Forum Forum motoryzacyjneWydarzenia

Sprawdzamy opłacalność zakupu auta na prąd. Na pewno nie zyska środowisko. Money.pl obala ekologiczny mit

Sprawdzamy opłacalność zakupu auta na prąd. Na pewno nie zyska środowisko. Money.pl obala ekologiczny mit

Wyświetlaj:
Olka9089 / 5.173.112.* / 2019-02-24 21:13
Dużo zależy od miasta w którym mieszkamy bo w niektórych w ogóle nie ma ładowarek. Ja się zdecydowałam jednak na auto na benzynę i w dobrej cenie udało mi się kupić mazdę w salonie w Częstochowie. Nie pali dużo, jest bardzo oszczędna, naprawdę bardzo dobry zakup
Uwagowy / 62.87.254.* / 2019-02-15 14:31
Dwa istotne elementy:
Sprawność akumulatora to 50% - trzeba włożyć 2 kW z gniazdka żeby dostać 1kW z silnika elektrycznego na kołach.
Zatem koszt nie 7,5 zł a 15 zł
Sprawność akumulatora a spadek temperatury lato / zima zasięg zmaleje z 150km na 75km , a gdzie światła, ogrzewanie, wycieraczki, radio itp
Sprawność 5 letnich akumulatorów itp.
Prędkość a zasięg drastycznie malej dane dla 60 km/h a co przy 120km/h
Nie jest tak bajkowo w naszym klimacie
K222 / 89.64.21.* / 2019-02-16 19:21
Skąd tacy ignoranci biorą te liczby, nigdy nie pojmę. Dzielenie przez 2 to jedyne co wyniosłeś ze szkoły?
Romek1234 / 5.60.2.* / 2019-02-18 12:00
Liczby to sobie dobrze powymyślał :) A w autach na prąd jeden z największych minusów to to że nie każdy ma możliwość ładowania. Nie rzucę kabla z 7 piętra, aby auto pod blokiem naładować... :) Jak dla mnie najbardziej opłaca się hybryda, te od toyoty są mało awaryjne a baterie wytrzymują lata
trzeba ruszyc glowa / 114.160.117.* / 2018-08-13 18:55
Widze, ze ktos juz powiedzial cos podobnego, ale tez uwazam, ze warto to zaznaczyc: prad jest nieekologiczny, bo pozyskiwany z nieekologicznych zrodel. Jakby polska przerzucila sie w koncu na odnawialne zrodla energii, zasilanie wszystniego pradem w koncu mialoby prawdziwy sens.
Stach0001 / 83.10.146.* / 2017-11-17 22:14
ale Brednie płakać się chce.

A czy do wytworzenia spalinowca nie wytwarzane jest CO2: paliwo, oleje, sprzęgło, skrzynia biegów, chłodnice, płyn chłodniczy tych elementów nie potrzeba w samochodzie elektrycznym. Oczywiście sam proces spalania paliwa i co z utylizacją tych szkodliwych substancji ????

W samochodzie elektrycznym jest tylko bateria.

Prąd można uzyskiwać z OZE a nie śmierdzących elektrowni węglowych.
oczy / 188.23.213.* / 2015-02-17 11:32
To jest przeklamywanie statystyk odnoszace sie do dnia dzisiejszego. Z biegiem czasu bedzie sie odchodzilo w Polsce od wytwarzania pradu "brudnymi" metodami na rzecz wiatrowych, slonecznych itd. Druga rzecz: rozpatrywane jest tylko paliwo jako takie, a nikt nie dolicza pradu zuzytego przez rafinerie do produkcji diesla i benzyny i zwiazanego z tym obciazenia srodowiska. Samochody elektryczne, to przyszlosc, a dzis stawiamy pierwsze kroki.
wiki220 / 212.180.210.* / 2015-01-30 08:55
ja mieszkam w duzym miescie i jezdze hybrydowa yaris i jest to swietne rozwiazanie. w korkach spalanie jest bardzo niskie i w ogole koszty eksploatacji sa niskie. moze faktycznie sa ta auta do duzych miast chcoiaz w trasie tez daja rade:)
mi6 / 178.183.141.* / 2015-01-18 13:22
czy do ceny prądu podanej w tym tekście doliczono opłaty dosyłowe przesyłowe abonamenty i inne koszta którymi raczą nas dystrybutorzy prądu? nie, więc te wyliczenia można sobie wykorzystać w celach higienicznych...
Pancho Villa / 87.206.189.* / 2015-01-24 19:54
Chcesz, żeby dystrybutor przesyłał Ci prąd za darmo. Dlaczego tylko prąd? Mleko ze wsi do miasta też powinien ktoś przywieźć darmo, a potem rozwieść go po sklepach w całym mieści, też darmo.
AreQ2 / 77.255.115.* / 2015-01-17 17:23
Zakładając że w tych obliczeniach uwzględniono ilość emitowanego CO2 przy rafinacji Ropy Naftowej, produkcji wszystkich podzespołów aut (obu typów) i wówczas te porównania wyszły jak powyżej przedstawiono, to energię elektryczną zaczynamy pozyskiwać w bardziej ekologiczny sposób. Jeżeli uda nam się (a uda na pewno) w najbliższych latach zwiększyć proporcję eko elektrowni do tych wykorzystujące surowce, wówczas takie samochody będą o wiele bardziej ekologiczne. Tak więc patrzmy na to raczej jako zalążek nowych możliwości, jeszcze zdecydowanie niedoskonałych, ale rozwijających się i przyszłościowych.
r3pr3z3nt / 83.70.174.* / 2015-01-17 15:16
Ile CO2 jest wydalanych do atmosfery przy produkcji benzyny i ON? DLaczego tego nie wzieto pod uwage, jezeli bierze sie pod uwage ilosc CO2 wydalanego do atmosfery przy produkcji pradu z wegla i mazutu?
tedi120 / 91.145.185.* / 2019-02-17 08:38
w cenie benzyny są uwzględnione wszystkie koszta w tym energia. Tak samo jest z pieczywem którym się delektujesz :)
tad / 89.229.64.* / 2015-01-17 09:39
Artykuł sponsorowany przez lobby naftowo-motoryzacyjne!
88488 / 89.204.137.* / 2015-01-17 03:57
Do doskonałych komentarzy poniżej ja dodam jeszcze "tylko" krew jaką naznaczona jest wlewana przez nas do zbiorników ropa i benzyna. USA mają nieco inny interes tam na dole mapy niż obrona nas przed terrorystami.

(!!!)Dwa, że porównujemy początkującą technologię elektro z technologią doskonale rozwiniętą. Chyba nie można powiedzieć, że początkujące e-auta wypadają blado w porównaniu z Dieslowskim VW Golfem6. A może żeby było sprawiedliwiej, porównujmy z Golfem 1? Ktoś musi zrobić pierwszy krok, a elektrownie są najmniejszym problemem, bo nad kilkoma elektrowniami łatwiej jest zapanować niż nad milionami kopcących aut z powycinananymi katalizatorami i wyciekami oleju, o podwórkowych wymianach oleju i wylewaniu go za płot na trawę nie wspomnę. Czy teraz autor nadal widzi problem w zapanowaniu nad zużytymi akumulatorami?
Krisk7 / 87.206.49.* / 2015-01-16 20:48
Oj Drodzy Autorzy, za kilka lat będziecie sami obalać swoje naciągane tezy. Wtedy już nie będzie można wybielić samochodów spalinowych nawet używając takiej ekwilibrystki jak Wy w tym artykule.
Musk buduje megafabrykę baterii, więc utylizacja nie będzie już problemem. A prąd można brać wprost z ogniw słonecznych bez kosztów transportu, spalania węglowodorów itd. Brakuje wam albo wiedzy albo dobrej woli.
siwydb / 217.172.241.* / 2015-01-16 12:38
"Trzeba tutaj dodać, że w raporcie uwzględniona została również wartość emisji CO2 z elektrowni produkujących prąd dla pojazdów elektrycznych."

Gdyby w Polsce były elektrownie atomowe rachunki uległy by drastycznej zmianie
zxcv567 / 95.178.72.* / 2015-01-16 02:16
Nie ma jak to w artykule co chwilę przytaczać głównie opinie człowieka, który jest stroną w sprawie i któremu najbardziej zależy na zachowaniu status quo czyli prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Może by tak napisać, że elektrownia pracuje 24h na dobę i w nocy kiedy większość właścicieli tych miejskich elektrycznych aut ładuje auto w garażu to jest z pożytkiem dla elektrowni, bo wykorzystuje nadwyżkę, która inaczej idzie "w gwizdek". Może by napisać o oleju silnikowym, filtrach, katalizatorach itd., które trzeba utylizować, a w aucie elektrycznym ich po prostu nie ma. Może by napisać o tym, że auta spalinowe trują i brudzą w środku miast, a elektrownia (która ma zresztą nieporównywalnie większą sprawność produkcji energii) jest jednak zwykle poza miastem.
fdgfdg / 93.154.147.* / 2015-01-15 23:07
znam firmę która przerabia fury na elektryczne. płacisz 40tys i zasięg dzienny ci spada do 100km :)) no ale jakichś tam klientów mają.
3-4 lata eksploatacji i zaczynasz być do przodu jeżeli jesteś kurierem, rozwozicielem pizzy, taksiarzem...
do początku nowsze
1 2 3 4

Najnowsze wpisy