marcinka
/ 94.42.40.* / 2009-04-24 16:47
obejrzalem ten dokument i musze powiedziec, ze nijak ma sie do naszego rynku. klient musi uwazac na nastepujace rzeczy, korzystajac z karty: 1) aby nie przekroczyc limitu karty (wiec nie wykorzystywac limitu w calosci, tylko np. w 95%, po doliczeniu przez bank oplat, prowizji i odsetek mozna limit przekroczyc); 2) aby splacac dlug lub minimalna kwote w terminie 3) musi wiedziec, iz w wiekoszosci przypadkow karta jest wysoko oprocentowana i nie oplaca sie nia zaciagac dlugu na dlugi termin. uwazam, iz problemem jest to, iz banki pozwalaja, aby klient mial limit karty przekraczajacy np. jego jednokrotnosc dochodu.w przypadku problemow klient pozniej splaca dlug wiele miesiecy (np. utrata pracy). sam u siebie w banku widzialem, jak klient zarabial 1300 pln, limit mial na 5000 i przychodzil mowiac, mam problem.... finanse sa zagmatwane, portale wola wyswietlac glupawe i wkurzajace czytelnika reklamy, niz stworzyc porzadny poradnik o tym produkcie. sam mam karte kredytowa i sobie chwale, ale zapewne 60% ludzi je majace, nawet nie wie, jaka krzywde moga sobie nimi zrobic.