-02-07 11:28
Proszę o wyjaśnienie czy będąc agentem sprzedaży w salonie prasy , mam otwartą działalność z kodami 4619 Z 4719 Z 4799 Z mogę być na ryczałcie 3%
mecrop / 87.205.51.* / 2013-01-29 17:04
Prowadzę firmę wykonującą dekoracje ślubne oraz sprzedającą związane z tym akcesoria - zaproszenia, prezenciki itp.
Z tego co wyczytałem powyżej wnioskuję, że usługi tego typu podlegają podatkowi 8,5 a sprzedaż 3%.
Zastanawia mnie jednak fakt czy np. kwiaty żywe użyte do dekoracji można potraktować jako sprzedaż?
Wrobel__V / 87.105.104.* / 2013-01-24 14:50
Witam serdecznie
Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się na zasadzie ryczałtu. Dokładnie jestem budowlańcem, czyli od przychodu odprowadzam 5,5% oraz dodoatkowo prowadzę sprzedaż odziezy nowej i używanej za posrednictwem serwisu allegro, czyli tutaj odprowadzam 3% podatku. Moje oytanie brzmi:
Czy kupując odzież na kg. ( tak ejst na FV zakupu ) powinienem na aukcjach wpisywać wage produktu i nastepnie po jego sprzedaży tę wagę wpisywać do dokumentacji sprzedazowej?? Jak zrobic inwentaryzację??
darianna / 212.67.136.* / 2013-01-14 15:07
jaki ryczałt jest przy wykonywaniu zawodu blacharza samochodowego ? mój chłopak jest na samozatrudnieniu. otworzył firmę w listopadzie 2012 i nie wiem ile musze płacić do urzędu
bolo234 / 89.73.77.* / 2012-11-09 20:19
rozzwiązałem umowę z byłym pracodawcą,sprzedał interes nowy zaproponował taką samą pracę w tym samym miejscu na samozatrudniniu lub etacie czy mogę być na ryczałcie 5,5%
wiwan / 2012-11-12 12:21
NIE, nie może Pan być ryczałtowcem, ze względu właśnie na "tę samą" pracę.

Wynika to z art. 8, ust. 1, pkt. 6

USTAWA
z dnia 20 listopada 1998 r.
o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
osiąganych przez osoby fizyczne
Piotr.K / 46.170.89.* / 2015-11-19 09:35
Witam,
Jestem ryczałtowcem na stawce 8.5% prowadzę usługi doradcze za granicą w kraju, z którym Polska ma podpisaną umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania - Arabia Saudyjska. Tam płacę podatek u żródła w wysokości 5%. Czy ten podatek mogę sobie zaliczyć na poczet podatku dochodowego i w Polsce płacić tylko różnice - 3.5%.

Pozdrawiam Piotr
szklarek / 2015-12-02 09:57
NIE jest to proste odejmowanie stawek. Z AS mamy tu 'metodę proporcjonalnego odliczenia' do.

Od ryczałtu wg. polskiej stawki wyliczonego dla sumy przychodów polskich i saudyjskich odejmuje się hipotetyczny ryczałt wg. polskiej stawki od przychodów tylko saudyjskich ( ale nie więcej niż rzeczywiście poniesiony w AS ). Tak wyliczony jest ryczałt do zapłacenia w Polsce.

Podstawa- art. 12, ust. 12 ustawy o ryczałcie w nawiązaniu do art. 27 ustawy o PIT
Lotar / 83.5.50.* / 2012-01-27 19:32
jestem na emeryturze przed 65 rokiem i prowadzę działalność gospodarczą z opodatkowaniem ryczałtowym.Jaką wartość dochodu miesięcznego muszę podać w oświadczeniu do ZUS skoro przychód
zawiera koszty i nie ma wiele wspólnego z dochodem?
szklarek / 2012-01-27 20:05
Taki, jaki jest podstawą składek społecznych od DG, nawet jeśli ich Pan nie opłaca, bo są dla Pana dobrowolne.

Czyli za 2011 było to 2015,40 zł, za 2012 jest to 2115,60 zł brutto/mc
Lotar / 83.27.167.* / 2012-01-28 19:02
Dziękuję szklarku.
piorun21 / 2011-12-22 20:45
Witam, bardzo proszę o pomoc..:( zajmuję się obróbką fototapet. Czy mogę się rozliczać ryczałtem?? Jak tak to jakim i ile %. Z góry dziękuje za pomoc :)
zancia75 / 46.205.45.* / 2011-12-13 13:52
witam,bardzo prosze o podpowiedz! właśnie wróciłam z us i ile pracowników tyle odp.otóż-założyłam firme,jestem na ryczałcie(handel obwożny ciuchami) i nie wiem czy ja do rozliczenia potrzebuje faktur czy rozliczam sie na podstawie kwoty deklarowanej przeze mnie?dziś jedne panie informowały mnie ,że jesli faktury to wejde na vat a drugie ,że rozliczam się na podstawie kwoty deklarowanej i co teraz?pomocy!!!!!!!!
Gosikk / 46.112.248.* / 2011-11-30 14:41
Witam,

Planuje otworzyć warzywniak oraz sprzedawać artykuły spożywcze( mąka, makaron itp.). Wybrałam ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 3%. Czy muszę zakupić kasę fiskalną? Moje przychody rocznie nie przekroczą 60 000 tyś.
tomek D / 217.153.242.* / 2011-10-24 11:22
Witam,
Otwieram firmę jako trener personalny, zamierzam robić z ludźmi treningi a także świadczyć usługi masażu.
Wybrałem ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, czy dobrze zrobiłem?
Jakie będę płacił podatki za PKD:
85.51.Z
93.13.Z
93.12.Z
47.19.Z
47.91.Z
Czy mogę zatrudnić kogoś na umowę zlecenie??
Czy kody pkwiu mnie dotyczą??
agusia3107 / 2011-09-20 15:13
Witam. Mam problem. Prowadzę mały sklepik warzywno -owocowy, moja forma rozliczania to ryczałt3%. Towar zakupuję od pobliskich rolników, którzy nie wystawiają mi żadnych faktur ani rachunków, więc sama wystawiam DW(zakup towaru od ludności), czy taka forma dokumentowania zakupionego towaru jest wystarczająca dla US?
2) Słyszałam jeszcze, że powinnam przy otwarciu DG zaprowadzić ewidencję środków trwałych. Co to jest i co powinnam w niej zapisać? Jeśli przy otwarciu zakupiłam tylko wagę? Oczywiście z czasem z namiotu przeniosłam się do niewielkiego kiosku, który sami zbudowaliśmy. W maju tego roku musiałam zakupić kasę fiskalną. Wyposażenie sklepu takie jak regały itp. dostałam od znajomych lub zrobiliśmy sami.Więc co będzie u mnie tym środkiem trwałym?
3) Jak powinien wyglądać remanent jeśli towar przed 31.12. wyprzedałam do zera? Gdzie powinnam to zapisać i czy przy takiej DG remanent ma znaczenie, bo wiadomo, że warzywa i owoce to rzeczy nietrwałe.
4) interesuje mnie jakie jeszcze dokumenty powinnam prowadzić?
aga o. / 83.29.121.* / 2011-09-29 13:04
1)Tak dowód wewnętrzny w tej sytuacji jest wystarczającym dokumentem.
2) Ewidencję środków trwałych i wyposażenia też masz obowiązek prowadzić...do ewidencji środków trwałych wpiszesz zasadniczo wszystkie rzeczy których wartość przekracza 3,5tyś zaś do wyposażenia powyżej 1,5tyś.
Podejrzewam że zakup wagi i kasy fiskallnej wpiszesz do ewidencji wyposażenia a kiosk do środków trwałych...wg kosztu wytworzenia.
(nadmienie, iż gdy jesteś podatnikiem podatku VAT to wpisujesz kwoty netto, zaś gdy jesteś zwolniony z VAT to brutto)
3) Wątpliwe bys się wyprzedała do ostatniego ziemniaka zale załóżmy że tak jest wtedy Twój remanent ma wartość 0,00zł ale musisz go sporządzić.
(jeśli owoce się psuja to sporządzaj dokument nazwany protokołem ubytków np. raz na miesiąc)
5: Co do innych dokumentów napewno książke kontroli, dzienne zestawienie sprzedaży -w których wpisujesz dzienna kwotę na koniec z dnia z kasy rejestrującej (handel w 3%- jeśli nie jesteś Vatowcem to brutto) a także oczywiście ewidencję przychodu..to wstepnie na tyle....ale jak masz tyle wątpliwości to najlepiej zgłoś się do jakiegoś biura lub przejdz od nowego roku na kartę podatkową nie będziesz miała problemu.
mac. / 89.72.216.* / 2014-01-16 00:24
to jak placi ryczałt to też ma zbierać dowody księgowe? myslalem, ze na ryczałcie wazna jest tylko sprzedaż?
H Szatkowski / 2014-01-16 10:17
Tak jak napisano. Ryczałtowiec bywa Vatowcem, na potrzeby tego podatku są inne wymogi ewidencyjne. Co więcej nabywając środki trwałe musi ustalić plan amortyzacji i go naliczać, choć odpisy nie będą stanowiły kosztu. Po co ? Po to, że jeśli straci prawo do ryczałtu na skutek przekroczenia limitu przychodu albo zmian PKD- a w efekcie przejdzie na podatek na zas. ogólnych lub liniowy będzie już "resztkę" amortyzacji tj. odpisów uwzględniał będzie w kosztach DG.
moon2 / 178.36.135.* / 2011-09-13 11:22
Witam. Rozliczam się w formie ryczałtu. Zajmuję się produkcja mebli. Jak mogę udokumentować pobranie od klienta zaliczki na poczet zamówionych mebli? Czy wystarczy napisanie zwykłego potwierdzenia i podpis Czy też musi to być jakis specjalny druk?I kolejne pytanie - czy muszę podpisać z klientem jakaś umowę? jeśli tak to jakiego rodzaju? Z góry dziękuję a odpowiedz. pozdrawiam
marta2501 / 93.154.159.* / 2011-09-02 23:17
Witam, prowadzę działalność gospodarczą od jakiegoś czasu... Jest to kiosk, ale nie należy do mnie, jestem na tzw prowizji. Zawszę odprowadzam 3% podatku, czy powinnam osobno liczyć podatek od sprzedanych biletów i prasy czy mnie to nie obowiązuje jako że nie jestem właścicielem? Z góry dziękuję za odp.

Najnowsze wpisy