Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Kaczmarek: Są szpitale, które mają za dużo pieniędzy

Kaczmarek: Są szpitale, które mają za dużo pieniędzy

Wyświetlaj:
Anest / 94.232.156.* / 2009-06-23 05:44
Bujdy, bzdury i mżonki. Znam ten system od wewnatrz bo jestem lekarzem. A własciwie to jako osoba zatrudniona na umowie cywilno-prawnej jestem przedsięborcą w branzy medycznej ( a pisze o tym dlatego, ze tez chce byc beneficjentem tego systemu , czyli maksymalizowac zysk- a nie słyszec, że ciagle ządam podwyżek ) Przede wszystkim system skonstruowany jest tak , że nie ma prostej korelacji : im wiecej pacjentów tym wiecej pieniedzy. Popyt jest duży , a podaż ogranizcana przez NFZ. Podam przykład: szpital podpisuje umowę na 1000 operacji ( chciałby podpisac na 1500 ale ci z NFZ nie chca ). Jesli szpital wykona te 1000 operacji to ok, jesli mniej to ma zapłacone mniej. Ale jesli wiecej to NFZ płaci za nadwykonanie czasem 100% wartosci ale czesto mniej. W tym roku zas zblizamy sie do opcji, że NFZ ogłosił , ze nie bedzie pieniedzy za nadwykonania ( = długi urosną szpitalom bo praktycznie żadnemu pacjentowi zgodnie z ustawa o Zakładach Opieki Zdrowotnej- nie mozna niczego odmówic. Stad na przykład karkołomne sztuczki szpitali pod tytułem remont oddziałów w drugim półroczu. Sprawne zarządzanie. U mnie w powiatowym szpitalu od poczatku przemian jest czwarty dyrektor. Po dyrektorach lekarzach i jednym jakims tam , nastał ekonomista, były wojewoda. Ostatnie dyrekcje wybierane były starannie przez radnych powiatowych. Ekonomista ten ropatrywał sie w materii przez ok 6 m-cy ( wszak nie miał z tym nigdy do czynienia ) po czym wyliczył , ze szpital da stratę ( dług nowy ) w wysokosci 1,6 mln za rok bieżacy cały. Spowodowało to wsciekłosc w starostwie i juz kraza słuchy ze go wytna. Wykorzystanie sprzetu przez cała dobę? A po co? Patrz wyzej : ja zrobie duzo badan , a oni mi zapłaca za część - sprzęt sie zuzyje ( a tak naprawdę za amortyzację nikt mi nie zapłaci ) No i jeszcze praca p