Forum Forum dla firmZakładanie firmy

pośredniczący sklep internetowy

pośredniczący sklep internetowy

unblack / 2009-02-16 20:35
Witam

Chciałem założyć internetowy sklep pośredniczący w sprzedaży i mam kilka pytań i wątpliwości.
Moja sytuacja wygląda tak, że mam stałe zatrudnienie w firmie i stały dochód (umowa o pracę), ZUS płaci mój pracodawca. Chciałem otworzyć sklep internetowy pośredniczący w sprzedaży, który (mam nadzieję) mógłby stać się dodatkowym źródłem dochodu. Co byłoby przedmiotem sprzedaży w tym momencie jest mało istotne, dodam że nie trzeba mieć żadnych koncesji, zezwoleń etc na towar (urządzenia), który chcę sprzedawać.
Interesują mnie dwie sprawy:
1. Widziałem, że sklepy internetowe mają regulaminy, które określają zasady sprzedaży (prawa i obowiązki sprzedającego i klienta) – skąd brane są te regulaminy? Czy to właściciele sami wymyślają? Czy są jakieś szablony w Internecie i można zastosować do swojego sklepu, czy formy działalności? Czy może powinienem iść do prawnika specjalizującego się w prawie handlowym żeby pomógł mi sformułować taki regulamin?

2. Druga rzecz to sprawa dostawcy towaru (urządzeń), przesyłki towaru (urządzeń). Na wstępie chcę zaznaczyć, że myślałem o czymś w rodzaju pośrednictwa w sprzedaży albo p przedstawicielstwie. Chodzi mi konkretnie o to, że urządzenia które chciałbym sprzedawać są jeszcze na naszym rynku mało popularne i nie ma zbyt dużej konkurencji, poza tym większość tych towarów jest sprowadzana z zagranicy i produkowana jest przez znanych producentów, którzy mają swoje oddziały i sklepy w Polsce. Nie mam żadnego zaplecza magazynowego, w którym mógłbym mieć jakież rezerwy towaru. Dlatego myślałem, że mogę pośredniczyć w sprzedaży towaru na takiej zasadzie, ze nie biorę towaru z hurtowni tylko po kupnie towaru przez klienta (złożenie zamówienia + wpłata pieniędzy na konto mojego sklepu), ja przekazuję zlecenie (dane klienta oraz odpowiednią kwotę, zatrzymując dla siebie pewną prowizję) do sklepu zajmującego się sprzedażą tego towaru- tak że sklep mając w magazynie towar, pakuje go i wysyła na adres przeze mnie wskazany. I tu nachodzą mnie pewne wątpliwości: jak może wyglądać umowa z takim sklepem jeżeli chciałbym być pośrednikiem w sprzedaży albo przedstawicielem? Orientujecie się czy firmy, sklepy chętnie idą na taką współpracę? Jak wygląda kwestia cen za towary w takim sklepie(matce) dla swoich przedstawicieli czy osób pośredniczących w sprzedaży-chodzi mi po prostu o to żeby nie dochodziło do sytuacji, takiej że klient wpłaca mi określoną kwotę pieniędzy za dany towar, ja to przekazuję do sklepu(matki) i nagle okazuje się, że cena u nich jest wyższa niż w moim sklepie internetowym i muszę dopłacić jeszcze do tego interesu?
Załóżmy też, że dochodzi do sytuacji takiej, że klient (cwaniak, albo nie do końca zdecydowany) użytkuje urządzenie, które kupił w moim sklepie internetowym i po kilku dniach rezygnuje z niego (z różnych przyczyn) i odsyła go np. uszkodzony, lub opakowanie uszkodzone, lub z wyraźnymi objawami użytkowania. Czy odsyła go do mnie czy do tego sklepu co przesłał to urządzenie, no bo przecież zamówił klient u mnie ale nie ja go dostarczyłem i tak naprawdę fizycznie tego towaru nie miałem, jak to jest praktykowane w sprzedaży przez pośredników? Jest to jakoś jednoznacznie regulowane przez prawo handlowe, ewentualnie w takiej umowie ze sklepem matką, albo właśnie w regulaminie mojego sklepu internetowego o którym wspominałem w pkt. 1?
Czy chcąc zawrzeć umowę z takim punktem sprzedaży w Polsce powinienem poradzić się prawnika, czy może są jakieś szablony umów stosowanych w takim przypadku jaki opisałem?

Wiem, że takie formy działalności prowadzą nieraz np. studenci lub inne osoby i jakoś to funkcjonuje.
Ja niestety jestem laikiem w sprawach handlowy i chciałem się Was poradzić.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję:)

Najnowsze wpisy