Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Sprzedaż na allegro, a własna działalność

Sprzedaż na allegro, a własna działalność

Pytanie do eksperta / *.*.*.* / 2009-10-28 10:13
Witam,

Chciałam zapytać o aukcje internetowe. Jestem studentką, nie pracuję. W ramach swoich zainteresowań zajmuję się wyrobem nieszlachetnej biżuterii (taka domowa robota, dla siebie) gdybym chciała wystawić np 300 par kolczyków na allegro na maksimum tydzień czasu lub 2 tygodnie to czy muszę to gdzieś wcześniej zgłosić? np do urzędu skarbowego? - nie chcę zakładać działalności gospodarczej bo chciałam tylko jednorazowo takie aukcje wystawić, tak jak wspomniałam tylko maksymalnie na 2 tygodnie czasu - później już w ogóle.

Dziękuję za odpowiedź Ola
kpoplawska / 2009-10-28 10:15 / Katarzyna Popławska, doradca klienta
Szanowna Pani,


W Pani przypadku takie aktywności wymagają rejestracji własnej działalności gospodarczej, ze względu na to, że to nie będzie jednorazowa czynność tylko zamierza Pani prowadzić taki rodzaj działalności. Prowadzenie sprzedaży na allegro kwalifikuje się jako własna działalność gospodarcza. Może Pani robić to w swoim imieniu lub robić to w imieniu zaprzyjaźnionej firmy.

Według ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dn. 02.07.2004 r. pozarolnicza działalność gospodarcza to działalność zarobkowa wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły (jednocześnie), prowadzona we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 tej ustawy, czyli m.in. do źródła jakim jest sprzedaż rzeczy.